• دو شنبه 28 اسفند 1402
  • الإثْنَيْن 8 رمضان 1445
  • 2024 Mar 18
دو شنبه 28 بهمن 1398
کد مطلب : 95275
+
-

رئیس قوه قضاییه در جریان سفر به استان کرمان مطرح کرد

قلم قضات باید مفسدان را بلرزاند

قلم قضات باید مفسدان را بلرزاند

رئیس قوه قضاییه صبح روز گذشته برای شرکت در مراسم اربعین سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به کرمان سفر کرد. دیدار با خانواده شهیدسلیمانی و حضور در گلزار شهدای کرمان و ادای احترام به مقام شامخ این شهید، حضور در‌ جمع برخی از «خانواده‌های جان‌باختگان مراسم تشییع پیکر سپهبد سلیمانی در کرمان» و عرض تسلیت به آنها، برگزاری نشست شورای قضایی استان کرمان و سخنرانی در جمع قضات و کارکنان دادگستری استان ازجمله برنامه‌های سفر سیدابراهیم رئیسی به کرمان بود.

پیگیری پرونده شهادت حاج‌قاسم
ابراهیم رئیسی در بدو ورود به کرمان درباره پیگیری پرونده شهادت شهیدسلیمانی، گفت: مسئولان قضایی در جمهوری اسلامی و عزیزانی که در عراق با آنها تماس داشتیم، در حال پیگیری پرونده شهادت حاج‌قاسم سلیمانی هستند؛ پرونده‌ای در دادسرای تهران تشکیل شد و قضاتی مأمور شدند که کار را با همکاری معاونت بین‌الملل قوه قضاییه و وزارت امور خارجه در کشور دنبال کنند و این کار با همکاری مسئولان عالی قضایی در عراق دنبال خواهد شد.

از خون بهشتی تا خون سلیمانی
رئیس قوه قضاییه در دیدار با خانواده سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی گفت: در زمان شهادت آقای بهشتی همه ما نگران بودیم و بسیار غصه خوردیم؛ ولی بعدا فکر کردیم که هیچ خونی مثل خون شهیدبهشتی نمی‌توانست مسائل آن روز را حل کند. ما آن روز گرفتار جریان نفاق و بنی‌صدر بودیم و خون ایشان این مسائل را حل کرد، لذا خون شهیدسلیمانی نیز مانند حیاتش در بسیاری از مسائل در کشور توانست مؤثر باشد و بعد از این هم قطعا آثار بسیاری دارد.

امید به دستگاه قضا افزایش داشته است
رئیسی با بیان اینکه امروز امید به دستگاه قضایی، اجرای عدالت، احقاق حق و ابطال باطل در جامعه افزایش یافته است، گفت: خون مطهر شهیدسلیمانی در ایجاد این امید نقش بسیار کلیدی داشته است. امروز در جامعه ما روحیه مقاومت و ایستادگی و مبارزه با فساد و روحیه سهم‌داشتن در ارتقای کشور در حوزه‌های مختلف جامعه افزایش یافته است. این اظهارات رئیس قوه قضاییه یادآور سخنان محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور است که آبان‌ماه گذشته گفته بود «براساس نظرسنجی‌ها امید و توجه مردم به دستگاه قضایی 76درصد افزایش داشته است».

با مردم مهربان باشید
رئیس قوه قضاییه در جمع قضات و کارکنان دادگستری استان کرمان تأکید کرد: از همکارانمان انتظار داریم با مردم مهربان رفتار کنند؛ زیرا مهربانی اصلی در دادگستری است و باید تلاش شود با مردم رفتار مهربانانه شود. رئیسی اضافه کرد: تلاش کنید با مردم رفتارتان کاملا مهربانانه باشد و نکته دوم این است که از موضع قانون، مقتدر حرکت کنید؛ به‌نحوی که مجرمان احساس خطر کنند و مفسدان احساس امنیت نکنند و از آن طرف نیز مظلومان احساس امنیت و آرامش داشته و حس کنند که دادگستری پناهگاهی برای آنهاست. رئیسی در ادامه با تأکید بر اینکه باید قلم شما مفسدان و مجرمان را بلرزاند و از قلم شما مظلومان احساس آرامش کنند، تصریح کرد: آن کسی که با زبان محلی به مجموعه شما می‌آید و خیلی سواد و زبان حقوقی ندارد، انتظارش از قلم شما، قلم امیرالمومنین(ع) است.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :