• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 27 بهمن 1398
کد مطلب : 95193
+
-

تقدیر از مردم ایران


 از زمان شیوع بیماری «کروناویروس» در شهر ووهان استان هو بی، دولت چین به رهبری شی جین پینگ، رئیس‌جمهور کشور با واکنش مؤثر رشته اقداماتی در پیش گرفت که ازجمله آنها ایجاد 2بیمارستان اختصاصی ظرف مدتی کوتاه، اختصاص نزدیک به 10میلیارد دلار برای مقابله با این ویروس و اعزام بیش از 10هزار پرسنل پزشکی از استان‌ها و شهرهای دیگر به ووهان بوده است.
 علاوه بر این، کادرهایی در سطوح مختلف چین، امور مربوط به پیشگیری را در سطح وسیعی از اماکن مسکونی شهری و حومه‌ها انجام دادند تا از مهار شیوع و کنترل موارد جدید ابتلا اطمینان حاصل شود. این اقدامات چین نتایج مثبتی داشته و هم‌اکنون تعداد موارد درمان شده به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. رویکرد چین بارها مورد تأیید و ستایش سازمان بهداشت جهانی نیز قرار گرفته است.
 در این میان، دست یاری ایران به سوی چین دراز شد. دولت ایران نه‌تنها 2میلیون ماسک بهداشتی به چین اهدا کرد، بلکه مقامات ارشد کشور مانند آقای ظریف، وزیر امور خارجه پیام‌های همدردی و آرزوی سلامت خود را به چین و مردمش ابراز و ابلاغ کردند. مردم ایران نیز برای تشویق چین و ووهان برای مقاومت در برابر بحران پیش آمده، ویدیوهایی در فضای مجازی منتشر کردند. ما به‌عنوان خبرنگاران رسانه دولتی چین در ایران، بسیار تحت‌تأثیر این اقدامات قرار گرفته‌ایم. از جانب مردم چین، صمیمانه از دولت و مردم ایران تشکر و قدردانی می‌کنیم.




لی شیانگ پینگ
خبرنگار ارشد رادیو و تلویزیون مرکزی چین دفتر تهران




لی هوی ژونگ
خبرنگار رادیو و تلویزیون مرکزی چین دفتر تهران

این خبر را به اشتراک بگذارید