• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
شنبه 26 بهمن 1398
کد مطلب : 95114
+
-

حال خوب شهر با نوای موسیقی

گرمای آغاز جشنواره سی و پنجم در سرمای پایتخت

حال خوب شهر با نوای موسیقی

فرهاد یلدا- روزنامه‌نگار

صدا‌ها و نواها را بگذار کنار هم و دوره‌شان کن به امید آرامش و صلح، این همان بهانه‌ای است که ساز سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر امسال هم با آن کوک شد و حالا همه‌‌ چیز آغاز شده تا هفته‌ای پر از شور و شوق و صدا تهران را قرق کند، تا جشنواره موسیقی که آغاز شده، پایان یابد و خاطره‌اش بشود ملودی‌هایی که در ذهن ماندگار خواهند شد.
اولین صدا از جشنواره سی و پنجم را نوازندگان ارکستر صداوسیما در فضای تالار وحدت نشر دادند. سازهای بادی و زهی در دست ‌نوازندگانشان فریاد می‌زدند تا وحدت با موسیقی اتمسفر دیگری را تجربه کند.
قطعه «تک سوار» که اجرا شد و بعدتر «عشق است بر آسمان پریدن» به گوش رسید دومین اجرای جشنواره در تالار وحدت توسط «خنیاگران‌مهر» به نیمه رسیده بود. کمی آن سوتر از تالار وحدت یک تک‌نوازی پیانو توسط استاد مدعو دانشگاه تهران برای تدریس پیانو با نوای برامس و شوپن در تالار رودکی توسط آرپینه ایسرائیلیان که اصالتی ارمنی دارد حضار در سالن را میخکوب کرد. اعضای گروه کوارتت نماد هم سانس بعدی را در این تالار اجرا کردند و با صدای ویولن و ویولن‌سل شور و آرامش را در سالن پراکندند.
 جشنواره سی و پنجم رسما آغاز شده و تهران در تسخیر سازها و نوازنده‌ها و البته خواننده‌هایی است که قرار است نتیجه این هم‌نشینی را بدل کنند به حال خوب.

این خبر را به اشتراک بگذارید