• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
شنبه 26 بهمن 1398
کد مطلب : 95087
+
-

چهره به چهره با زنان زندانی

رئیس قوه قضاییه از زندان زنان بازدید کرد

قضایی
چهره به چهره با زنان زندانی

صبح روز گذشته و در آستانه سالروز ولادت حضرت زهرا(س) و روز زن، سیدابراهیم رئیسی، رئیس دستگاه قضا از ندامتگاه شهرری (زنان) بازدید کرد. رئیسی در بدو ورود در کارگاه‌های خیاطی، معرق‌کاری و قالیبافی ندامتگاه شهرری حضور یافت و به‌صورت چهره‌به‌چهره با مددجویان به گفت‌وگو پرداخت و در جریان مشکلات آنها قرار گرفت. به گزارش میزان، رئیس قوه قضاییه در جریان این بازدید ضمن حضور در جمع قضات و دادیاران زندان دستور داد حداکثر تا قبل از پایان سال۹۸ ضمن پالایش زندانیان وضعیت بلاتکلیف‌ها، متقاضیان آزادی مشروط و همچنین اعطای مرخصی پایان حبس مشخص شود.

رئیسی همچنین هیأت قضایی را که به همراه خود به زندان زنان قرچک آورده بود، مأمور کرد که به تهران برنگردند و در محل زندان به بررسی وضعیت زندانیان و مستحقان تخفیف و عفو بپردازند و گزارش آن را هم به فوریت به حوزه ریاست قوه قضاییه اعلام کنند.
رئیس دستگاه قضا همچنین در جمع قضات حاضر در زندان دستور داد با عمل به قانون از سختگیری‌های بلاوجه در مورد اعطای مرخصی و همچنین پذیرش وثایق خودداری شود. رئیسی همچنین بازاجتماعی و اصلاح‌کردن زندانیان را وظیفه اصلی زندان دانست و بر قرارگرفتن زندان‌ها در این مسیر تأکید کرد.

رئیسی در رابطه با مددجویانی که نسبت به بلاتکلیف بودن پرونده خود گلایه‌هایی را مطرح کرده بودند، نکاتی را به مسئولان ذیربط متذکر شد. در ادامه این بازدید وقتی یکی از زنان زندانی محکوم مالی از ممانعت خانواده همسرش برای ملاقات او و فرزندانش سخن گفت، رئیسی تأکید کرد که با صدور دستور قضایی شرایط ملاقات این مادر با فرزندانش میسر شود. رئیس قوه قضاییه همچنین در مورد محکومی که پرونده او بلاتکلیفی چندماهه داشت، دستور پیگیری ویژه صادر کرد. وی همچنین نسبت به مددجویی که با بدهی ۳۰۰میلیونی در زندان است و خود را تولیدکننده معرفی کرد، خطاب به مسئولان ذیربط تأکید کرد که تقاضای این زندانی مورد بررسی قرار گیرد. رئیسی در ادامه و پس از بازدید از کارگاه‌های زندان، به اندرزگاه رفت و پس از حضور در واحد مددکاری، از سالن‌های زندان بازدید کرد.
رئیس قوه قضاییه با حضور در سالن‌های زندان و با مطالعه تقاضا‌های مددجویان، در برخی موارد دستورات لازم را صادر کرد. مشکلات اغلب زندانیان در رابطه با آزادی مشروط، اعسار و عدم‌رضایت شکات در پرونده‌های مالی بود که رئیس قوه قضاییه مورد به مورد به سؤالات و درخواست‌های مددجویان پاسخ داد و در این زمینه نیز دستوراتی را به مقامات قضایی داد. وی همچنین در رابطه با 2مددجو که اهل ایلام بودند و تقاضای حضور در زندان شهر خود برای سپری‌کردن دوران محکومیت را داشتند، خطاب به رئیس سازمان زندان‌ها دستور داد که شرایط انتقال این 2زندانی و همه افراد مشابه که چنین شرایطی را دارند فراهم شود. رئیسی پس از شنیدن سخنان مددجویان، طی سخنانی در جمع زندانیان مالی، از آنها خواست که تقاضا‌های خود را به‌صورت مکتوب ارائه و در رابطه با جلب رضایت شاکی تلاش کنند.
رئیس قوه قضاییه در ادامه ضمن حضور در بند مادران زندانی به رسیدگی به پرونده‌های آنها پرداخت و وضعیت شرایط زندان و نحوه تامین مایحتاج کودکان این مادران زندانی را از مددکار مربوطه جویا شد و نسبت به رسیدگی‌های ویژه بهداشتی و درمانی به مادران و فرزندان آنها تأکید کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید