• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
دو شنبه 21 بهمن 1398
کد مطلب : 94785
+
-

اور‌‌هال ده‌ها بالگرد توسط ارتش

سیاسی
اور‌‌هال ده‌ها بالگرد توسط ارتش

ارتش روز گذشته ده‌ها فروند بالگرد تحویل نیروی زمینی داد؛ بالگرد‌هایی که با ساخت قطعات بومی و توسط متخصصان داخلی اورهال و بازآمد‌سازی‌ شده‌اند.

در مراسمی که با حضور امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، امیر سرتیپ حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش، امیر سرتیپ دوم قربانی فرمانده هوانیروز نیروی زمینی ارتش برگزار شد، وزیر دفاع بیان کرد: در پایگاه‌های هوانیروز در اقصی نقاط کشور ازجمله تهران، اصفهان، مسجد‌سلیمان، قزوین، کرمان، کرمانشاه و... بالگردهای زمینگیر‌شده توسط متخصصان صنایع هوایی مورد تعمیر و اورهال اساسی قرار گرفته که در همین راستا، این بالگردهای بازآمد (اورهال)شده موجب افزایش قدرت رزمی، تهاجمی و پشتیبانی نیروهای مسلح، جلوگیری از خروج میلیون‌ها دلار ارز از کشور و کاهش هزینه‌ها به‌میزان بیش از 50درصد نسبت به قیمت‌های جهانی و بهره‌گیری حداکثری از شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی شده است.
امیر حاتمی تصریح کرد: دست‌اندرکاران صنعت با تکیه بر ظرفیت، توان و امکانات داخلی موفق شده‌اند به‌رغم تهدیدات همه‌جانبه و جنگ تمام‌عیار اقتصادی، قطعات موردنیاز و های‌تک بالگردهای زمینگیر نیروهای مسلح را طراحی و تولید کرده و به‌موقع تحویل یگان‌های هوانیروز دهند.
به‌گفته وزیر دفاع، بازآمد‌سازی‌ بالگردها و هواپیماها فرایندی پیچیده است که در انحصار تنها چند کشور قرار دارد و موفقیت متخصصان ایرانی در این امر، گامی اساسی است که برداشته شده است.
امیر سرتیپ حاتمی با بیان اینکه زیرساخت‌های توسعه صنعت هوایی کشور در نیروهای مسلح به‌طور گسترده در کشور تقویت و شبکه‌سازی‌ شده است، افزود: در حوزه آماده‌سازی‌ و اورهال بالگردها هیچ گلوگاه و مانعی نداریم و تا‌کنون با تمام توان و بدون هیچ‌گونه وابستگی پیش‌روندگی خود را ادامه دادیم؛ به‌گونه‌ای که نیروهای مسلح را قادر ساخته است با اقتدار کامل هرگونه تجاوز و تعدی در هر سطحی را محکم پاسخ دهد.
وزیر دفاع در جریان این بازدید با بیان اینکه امروز آمادگی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به‌لحاظ قدرت دفاعی در تراز انقلاب اسلامی ایران است، تأکید کرد: وزارت دفاع با تمام توان از نیروهای مسلح در راستای دستیابی به تسلیحات راهبردی دفاعی پشتیبانی و تسلیحات مورد نیاز آنان را تأمین خواهد کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید