• دو شنبه 28 اسفند 1402
  • الإثْنَيْن 8 رمضان 1445
  • 2024 Mar 18
شنبه 19 بهمن 1398
کد مطلب : 94644
+
-

رئیس قوه قضاییه در سفر به استان بوشهر مطرح کرد:

«اخطار انتخاباتی»

هرکس انتخابات را زیر سوال ببرد درجهت خواست دشمن حرکت کرده است

قضایی
«اخطار انتخاباتی»

رئیس قوه قضاییه که پنجشنبه گذشته برای رسیدگی به امور قضایی استان بوشهر در رأس یک هیأت قضایی وارد این استان شده بود، در سخنرانی عمومی خود به موضوع انتخابات مجلس و سخنان رهبر انقلاب در این‌باره اشاره کرد. او گفت: دیده‌بان تیزبین بصیرت‌آفرین، حکیم فرزانه ما  روز چهارشنبه 16بهمن  فرمودند: آنچه پیش رو دارید، آن وظیفه است. یادمان نرود که انتخابات، مهم‌ترین مسئله کشور است. همه کسانی که دل در گرو این نظام، کشور و عزت این ملت دارند و هرکس که به عزت این کشور فکر می‌کند، باید رسالت خود را در این عرصه انجام دهد. هر کس با هر انگیزه‌ای جریان انتخابات را به‌دلیل اینکه منافع آنها را تامین نکند و یا قصد جلب توجه دیگران را داشته باشد زیر سوال ببرد بداند یا نداند، بخواهد یا نخواهد باعث تضعیف جریان انتخابات و درجهت خواست دشمن قرار می‌گیرد. براساس گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی همچنین مأیوس‌کردن مردم را راهبرد دشمن دانست و گفت: راهبرد دشمن آن است که مردم را ناامید کند و راهبرد دشمن آن است که نسبت به داشته‌های عظیمی که این کشور بحمدالله از آن برخوردار است، در مردم ایجاد دغدغه و تزلزل کند. باید دوستان انقلاب و آنهایی که دغدغه‌شان مردم و نظام است، آنها در جهت آنچه نیاز مردم و رفع مشکلات و گره‌گشایی از کار مردم است، حرکت کنند و آن چیزی است که امروز رهبری برای همه ما وظیفه دانستند و آنچه امروز برای ما به‌عنوان یک وظیفه جدی است، توجه داشتن است به آن چیزی است که انقلاب اسلامی درگام دوم خود از ما می‌خواهد.

حضور نیروهای انقلابی در مجلس
رئیسی با طرح این سؤال که کشور قوی از کجا پدید می‌آید، پاسخ داد: از دستگاه‌های قوی و کارآمدی دستگاه‌های اداری کشور قوت حاصل می‌شود. شکل گرفتن مجلس قوی از پایه‌های مهم شکل‌گرفتن کشور قوی است. جایگاه قانونگذاری، جایگاهی است که اگر مردان و زنانی در آن حضور پیدا کنند که دل به خدا داشته و از دشمن هراس نداشته باشند و ایمان به خدا، مردم‌داری و دوری از اشرافیت، مرزبندی بین خودی و دشمنان داشته باشند، چنین مجلسی می‌تواند به قدرتمندشدن کشور کمک کند. کارآمدی نمایندگان، ایمان و باور و اعتقاد آنان با تمام وجود نسبت به انقلاب، نظام و ارزش‌ها، عشق ورزیدن به آرمان‌های انقلاب، شناخت مسائل، پیگیری و حل مسائل و گره باز کردن از زندگی مردم، مجلس را قوی می‌کند. مجلس قوی می‌تواند قوانین و مقررات قوی و نظارت قوی را شکل دهد و اینها در قدرتمندشدن کشور مؤثر است. او درباره شاخص‌های نمایندگی مجلس یادآور شد: ما در هر حوزه‌ای که نیروی انقلابی باانگیزه داشته‌ایم، کار به خوبی پیش رفته است و هرجا چشم به‌دست بیگانگان و به جای گره‌گشایی در کشور به‌دنبال بیگانگان بودیم آنجا مشکل داشته‌ایم. آنجایی که چهره‌های مصمم، کارآمد و شجاع و غیرتمند داشته‌ایم در آن عرصه به موفقیت‌های بزرگی دست یافته‌ایم؛ لذا داشتن روحیه انقلابی، بسیجی و روحیه «ما می‌توانیم» گره از گره‌های کشور می‌گشاید.

کاستی‌ها در دستگاه قضایی بدتر است
رئیس قوه قضاییه همچنین در بخش دیگری از سخنان خود در بوشهر درخصوص عملکرد دستگاه قضایی تصریح کرد: کاستی‌ها در همه دستگاه‌ها بد است و ما در دستگاه و مجموعه خودمان آن را بدتر می‌دانیم. خوبی‌ها در همه جا خوب است و در اینجا خوب‌تر خواهد بود. برای اطمینان دادن به شما خانواده معظم شهیدان عرض می‌کنیم که برای اجرای عدالت و قانون، واقعا حزب، جناح، دسته سیاسی و وابستگی و برخی از ارتباطات هیچ کدام مانع ما و همکارانمان ان‌شاءالله نخواهد بود. او تصریح کرد: در فرایند نظارت ملی، دستگاه‌های اداری کشور باید بهترین مراقبان و ناظران را مردم بدانند و حتما بدانید حضور شما، احساس مسئولیت شما و پیگیری شما بسیاری از امور را می‌تواند در جای خود قرار دهد. در این قضیه هم حتما نگاه‌ها و نظرات شما بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید