• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
پنج شنبه 17 بهمن 1398
کد مطلب : 94526
+
-

داربی تلویزیونی!

شواهد می‌گوید مدیران تصمیم‌گیرنده درباره فوتبال ایران، دیگر دوست ندارند بازی پرسپولیس-استقلال پرتماشاگر باشد

داربی تلویزیونی!

بعد از کار در معدن، احتمالا خرید اینترنتی بلیت در ایران، سخت‌ترین کار دنیاست. 3روز از آغاز بلیت‌فروشی بازی داربی گذشته و طبق گزارش‌ها تا عصر دیروز تنها 24هزار نفر توانسته‌ بودند بلیت بخرند؛ 12هزار و 500پرسپولیسی و 11هزار و 500استقلالی؛ آن هم با هزار مشقت و پس از ساعت‌ها انتظار.
ورزشگاه آزادی بیش از 70هزار صندلی دارد، اما به دلایلی غیرمنطقی تصمیم گرفته شده تنها 57هزار بلیت فروخته شود. اینکه چه کسانی چنین تصمیمی گرفته‌اند، دقیقا مشخص نیست، اما به‌نظر می‌رسد آنها دغدغه‌هایی جدی‌تر از فوتبال داشته‌اند. همین دغدغه‌ها باعث شد در بازی رفت استقلال و پرسپولیس هم، بخش زیادی از صندلی‌های استادیوم آزادی خالی بماند.
یحیی گل‌محمدی، سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس، در کنفرانس خبری دیروز، از کسانی که به گفته او حس و حال و زیبایی داربی را از بین برده‌اند، انتقاد کرد: «من بازی رفت دو تیم را نگاه کردم و واقعا دردناک بود که صندلی ورزشگاه‌ها خالی بود. نمی‌دانم چرا این موضوع پیش آمده و باید فکری به حال آن کرد. یکی از بازی‌های قدیمی که ۲ بر یک بردیم و گلش را هم من زدم، نزدیک به ۱۰۰هزار نفر در ورزشگاه بودند. حس و حال و زیبایی‌های داربی از بین رفته و لازم است که روی این مسئله کار شود. اینجا برعکس همه‌جای دنیا می‌خواهند استادیوم خالی باشد و باید فکر کنند که چرا این اتفاق افتاده است. آنها زیبایی‌های فوتبال را گرفته‌اند. فوتبال برای تماشاچیان است و باید انرژی‌اش را تخلیه کنند. این درست نیست که مردم از دیدن داربی محروم شوند.»
در کنفرانس خبری فرهاد مجیدی، سرمربی استقلال، محمد نوری‌فر، مدیر رسانه‌ای این تیم حرف‌هایی مشابه حرف‌های گل‌محمدی زد: «در 2روز گذشته شاهد پیام‌های اعتراضی هواداران استقلال راجع به بلیت‌فروشی بودیم و از پاسخ دو سه خطی هم به آنها عاجزیم. ما متهمیم به اینکه نمی‌خواهیم هواداران به ورزشگاه بیایند. در جلسه هماهنگی بازی صحبت کردیم، نمایندگان باشگاه پرسپولیس هم معترض بودند که شاید هواداران پشت در بمانند. واقعا در این دور و زمانه اتفاق مسخره‌ای است. دوستانی که اجرا‌کننده این کار هستند، پاسخگو نیستند. بیایید و به هواداران توضیحی بدهید. این تنها موضوعی است که تا بازی فردا باید به آن فکر کرد. ۴۰سال است که داربی با ۸۰ تا ۹۰هزار هوادار برگزار می‌شود و مشکل امنیتی نبود و فقط مشکل فنی باعث این مشکل شده است.»
چند روز پیش از بازی امروز، یکی از مدیران فدراسیون فوتبال در گفت‌وگویی تلویزیونی، از هواداران استقلال و پرسپولیس خواست به‌جای رفتن به استادیوم، در خانه بنشینند و بازی را از تلویزیون ببینند؛ این اعترافی صادقانه بود از مدیریتی که به‌نظر می‌رسد دیگر علاقه‌ای ندارد ورزشگاه‌ها را پر ببیند.

این خبر را به اشتراک بگذارید