• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
پنج شنبه 17 بهمن 1398
کد مطلب : 94497
+
-

چهل و یکمین سالگرد پیروز انقلاب اسلامی ایران

هنر در خیابان‌های انقلاب

هنر در خیابان‌های انقلاب

انقلاب اسلامی ایران، وارد دهه‌ی 50 عمر خود شده و امسال هم‌زمان با چهل‌ و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، جشنواره‌ها، نمایشگاه‌ها و برنامه‌های فرهنگی‌هنری در سراسر ایران برگزار می‌شود.
تجسمی‌ها در شروع اسفند

شورای هنری دوازدهمین جشنواره‌ی هنرهای تجسمی فجر، 450 اثر از 336 هنرمند را در مرحله‌ی اول برای نمایشگاه انتخاب کرده
است. دوازدهمین جشنواره‌ی هنرهای تجسمی فجر در رشته‌های ده گانه‌ی نقاشی، عکس، پوستر،  تصویرسازی، نگارگری، خوش‌نویسی، کارتون و کاریکاتور، مجسمه،سرامیک و رسانه‌های هنری جدید  از 29 بهمن تا 5 اسفند  در مؤسسه‌ی فرهنگی‌هنری صبا برگزار می‌شود.
نمایشگاه های عکس انقلاب

اگر دوست دارید عکس‌های انقلاب را ببینید این‌روزها وقتش است. هم‌زمان با فرارسیدن چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، نمایشگاه عکس «تصویر انقلاب» از 12 بهمن در فرهنگ‌سرای سرو برپا خواهد شد. علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند به نگارخانه‌ی فرهنگ‌سرای سرو به‌نشانی خیابان ولی‌عصرعج، بالاتر از بوستان ساعی، مراجعه کنند.
از سوی دیگر در فرهنگ‌سرای اخلاق، نمایشگاه «طلیعه‌ی نور» برگزار می‌شود. در این نمایشگاه 20 اثر از هنرمندانی چون «عباس ملکی»، «محمد صیاد»، «عبدالحسین پرتوی» و «کاوه گلستانی» در معرض دید عموم قرار گرفته است. علاقه‎مندان می‌توانند تا 21 بهمن‌ به فرهنگ‎سرای اخلاق، واقع در خیابان پیروزی، خیابان شکوفه مراجعه کنند.
نمایشگاه عکس انقلاب اسلامی از نگاه عکاسان معاصر هم از21بهمن در موزه هنرهای دینی امام علی‌ع
برپاست. به گزارش رسانه‌ی خبری سازمان فرهنگی‌هنری شهرداری تهران، در این نمایشگاه عکس‌های کمتر دیده شده از دوران پیروزی انقلاب اسلامی به نمایش گذاشته می‌شود که بخشی از گنجینه‌ی موزه‌ی هنرهای دینی امام علی‌ع است.
علاقه‌مندان می‌توانند تا 42بهمن به‌غیر از روزهای تعطیل، به موزه‌ی هنرهای دینی امام علی‌ع (خیابان ولی‌عصرعج ، بلوار اسفندیار) مراجعه کنند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید