• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 13 بهمن 1398
کد مطلب : 94124
+
-

فوت‌وفن ثبت شرکت


   اگر خواستار راه‌اندازی کسب و کار تازه یا دریافت مجوز قانونی و پروانه کسب هستید باید توجه کنید که ثبت شرکت نخستین گام برای آغاز فعالیت قانونی هر کسب و کار و عاملی مؤثر در پیشرفت شما در حرفه مدنظرتان است. اما انجام این کار نیازمند اطلاع از ضوابط و قواعدی در مورد اساسنامه، موضوع فعالیت و سهم‌الشرکه افراد ذی‌نفع در شرکت مذکور هستید که اگر اطلاع کافی از آن ندارید باید با افراد صاحب‌نظر مشورت کنید.
  در ابتدا باید با توجه به نوع فعالیت کسب و کار اعم از تولیدی، خدماتی، بازرگانی، خرید و فروش و... و یا میزان و نحوه دادوستد با اشخاص حقیقی و حقوقی، نوع شرکت خود را انتخاب کنید اما برای انجام این کار بیشتر افراد از شرکت‌های مسئولیت محدود یا سهامی خاص استفاده می‌کنند.
  توجه کنید انتخاب شرکت مسئولیت محدود یا سهامی خاص به عواملی مانند اهداف آتی کسب و کار شما، میزان سهام، تعداد اشخاص سهامدار یا عضو هیأت مدیره، نوع فعالیت شرکت و.... بستگی دارد اما آنچه مسلم است باید در این زمینه تصمیم‌گیری کنید چرا که پس از به ثبت رساندن شرکت، بازگشت مجدد به اینگونه موضوعات سخت است. اصولا برای کسب و کارهای کوچک‌تر از عنوان مسئولیت محدود و کارهای گسترده‌تر از شرکت سهامی خاص استفاده می‌شود.
  گام بعدی پس از ثبت شرکت، دریافت کد اقتصادی یا همان شماره انحصاری 12رقمی است؛ کدی که پس از دریافت آن اداره امور مالیاتی، مودیان خود را با این کد می‌شناسد و کلیه شرکت‌ها و مؤسسات تا 2‌ماه پس از ثبت وقت دارند تا با مراجعه به اداره دارایی محدوده فعالیت خود، نسبت به دریافت کد اقتصادی اقدام کنند.
  بعد از دریافت کد اقتصادی، دریافت گواهی ارزش افزوده از طریق اداره امور مالیاتی ضروری است. گام بعدی دریافت کارت بازرگانی به‌عنوان ابزار شرکت‌ها و تجار حقیقی و حقوقی برای صادرات و واردات و انجام اموری مانند گشایش اعتبار، ترخیص کالا از گمرک و... است.
  توجه داشته باشید که یکی از فرایندهای مهم در قانونی کردن فعالیت‌های اقتصادی و توسعه کسب و کار، ثبت برند یا همان علامت تجاری است و شاید مهم‌ترین بخش برای گسترش مبادلات کالا و خدمات است. بر این اساس لازم است قبل از هر فعالیت تجاری، شرکت و برند خود را ثبت کنید اما باید بدانید که بسیاری از برند‌ها قبلا ثبت شده و دیگر قابل ثبت نیست؛ چرا که ممکن است برخی افراد سودجو قبل از شما با اطلاع از اعتبار یک برند یا نزدیکی آن به نام تجاری مدنظر شما، آن را به ثبت برسانند و با این روند شما هرگز نتوانید آن برند را ثبت کنید.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید