• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
سه شنبه 8 بهمن 1398
کد مطلب : 94038
+
-

به خاطر چشم های یحیی ماندم

حمیدرضا علیپور| علیرضا بیرانوند که پیش از تعطیلات با نظر کالدرون نیمکت‌نشین شده بود، حالا با رفتن این مربی آرژانتینی و آمدن یحیی به ترکیب اصلی برگشته و توانسته در نخستین بازی نیم فصل دوم مقابل تراکتورسازی کلین‌شیت کند. او که قرار است فصل آینده فوتبالش را در بلژیک دنبال کند، گفت‌و‌گویی اختصاصی با همشهری درخصوص آخرین وضعیت خودش و پرسپولیس داشته است.
 در یک‌بازی سخت و پربرخورد تراکتورسازی را شکست دادید و بازگشت خوبی به لیگ داشتید.
واقعا بازی سختی بود و خیلی مهم بود که این 3امتیاز را به‌دست بیاوریم و خوشبختانه این اتفاق افتاد. البته این بازی از همان ابتدا گره خورد و با تیزهوشی بچه‌ها توانستیم تراکتور را شکست بدهیم. واقعا نمی‌دانم چرا تراکتور دنبال جنجال‌سازی‌ بود. بازیکنان ما با کسی درگیر نشدند و فکر می‌کنم باعث این اتفاقات بازیکنان تراکتور بودند. به‌نظرم آنها تمرکز خودشان را هم از دست دادند و می‌خواستند با جنجال امتیاز بگیرند.
 خودت هم روی کارت زردی که گرفتی حسابی عصبانی شدی.
واقعا هنوز دارم به کارتی که گرفتم فکر می‌کنم. تراکتور تعویض انجام می‌داد و من اجازه شروع بازی نداشتم و نمی‌دانم چه شد که کارت زرد گرفتم و 3کارته شدم.
 اولین حضور گل‌محمدی روی نیمکت پرسپولیس چطور بود؟
یحیی مربی بسیار بزرگی است و توانایی‌های بسیار زیادی دارد. او کاملا می‌داند از تیمش چه می‌خواهد و مطمئن باشید که پرسپولیس با حضور گل‌محمدی حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت. مطمئن باشید که تیم ما با یحیی برای چهارمین‌بار متوالی قهرمان می‌شود.
 به‌نظر می‌رسد حضورت در فوتبال اروپا هم قطعی شده است.
من همیشه آرزو داشتم در سطح اول اروپا فوتبال بازی کنم و بالاخره به آن نزدیک شده‌ام. از فصل دیگر می‌توانم در اروپا خودم را نشان بدهم. من می‌خواهم ثابت کنم فوتبال ایران توانایی‌های زیادی دارد و می‌تواند بازیکنان زیادی را به اروپا بفرستد.
 چه شد سر از لیگ بلژیک درآوردی؟
واقعیت این است که من تحقیق کردم و متوجه شدم لیگ بلژیک فضای خوبی برای پیشرفت دارد. من می‌توانم با درخشش در آنجا خیلی زود راهی لیگ‌های بزرگ‌تر شوم و حتی در تیم‌های بزرگ اروپا بازی کنم.
 حالا چرا آنتورپ را برای ادامه فوتبال انتخاب کردی؟
خب این تیم مدعی قهرمانی در لیگ بلژیک است. از طرفی من می‌توانم در لیگ اروپا بازی کنم و در برابر تیم‌های بزرگ خودم را نشان دهم.
 یادگیری زبان بلژیکی را چه زمانی آغاز می‌کنی؟
من بلد نیستم بلژیکی صحبت کنم اما ترجیح می‌دهم که با آنها لری صحبت کنم تا آنها مجبور شوند زبان من را یاد بگیرند.
 گفته می‌شد به‌خاطر بیماری یکی از اعضای خانواده‌ات تصمیم گرفته‌ای تابستان پرسپولیس را ترک کنی.
نه این یک دروغ است و اصلا اینطور نیست. من به تمرین رفتم و با تمام بازیکنان خداحافظی هم کردم اما وقتی یحیی گل‌محمدی را دیدم به‌خاطر چشم‌های او که ناراحت بود به بلژیک نرفتم.
 خود یحیی هم در این‌باره با تو صحبت کرد.
من صحبتی با او نداشتم اما به این فکر کردم که شاید یحیی یک‌درصد به‌خاطر من پیشنهاد پرسپولیس را قبول کرده باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :