• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
سه شنبه 8 بهمن 1398
کد مطلب : 93969
+
-

شهردارتهران در سینما ملت:

حمایت‌های هنری برای بهتر شدن حال مردم است

درشهر
حمایت‌های هنری برای بهتر شدن حال مردم است


اندکی مانده به شروع جشنواره فیلم فجر، 7سالن جدید نمایش و گالری به پردیس سینمایی ملت افزوده شد تا ظرفیت این مجموعه برای استفاده شهروندان افزایش پیدا کند. به گزارش همشهری، شهردار تهران در مراسم افتتاح سالن‌های جدید گفت: به عنوان شهرداری تهران از چند اثر در جشنواره فجر حمایت کردیم و حمایت‌های ما نیز همیشه مالی نیست؛ به این معنی که گاهی فقط بستر را برای برخی اقدامات فراهم می‌کنیم. 
پیروز حناچی اظهار کرد: در پردیس سینمایی ملت و در جایی هستیم که هم به عنوان کانون هنر و هم به مثابه کانون معماری، یک مکان ویژه به شمار می‌رود. این مکان بعد از پردیس آزادی دومین فضایی است که در آن به معماری نیز به طور خاص توجه شده است. زمانی که عملیات اخیر انجام می‌شد به مدیرعامل موسسه تصویر شهر توصیه کردم تا حتما از نظرات آرشیتکت اصلی نیز استفاده کنند.
شهردار درباره جشنواره فجر نیز عنوان کرد: اگر سینمای ما در دنیا حرفی برای گفتن دارد، به خاطر رقابت سالانه سینماگران با یکدیگر است و این وظیفه ملی ماست تا به این پروسه کمک کنیم. در حال حاضر در چهارمین دهه بعد از پیروزی انقلاب هستیم و امسال قرار بود در جشنواره فجر به همین مناسبت اقدامات ویژه‌ای انجام شود. چندان موافق بعضی حرف‌ها درمورد موضوع جشنواره فجر و حمایت از آن نیستم؛ چرا که یا مطلع نیستند یا شاید خیرخواهی برای ملت را نمی‌شناسند. واقعیت آن است که اگر می‌خواهیم عرصه هنر توسعه پیدا کند باید عرصه رقابت را در آن فعال‌تر کنیم. امیدواریم پردیس ملت نیز مورد استقبال مخاطبان جشنواره فجر قرار بگیرد.
حناچی افزود: ما به عنوان شهرداری تهران از چند اثر حمایت کردیم و حمایت‌های ما نیز همیشه مالی نیست؛ به این معنی که گاهی فقط بستر را برای برخی اقدامات فراهم می‌کنیم. معتقدیم رفتن به سینما حال مردم را بهتر می‌کند. اگر بتوانیم برای اوقات فراغت مردم شرایط مناسبی فراهم کنیم، بهترین اقدام است. آنچه اهمیت دارد این است که ما در همین شرایط سخت مالی نیز تلاش می‌کنیم بستر مناسبی را برای توسعه و تعمیق هنر فراهم آوریم. امیدوارم در افتتاحیه‌های بعدی شاهد بهره‌برداری از خدمات‌ بیشتر به مردم عزیز تهران باشیم.
او عنوان کرد: از رئیس سازمان فرهنگی و هنری می‌خواهم تمهیدی بیندیشد تا بتوانیم یاد و خاطره سردار سلیمانی را به شکلی ویژه در ذهن شهر بسپاریم. باید به یاد بیاوریم که ایشان چه شخصیت بزرگی بودند و از خاطر نبریم که اگر قرار بود با داعش در خاک خودمان بجنگیم، حالا چه وضعیتی داشتیم. 


استفاده از تجربه هلند در مدیریت شهری 

شهردار تهران در دیدار با سفیر هلند بر آمادگی مدیریت شهری تهران برای گسترش همکاری‌های بین 2پایتخت تاکید کرد.
پیروز حناچی که در دفتر کار خود میزبان ژاک ورنر، سفیر کشور هلند بود، گفت: می‌دانم در آمستردام به نقاط بسیار مهمی در حوزه مدیریت منابع آب رسیده‌اید. همانطور که می دانید کلانشهر تهران بر پایه آب‌های قنات‌ها تشکیل شده و‌ بیش از ۷۰۰ رشته قنات در این شهر وجود داشته‌اند. همچنین هلند تجربه خوبی در زمینه احیا و استفاده اقتباسی از فضاهای صنعتی قدیمی دارد. برنامه‌های دیگری هم در خصوص شهر تهران داریم، مثل برقی کردن اتوبوس‌ها و همچنین برقی کردن موتورها، تاکسی‌ها و خودروهای سواری. ژاک ورنر ، سفیر هلند نیز در این دیدار ضمن تحسین شهرداری تهران به خاطر حضور بین المللی در حوزه مدیریت شهری، گفت: معتقدم بسیاری از مشکلات جهان روی میز شهرداران شهرهای بزرگ ‌قرار دارند و به همین خاطر است که چالش‌های پیش روی شما و دیگر شهرداران کلانشهرها بسیارند؛ چالش‌هایی از قبیل ترافیک و آلودگی هوا. جدا از این چالش‌ها متوجه شدم که بسیاری از شهرداران جهان به دنبال شهرهای هوشمندتر، سبزتر و زیست‌پذیرتر هستند. 


مکث
شهر سینما


موسم جشنواره که می شود فیلم درشهر ما به ازای متفاوتی دارد. سینماها انگار جان دار می شوند و البته هرسال در یک قطعه از پازل شهر غوغای بیشتری برپاست. اسمش را بگذارید کاخ جشنواره و از رسمش بدانید که در 10 روز همه آنچه که یک سال سینمای مملکت را سیراب می‌کند مثل برف‌های دماوند در همین کاخ باریدن می‌گیرد و بعد کم کم آب می شود. صحبت سینما که می‌شود پایتخت به متولی اش نگاه می‌کند تا جشنواره بشود کانال رسیدن به تلالو برخاستن سیمرغ. هرسال که جشنواره فیلم فجر برگزار می شود احوالات بهمن ماه با تلاش مسئولان شهری دیدنی‌تر می شود. شهرداری تهران سال‌هاست برای برگزاری هرچه بهتر مردمی‌ترین جشن فرهنگی انقلاب دست به کار می‌شود؛ روزگاری آذین بندی جلوی سینماهای مردمی را بر عهده داشت و روزگاری تخصیص یک پردیس سینمایی مدرن به متولیان جشنواره برای برگزاری آبرومند این رویداد را به جد پیگیری کرد. امسال هم از این قاعده مستثنا نیست و شهرداری تهران برای سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر تمام قد پشت سینمای ایران ایستاده است. تجهیز و تحویل پردیس سینمایی ملت برای حضور اصحاب رسانه از یک سو و حمایت‌های مادی و معنوی دیگر تحت عنوان حامی جشنواره برای رونق هرچه بیشتر این رویداد از سوی دیگر بخشی از تلاش‌های مدیریت شهری تهران برای ارتقای احوالات سینمایی در این شهر است.شهرداری های شهرهای مهم دنیا برای برگزاری جشنواره های سینمایی در  آن شهرها همواره در تکاپو هستند و تهران هم از این مسیر دور نیست. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید