• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
دو شنبه 7 بهمن 1398
کد مطلب : 93912
+
-

برخی از چهره‌های سیاسی با طرح موضوعات جنجالی برای نظام و کشور هزینه ایجاد می‌کنند

تریبون داران هزینه ساز

سیاسی
تریبون داران هزینه ساز

سخنگوی سپاه با رد اظهارات اخیر حسن عباسی درباره تامین بودجه سپاه گفت: اظهارات خلاف واقع و نادرست این‌چنینی ، ثمره‌ای جز سوءاستفاده دشمنان ملت ایران و ریختن آب در آسیاب آنان ندارد.
سردار رمضان شریف در واکنش به اظهارات اخیر حسن عباسی از صاحب تریبون‌های جریان اصولگرا که مدعی شده است سپاه با گرفتن جاسوس، بودجه خود را در می‌آورد، تأکید کرد: «منطق سازمان اطلاعات سپاه در برخورد با عوامل نفوذی و جاسوس‌های سرویس‌های اطلاعاتی دشمن در چارچوب وظایف مصرح و قانونی و یکی از تأثیرگذارترین عملکرد‌های سپاه است.»
حسن عباسی اخیرا در سخنانی تازه که  ویدئوی آن با زیرنویس انگلیسی در شبکه‌های رسانه‌ای دنیا هم پخش می‌شود، گفته است «ببینید شیوه بودجه درآوردن سپاه چگونه است؟ یک جاسوس می‌گیرد و در قبال آزادی‌اش دولت ایران یک میلیارد و ۷۰۰میلیون دلار از آمریکا می‌گیرد؛ یا در قبال خون‌بهای شهید قاسم سلیمانی ۳ میلیارد دلار درآمد خالص از قطر داشته است.»
این دومین سخنرانی پرهزینه‌ای است که رسانه‌های دنیا با زیرنویس انگلیسی دست به انتشار گسترده آن زده‌اند. پیش‌تر اظهارات احمد علم الهدی که درباره سفیر انگلیس گفته بود: «اگر این عنصر ناپاک دست نیروهای خط حاج قاسم سلیمانی می‌افتاد تکه بزرگش، گوشش بود.» در رسانه‌های دنیا چرخیده بود. به‌طوری‌که ریچارد گرنل، سفیر آمریکا در آلمان که دیدگاهی بسیار نزدیک به تندروهای جمهوریخواه آمریکایی علیه ایران دارد، با انتشار فیلم اظهارات علم الهدی درباره سفیر انگلیس در توییتر، نوشت: این اظهارات را نمی‌شود نادیده گرفت. حرف‌های ایشان باید در آمریکا، اروپا و همه‌جا پخش شود. اینها دیگر قابل چشم‌پوشی نیستند.
اظهارات جنجالـی‌در تـریبون‌های رسمی نظام فقط به عرصه دیپلماسی ضربه نمی‌زند، گاهی اظهاراتی از سوی برخی صاحب تریبون‌ها و تقسیم جامعه به‌خودی و غیرخودی چنان است که آشفتگی اجتماعی داخل کشور را هم به بار می‌آورد.
چندی قبل استمرار چنین اظهارنظرهایی در داخل کشور باعث شد مسیح مهاجری، مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی خواستار برخورد مدعی العموم با صاحبان این سخن‌ها شود که در یک برنامه تلویزیونی پخش شد.«اگر این وضعیت را نمی‌خواهید، جمع کنید از این کشور بروید...»، «سقوط هواپیمای مسافربری اوکراین، خواست خدا بود و...»، «جلوی داعشی‌ها اگر گرفته نمی‌شد، حالا بر سر این خانم و دخترش بلا می‌آوردند و شاید بدشان هم نمی‌آمد!...»
اظهاراتی از این دست از سوی زینب ابوطالبی مجری شبکه افق، نادر طالب‌زاده تهیه‌کننده و کارگردان منتسب به جریان اصولگرا، محمدصادق کوشکی نویسنده و پژوهشگر نزدیک به طیف اصولگرا، حسن عباسی تئوریسین و سخنران جریان اصولگرا، احمد علم الهدی امام جمعه مشهد و جواد کریمی قدوسی نماینده اصولگرای مشهد در ماه‌های اخیر جنجال‌هایی را در داخل و خارج از کشور به همراه داشته است.
چنان‌ که بعد از اظهارات اخیر حسن عباسی درباره بودجه سپاه، سایت عصر ایران در یادداشتی نوشت: «من نمی‌دانم حسن عباسی، نفوذی اسرائیل در ایران است یا خیر؟ اما می‌دانم اگر یک مأمور اسرائیلی می‌توانست سال‌های سال در سیستم حکومتی ایران نفوذ کند و رفته رفته به تریبون‌دار و تئوریسینی برای جریان حاکم تبدیل شود، همان حرف‌هایی را می‌زد که حسن عباسی می‌زند.»
حسن عباسی 2 هفته پیش در مراسم بزرگداشت شهید قاسم سلیمانی به دادستان هشدار داده و گفته بود «اگر مردم ریختند این باند اصلاح طلب رو تو خیابون کشتند و تکه تکه کردند، نگید که هشدار ندادید». این سخنان او نیز با واکنش‌های فراوانی روبه‌رو شد و همان هنگام نیز بسیاری از دستگاه قضایی خواستار رسیدگی به این اظهارات شدند.
اظهارات اخیر او چنان تند و خارج از عرف بود که سخنگوی سپاه را هم به واکنش واداشت و سردار رمضان شریف گفت: اظهارات خلاف واقع و نادرست این چنینی که ثمره‌ای جز سوءاستفاده دشمنان ملت ایران و ریختن آب در آسیاب آنان ندارد، هیچ‌گاه مورد تأیید سپاه نبوده و دستگاه‌های متولی امر اظهارات و ادبیات به‌کارگرفته شده توسط وی که خارج از روال منطقی است را در چارچوب قانون و مقررات مورد رسیدگی قرار می‌دهند.
سردار شریف با رد ادعای واهی مطرح شده، پس از شهادت سردار سلیمانی تأکید کرد: خون بهای فرمانده دلاور و سردار سرافراز سپاه اسلام، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی که توسط اشغالگران آمریکایی به شهادت رسید، به فرموده مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا(مدظله العالی) خروج اشغالگران تروریست آمریکایی از منطقه است و به فضل الهی این مهم تحقق یافتنی است و هیچ معادل مادی نخواهد داشت و آمریکایی‌ها طعم سیلی سپاه در هدف قرار گرفتن پایگاه راهبردی خود در منطقه و ویرانی بخش‌های مهمی از آن را به‌عنوان شروع ماجرای انتقام سخت، چشیده‌اند.

این خبر را به اشتراک بگذارید