• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
دو شنبه 7 بهمن 1398
کد مطلب : 93856
+
-

رؤیای حمام‌های آینده

فناوری‌های جدید حالا راه‌شان را به زمان دوش‌گرفتن هم باز کرده‌اند و می‌توانند روندها را تغییر دهند

رؤیای حمام‌های آینده


عمادالدین قاسمی پناه_خبرنگار

همه ما می‌توانیم صبح‌ها برای رفتن به سرکار به سرعت آماده شویم و حمام می‌تواند یکی از بهترین کارهایی باشد که در این زمان انجام می‌دهیم. در حمام‌های آینده، پادری حمام می‌تواند به‌طور خودکار وزن شما را محاسبه کند و در عین حال، فلاش‌تانک توالت به‌طور خودکار آب را رها و آینه هم لوازم آرایشی را برای شما انتخاب کند.
دیلی‌میل در گزارشی که منتشر کرده، نوشته است: همه این کارها این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا وقتی زیردوش هستید، کمی طولانی‌تر آواز بخوانید، البته با موسیقی‌ای که از یک بلندگوی هوشمند تعبیه‌‌شده در لوله‌کشی پخش می‌شود. آنچه تا  به حال خواندید نمایی از محصولات ارائه‌شده در نمایشگاه امسال CES در لاس وگاس است تا بتوانید فناوری هوشمند حمام‌ها را به شیوه‌ای نوآورانه‌تر از نزدیک در این نمایشگاه ببینید.

سیستم هوشمند مراقبت از پوست 

شرکت L’Oréal با جدیدترین محصول خود که معمولاً مختص سالن‌های لوکس زیبایی است، به حمام‌های آینده راه پیدا کرده است. دستگاه هوش مصنوعی Perso که طول آن 16.5 سانتی‌متر است، از یک فرایند چهار مرحله‌ای برای ارائه لوازم آرایشی و مراقبت پوست در منزل و متناسب با وضعیت کاربر بهره می‌برد. برای اجرای برنامه آرایشی یا بهداشت پوست، کاربران از یک اپلیکیشن تلفن همراه استفاده می‌کنند. آنها از چهره خود تصویری می‌گیرند که با درنظرگرفتن عواملی مانند چروک‌های عمیق یا خطوط ریز، نقاط تاریک و منافذ پوست، این تصویر مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرد. سپس دستگاه Perso از داده‌های موقعیت مکانی استفاده می‌کند تا شرایط محیط بیرون ازجمله رطوبت، آب و هوا، دما، گرده‌گیاهان و شاخص UV را که ممکن است به‌صورت روزانه روی پوست کاربر تأثیر بگذارد، ارزیابی کند. حالا کاربران می‌توانند نگرانی‌ها و اولویت‌های مربوط به مراقبت از پوست خود را به‌منظور راهنمایی برای تولید موادی با فرمول‌های سفارشی مانند مرطوب‌کننده‌ها، سرم‌ها و کرم‌های دور‌چشم به این دستگاه اعلام کنند.
این اطلاعات توسط هوش مصنوعی تحلیل‌شده و در نهایت محصول مناسب از بالای دستگاه Perso و از طریق کارتریج‌های تغذیه‌کننده‌ای که در دستگاه قرار داده شده برای استفاده خارج می‌شود. گویو بلوچ، یکی از مدیران شرکت می‌گوید: اکنون ما با Perso یک تکنولوژی شخصی‌سازی شده را مستقیماً در اختیار مصرف‌کنندگان خود قرار می‌دهیم. او ادامه می‌دهد: ما می‌دانیم که سفارشی‌سازی وابسته به اطلاعاتی در مورد پوست شما، اولویت‌های شخصی شما و همچنین محیط زندگی شماست. این تکنولوژی این موارد را درنظر می‌گیرد. Perso از هوش مصنوعی برای بهینه‌سازی‌ فرمول‌ها استفاده می‌کند. شرکت L’Oréal ادعا می‌کند که در به‌روزرسانی‌های آینده، Perso توانایی ایجاد فرمول‌های سفارشی برای رژ لب را هم خواهد داشت.

آینه آنالیز مراقبت از پوست

آینه استارتاپ کره‌ای Lulu-lab برای کسانی که نگران ظاهر خود هستند، عملکردی مشابه عملکرد Perso را برای آنالیز پوست ارائه کرده که راحتی در استفاده از صفحه نمایش آینه هم به آن اضافه شده است.
دستیار زیبایی و سبک زندگی مبتنی بر هوش مصنوعی که می‌تواند نیازهای مراقبت از پوست صاحبش را بفهمد و با آنها سازگار شود، عکس‌های کاربر را می‌گیرد و آنالیز می‌کند و از این طریق، راه‌حل‌های مراقبت از پوست و توصیه‌های محصول را ارائه می‌دهد. این وسیله، این کار را با ارزیابی پوست هر کاربر با توجه به 6عامل مختلف، شامل رنگدانه، منافذ، قرمزی، ترشحات غده‌های چربی، چروک و لکه‌های به‌اصطلاح مزاحم انجام می‌دهد. یونگجوون چوی، مدیرعامل این شرکت می‌گوید: ما انتظارات بالایی از عملکرد و نقش دستیار مراقبت از پوست «LUMINI Home» برای تحلیل و مدیریت پوست داریم و امیدواریم این دستیار بتواند به‌عنوان جایگزین متخصصان این حوزه موفق عمل کند. 
ما بر تحقیق و توسعه مدل‌های نوآورانه‌تر، نه‌تنها از طریق فراهم‌کردن ابزارهای خانگی زیبایی‌شناسی بلکه از طریق سفارشی‌کردن خدمات به‌منظور ارتقای سبک زندگی مشتریان و راحتی آنها، تمرکز خواهیم کرد.

 سرویس بهداشتی هوشمند Numi 2.0

حتی یک محصول ظاهرا نه‌چندان مهم با استفاده از یک تکنولوژی پیشرفته در این نمایشگاه الکترونیک عرضه شده است. شرکت تولیدی کوهلر که در ویسکانسین آمریکا قرار دارد از پیشرفته‌ترین توالت هوشمند خود رونمایی کرده است. این سرویس بهداشتی که نامش Numi 2.0 است با یک صندلی گرم، بلندگوهای بلوتوث داخلی و چراغ‌های رنگی به کاربران اجازه می‌دهد تا تجربه‌خود از قضای حاجت را به‌طور کامل شخصی‌سازی کنند.
این دستگاه آینده‌نگرانه به یک دستیار هوشمند Alexa Amazon مجهز است که می‌تواند در زمان استفاده از Numi، اخبار، آب و هوا، ترافیک و سایر اطلاعات را چک و در عین حال شست‌وشو و نظافت را کنترل کند. علاوه بر این، هنگامی که به این توالت نزدیک می‌شوید، در آن به‌طور خودکار باز می‌شود و زمانی که از آن دور می‌شوید در آن بسته می‌شود و سیفون شروع به‌کار می‌کند. حتی اگر در تاریکی به سمت این توالت بروید، چراغ‌های آن روشن می‌شود. پیش‌بینی می‌شود که توالت Numi 2.0 برای سفارش در اواخر سال‌جاری میلادی به قیمت 10هزار دلار در بازار عرضه شود. لری یوئن، رئیس بخش آشپزخانه و حمام کوهلر می‌گوید: از آنجا که تکنولوژی به‌طور کامل در زندگی ما ادغام شده، ضروری است روش‌هایی را توسعه دهیم که بتوانند انجام کارهای روزمره ما را راحت‌تر و لذت‌بخش‌تر کنند. ما در شرکت کوهلر از صنعت و شور و اشتیاق خود برای نوآوری استفاده می‌کنیم تا امکانات خاصی را برای صنعت آشپزخانه و حمام عرضه کنیم. نمونه آن، توالت‌های هوشمند خلاقانه‌ای است که اسباب راحتی شما را فراهم می‌کنند.

دوش با بلندگوی هوشمند

اگر برچسب قیمتNumi 2.0کمی فراتر از بودجه شماست و شما همچنان دوست دارید یک دستیار هوشمند به حمام خود اضافه کنید، شرکت کوهلر یک سردوش را ​​توسعه داده که قیمت خرده‌فروشی آن از 99 تا 229دلار است.
این وسیله که در آن، قطعات یک بلندگو در مرکز یک نازل شبیه به دونات قرار گرفته است، به شما امکان پخش موسیقی می‌دهد و همچنین می‌توانید حین استحمام به رادیو گوش دهید.
به گفته کوهلر، تنظیم هوشمند این وسیله به کاربران اجازه می‌دهد که همراه با ایجاد «تعادل خوب در صدا» زیر دوش آواز بخوانند، جریان آب و دما را با استفاده از کنترل صدا یا کنترل اپلیکیشن تغییر دهند و از دستورات استاندارد الکسا هم استفاده کنند. این ابزار به‌عنوان مثال، به شما امکان می‌دهد همانطور که از الکسا در مورد هوای روز سؤال می‌کنید، بخشی از کار معمول روزانه خود را هم انجام دهید. به گفته دیوید کوهلر، مدیرعامل این شرکت، ملاحظات حفظ حریم خصوصی هنگام قرارگیری دستیاران هوشمند از قبیل الکسا در چنین فضاهای شخصی بسیار مهم است. او می‌گوید: ما نمی‌خواهیم فقط به‌خاطر جدیدبودن، به عرضه تکنولوژی اقدام کنیم. من فکر می‌کنم به‌دلیل فضای خصوصی حمام، شما می‌خواهید مراقب باشید و حریم خصوصی خود را حفظ کنید. اما در عین حال، حمام می‌تواند جایی باشد که بتوانید از راحتی بسیار بیشتری نیز بهره‌مند شوید زیرا یک اتاق واقعاً مهم برای مردم است.

پادری هوشمند حمام

پادری حمام هوشمند Mateo برای داشتن یک حمام امن‌تر و راحت‌تر ساخته شده که مسطح و محکم است و درون یک روکش قابل شست‌وشو قرار داده شده است.
درحالی‌که کاربران می‌توانند تغییرات وزن خود را در هر زمان با استفاده از اپلیکیشن متصل به این وسیله بررسی کنند، طراحی این پادری به‌گونه‌ای انجام شده که می‌تواند اطلاعات دقیق‌تری را در اختیار کاربر قرار دهد. به‌عنوان مثال، این پادری می‌تواند هنگام رسیدن به وزن مورد نظر، به کاربران موضوع را اطلاع دهد.
این پادری نه‌تنها می‌تواند وزن شما را اندازه‌گیری کند بلکه می‌تواند کاربران مختلف را از طریق ردپاهای آنها شناسایی و نقشه‌های گرمایی‌ای را ایجاد کند که نشان می‌دهد چگونه پای شما با کف حمام در تماس قرار می‌گیرد.
با استفاده از نقشه‌برداری فشار، این دستگاه حتی می‌تواند یک امتیاز وضعیت ارائه دهد و تمرینات درمانی را براساس توصیه‌های متخصصان پیشنهاد کند و حتی وضعیتی مانند پای دیابتی را نیز تشخیص دهد.

دستیار زندگی
دستیار زیبایی و سبک زندگی مبتنی بر هوش مصنوعی می‌تواند نیازهای مراقبت از پوست صاحبش را بفهمد و با آنها سازگار شود، عکس‌های کاربر را می‌گیرد و آنالیز می‌کند و از این طریق، راه‌حل‌های مراقبت از پوست و توصیه‌های محصول را ارائه می‌دهد

 

این خبر را به اشتراک بگذارید