• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
یکشنبه 6 بهمن 1398
کد مطلب : 93800
+
-

گام اول، انتقام اول

گام اول، انتقام اول

هفته هفدهم از لیگ برتر ایران که دیروز با انجام 4بازی پیگیری شده بود، امروز با 2بازی به پایان می‌رسد. البته جدال استقلال و فولاد از بازی‌های این هفته برگزار نشد که زمان برگزاری آن مشخص نیست. در واقع بازی‌های نیم‌فصل دوم از همین هفته اول با بی‌نظمی‌های ناخواسته‌ای همراه شد و با توجه به شرایط تیم‌های ایرانی در آسیا در ادامه هم مشخص نیست سازمان لیگ بتواند بازی‌های نیم‌فصل دوم را به‌طور منظم برگزار کند. به هر حال از بازی‌های این هفته 5مسابقه برگزار شده و 2 مسابقه هم امروز برگزار می‌شود که از آن میان مصاف پرسپولیس و تراکتور در تهران مهم‌ترین و حساس‌ترین مسابقه هفته خواهد بود. تقریبا همزمان با این مسابقه 2 تیم نفتی خوزستان هم در
 مسجد سلیمان به مصاف هم می‌روند.
  پرسپولیس - تراکتور
قرعه امسال لیگ‌برتر، 2تیم را در همان هفته دوم به مصاف هم فرستاد و تراکتور در تبریز نخستین شکست فصل را به پرسپولیس تحمیل کرد. 149روز بعد از آن بازی، مصاف انتقامی 2 تیم از ساعت15:15 امروز در حالی برگزار می‌شود که هیچ‌یک از مربیان بازی رفت روی نیمکت 2 تیم باقی نمانده‌اند. در بازی رفت دنیزلی بود که کالدرون را شکست داد و حالا یحیی گل‌محمدی باید انتقام آن شکست را از ساکت الهامی بگیرد. یحیی در بازگشت دوباره به پرسپولیس و در نخستین حضور روی نیمکت این تیم مصاف سختی با حریف آماده تبریزی خواهد داشت. تراکتور با ساکت الهامی هر 4بازی آخرش را در لیگ برده و پرسپولیس هم با کالدرون 5بازی آخرش را با پیروزی پشت سر گذاشته بود. بزرگ‌ترین چالش یحیی برای بستن ترکیب امروزش حضور کمال کامیابی‌نیاست که ظاهرا قرار است برای نخستین بار در این فصل در ترکیب 11نفره اصلی به میدان برود. کمال که با کتف مصدومش باز جراحی کرده بود، هفته‌های زیادی است به تمرینات بازگشته، ولی کالدرون هرگز آمادگی او را در حدی ندید که او را در ترکیب اصلی به بازی بگیرد. اما یحیی در بازی‌های دوستانه نشان داد که کمال را برای ترکیب اصلی و ربیع‌خواه را برای نیمکت ذخیره‌ها می‌خواهد. تغییر دیگر در ترکیب پرسپولیس هم حضور اوساگونا در خط حمله و بازگشت وحید امیری به خط میانی خواهد بود که احتمالا جا را برای بشار رسن در ترکیب اصلی تنگ می‌کند. در مقابل، تراکتوری‌ها با وجود تغییرات فراوان در نیم‌فصل به‌احتمال زیاد در ترکیب اصلی خود تغییر چندانی نخواهند داشت. تیم ساکت الهامی در آخرین بازی‌اش قبل از تعطیلات با ترکیب مظاهری، سلیمی، خانزاده، شجاعی، ایمانی، حاج‌صفی، انصاری، تیموری، تیکدری، دژاگه و رضا اسدی به مصاف پیکان رفته بود که همین 11نفر هنوز نزدیک‌ترین بازیکنان به ترکیب اصلی هستند. در نیم‌فصل فقط فخرالدینی و یک مهاجم خارجی به تراکتور اضافه شده‌اند که ممکن است امروز سورپرایز ساکت در ترکیب اصلی تیمش باشند. مقایسه آمارهای 2 تیم در سایت متریکا نشان می‌دهد تراکتور در مالکیت توپ، دقت پاس، شوت به دروازه و نبردهای زمینی و هوایی آمار بهتری نسبت به پرسپولیس به جا گذاشته است. بنابراین تنها نکته‌ای که پرسپولیس را با 4امتیاز بیشتر از تراکتور در صدر جدول نشانده موفقیت این تیم در بخش تدافعی است؛جایی که سرخپوشان بسیار کمتر از تراکتور به حریفان موقعیت گلزنی داده‌اند و گل‌های خورده‌شان هم تقریبا نصف تراکتور بوده است. امروز جدال اصلی این 2 تیم در میانه میدان خواهد بود؛جایی که رضا اسدی - بهترین بازیکن تراکتور در دور رفت - به تخریب نیروهای تهاجمی پرسپولیس می‌پردازد و تخریب‌چی‌های سرخپوش هم باید به فکر مهار شجاعی، دژاگه و حاج‌صفی باشند.
  نفت مسجدسلیمان - نفت آبادان
نفت مسجدسلیمان یک نیم‌فصل کامل را بدون باخت پشت سر گذاشت و بالاخره در هفته شانزدهم شکست خورد. اما این تیم ممکن بود در همان هفته دوم به نفت آبادان ببازد که در دقیقه85 از این شکست گریخت. 2 تیم در آن بازی به تساوی 1-1 رسیدند و حالا در بازی برگشت به‌دنبال شکست دادن یکدیگر هستند. مربیان هر 2 تیم جزو مربیان پرطرفدار لیگ بودند و در نیم‌فصل خواهان زیاد داشتند، اما با وجود این هر 2 در تیم‌هایشان ماندند تا در جدال برگشت هم شاهد مصاف تارتار و اسکوچیچ باشیم. نفت مسجدسلیمان سلطان تساوی‌ها است و 69درصد بازی‌هایش را با تساوی به پایان رسانده است. اما نفت آبادان راه بردن تیم‌های بزرگ را هم بلد بوده و صدر جدولی‌ها طعم باختن به این تیم را چشیده‌اند. باید دید امروز نخستین شهر نفتی ایران می‌تواند میهمانش را شکست بدهد یا نفت آبادان مرغوب‌تر و غلیظ‌تر از نفت مسجدسلیمان خواهد بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید