• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
شنبه 5 بهمن 1398
کد مطلب : 93656
+
-

خبرها/شهر

تقدیر رئیس‌جمهور از شهرداری تهران

حسن روحانی از شهرداری تهران به‌خاطر اختصاص فضای تبلیغاتی و بیلبوردهای شهر به سانحه هواپیمای اوکراینی تشکر کرد. رئیس‌جمهور ایران در جلسه هیأت دولت با اشاره به همکاری گسترده شهرداری تهران برای اختصاص بیلبوردهای سطح شهر به 176جانباخته سانحه سقوط هواپیما، گفت: من از شهرداری تهران تشکر می‌کنم که به یاد این عزیزان از دست رفته، بیلبوردهایی را با عنوان 176اختصاص داد. ان‌شاءالله یاد این عزیزان در ذهن مردم عزیز ایران باقی خواهد ماند. هفته‌های گذشته هفته‌های سختی بود. شهرداری تهران نیز به‌عنوان یک نهاد اجتماعی اقدامات گسترده‌ای را برای همراهی و همگامی با شهروندان و بسیاری از مردم ایران به اجرا درآورد. در گام نخست شهادت سردار سرافراز ایران، شهید قاسم سلیمانی بیلبوردهای شهری را پر از نقش‌ها و تصاویر این شهید بزرگ کرد. پس از آن بر اثر سقوط هواپیمای اوکراینی، شهر دوباره سیاهپوش شد و تصاویری بر بیلبوردهای شهر نقش بست که در آن با یادآوری 176 جانباخته‌ای که در این سانحه جانشان را از دست دادند، دوباره تهران رنگ و بوی غم به‌خود گرفت.


ساخت ۱۲۵ ایستگاه و ۴خط جدید در متروی تهران

با ساخت ۴ خط جدید مترو، متروی تهران با توسعه ۱۵۰کیلومتری در افق ۲۰ سال روبه‌رو خواهد بود. به گزارش همشهری، علی امام مدیرعامل متروی تهران در مورد جزئیات خطوط جدید مترو با بیان اینکه مطالعات مربوط به امکان سنجی احداث خطوط ۸، ۹، ۱۰ و ۱۱ متروی تهران در مرحله انتخاب مشاور ذی‌صلاح قرار دارد گفت: هدف از توسعه خطوط مترو در افق ۱۴۲۰، پوشش کل پهنه مناطق ۲۲ گانه پایتخت و همچنین به هم پیوستگی خطوط ساخته شده و خطوط در دست احداث با ایجاد ایستگاه‌های تبادلی است. وی با بیان اینکه در مطالعات اولیه توسعه خطوط مترو بر ایجاد ۱۱ خط تأکید شده که ۴ خط جدید مترو باید ایجاد شود، تصریح کرد: با افزایش این ۴خط جدید، ۱۵۰ کیلومتر به طول خطوط شبکه فعلی اضافه می‌شود و
 ۱۲۵ ایستگاه جدید نیز در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت تا در مجموع طول خطوط مترو به حدود ۴۶۰ کیلومتر برسد. امام با تأکید بر اینکه از خطوط چهارگانه‌ای که مطالعه امکان‌سنجی احداث آنها در دست انجام است، به‌نظر می‌رسد ساخت خط ۱۰ به لحاظ امکان اجرا در اولویت قرار دارد، افزود: خط ۱۰ مترو، از قنات کوثر تا وردآورد امتداد می‌یابد و ۴۱ کیلومتر طول دارد. مدیرعامل متروی تهران در تشریح ۴خط جدید متروی پایتخت گفت: کریدور ۳ خط دیگر نیز به‌ترتیب شامل خط ۸ از مسعودیه تا خیابان سرسبز، خط ۹ از دولت‌آباد تا محدوده پارک جنگی چیتگر و خط ۱۱ از پارک چیتگر تا ابن بابویه است.



بازدید معاون عمرانی وزیر کشور از مناطق سیل‌زده استان کرمان

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در سفر به استان کرمان از مناطق سیل زده استان بازدید کرد. به گزارش ایلنا، مهدی جمالی‌نژاد در حاشیه بازدید از مناطق سیل‌زده جنوب استان کرمان گفت: «مدیریت شهری و روستایی باید نقش مردم، سمن‌ها و خیریه‌ها در مدیریت بحران را جدی بگیرد و برای بهره‌گیری از توانمندی‌های آنان برنامه‌های عملی داشته باشد.» او که از شهرستان‌های سیل‌زده کهنوج، رودبار و شهرهای جبال بارز، جیرفت، عنبرآباد و دوساری بازدید می‌کرد، ادامه داد:‌ «مدیریت شهری و روستایی باید برای مقابله با حوادث طبیعی و اجرای برنامه‌های پیشگیرانه علاوه بر همکاری با نهادهایی دولتی، از ظرفیت‌های مردمی استفاده کند.» 

این خبر را به اشتراک بگذارید