• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
شنبه 5 بهمن 1398
کد مطلب : 93635
+
-

اسیر حاشیه‌ها نمی‌شویم

رئیس قوه قضاییه در سفر به استان یزد بار دیگر از استمرار مبارزه با فساد سخن گفت

اسیر حاشیه‌ها نمی‌شویم

رئیس دستگاه قضا در صدر یک هیات قضایی، پنجشنبه و جمعه گذشته به منظور بررسى آخرین مسائل حقوقى و قضایى استان یزد به این استان سفر کرد. ملاقات مردمی و چهره به چهره با تعدادی از مراجعین به دادگستری کل استان یزد، دیدار با خانواده یکی از جانباختگان سقوط هواپیمای اوکراینی، دیدار با نخبگان، کارآفرینان و تولیدکنندگان، دیدار صمیمی با خانواده‌های شهدای فاطمیون و تعدادی از رزمندگان مدافعان حرم تیپ فاطمیون ازجمله برنامه‌ها و اقدامات سید‌ابراهیم رئیسی و هیات همراه وی در سفر به استان یزد بود.  در دوره قریب به یک سال مسئولیت رئیسی در سمت ریاست قوه قضاییه، سفر به یزد سیزدهمین سفر استانی او در این مدت بود؛ سفرهای منظم و برنامه‌ریزی‌شده به استان‌های مختلف کشور یکی از شاخصه‌های مدیریت رئیسی در قوه قضاییه است. افزون بر این، رئیسی طی این دوره، بیش از 10بازدید سرزده از واحدهای تحت مدیریت خود در سراسر کشور داشته است. این تعداد از سفرهای استانی و بازدیدهای سرزده، از حجم بالای تحرک میدانی مدیریت عالی قوه قضاییه حکایت دارد.

راهکارهای اقتصادی رئیسی
رئیسی در دیدار با اقشار مختلف مردم یزد با بیان اینکه در مکتب شهید سلیمانی سستی از امر ولی راه ندارد، گفت: این موضوع به جوانان و مسئولان ما در عرصه‌های مختلف می‌آموزد که با اتکای به خدا، اعتماد‌به‌نفس و اتکا به داشته‌ها می‌توان مسیر را طی کرد. چرا باید نگاهمان به دست‌های بیگانگان باشد؟ بیگانگان تاکنون گره از کار چه کسی و کدام ملت باز کرده‌اند که حال، دومی آن ما باشیم؟ رئیس قوه قضاییه در بخشی از سخنانش با اشاره به تحریم‌های اقتصادی خاطرنشان کرد: ما تحریم اقتصادی هستیم؛ حال باید ببینیم که چه کاری می‌توانیم در این تحریم اقتصادی انجام دهیم. نخست آنکه بگوییم که تحریم را بردارند؛ حال چگونه؟ با این عهد‌شکنان؟ با کسانی که به سخنشان اعتماد نیست؟ با کسانی که در مذاکره نه به سخن، نه به امضا و نه به میثاقشان اعتماد نیست؟ آیا می‌توان با آنها مذاکره کرد؟ وی افزود: نه می‌توان به سخنان آنها اعتماد کرد و نه به نشستن با آنها. به تعبیر رهبر معظم انقلاب، آنها همان‌هایی هستند که در فرودگاه بغداد روی شهید گرانقدرمان آتش ریختند.
رئیس دستگاه قضا افزود: راه دوم راه دور‌زدن تحریم‌هاست؛ کاری که بسیاری از مسئولان و کارشناسان تلاش می‌کنند تحریم را دور بزنند که کار پسندیده‌ای است، باید از تمام کسانی که تحریم را دور می‌زنند و زندگی مردم را تسهیل کرده و نمی‌گذارند معضلی در زندگی مردم به وجود آید، تشکر کرد و در این قضیه باید تلاش کرد که تحریم در زندگی مردم اثر نگذارد. رئیسی گفت: راه سوم که راه انتخابی ما این راه بوده، آن است که ما یک اقتصاد مقاوم داشته باشیم که تمام تحریم‌ها را پشت سر بگذارد و هیچ تحریمی و تهدیدی بر این اقتصاد تاثیرگذار نباشد.  رئیس قوه قضاییه ادامه داد: برای کسانی که جبهه‌ها را قدرتمندانه اداره کردند، اینکه بخواهند اقتصاد قوی را در این کشور رقم بزنند، امر سختی نیست و شدنی است. مقام معظم رهبری فرمودند باید اقتصاد قوی شود و راهکار برون‌رفت ما از مشکلات، اقتصاد قوی است؛ یعنی اقتصادی که بر داشته‌های خود ما مبتنی باشد؛ اقتصادی که به‌دست جوانان برومند و کارشناسان متعهد ما گره‌گشایی شود.

مال حرام را از حلقوم حرام‌خواران بیرون بکشیم
به گزارش میزان، رئیس قوه قضاییه در ادامه سخنانش در دیدار با مردم یزد، گفت: ما در گزارش‌هایمان فقط نمی‌گوییم چه کسی به جرم فساد به چه میزان محکوم شده است؛ این موضوع اعلام می‌شود؛ اما در کنار آن اعلام می‌شود که چه میزان از پول‌های به یغما برده شده، به بانک‌ها، خزانه و به جایگاه اصلی مسترد شده است. در این گزارش‌های اخیر، گزارش بازگشت میلیاردها تومان به بیت‌المال داده شده است. ما قرار است کاری که انجام شده ‌را بگوییم؛ نه اینکه کاری را که انجام خواهیم داد.
رئیس قوه قضاییه با اشاره به گزارش اقدامات انجام‌شده در مبارزه با فساد، گفت: اراده جدی ما و همکارانمان به لطف و عنایت پروردگار و کمک مردم، به عنوان سرباز ولایت در این میدان آن است که مال حرام را از حلقوم حرام‌خواران بیرون بکشیم.
رئیسی ادامه داد: بنده در استان یزد و در این مکان مقدس این موضوع را بیان می‌کنم؛ قبلا نیز گفته‌ام؛ دوباره می‌گویم: حاشیه‌سازی‌ها ما را به خود مشغول نخواهد کرد و گرفتار حاشیه‌ها و حاشیه‌سازی‌ها نمی‌شویم؛ چون ماموریت اصلی خود را می‌دانیم و به دنبال تحقق آن ماموریت اصلی هستیم که ماموریت اجرای حق و عدالت و مبارزه با فساد است. آن چیزی که در مردم امید‌آفرین است، انجام صحیح و قاطع این ماموریت خواهد بود و ان‌شاءالله در این ماموریت نه دچار سستی خواهیم شد و نه نکول خواهیم کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید