• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
شنبه 5 بهمن 1398
کد مطلب : 93631
+
-

انتشار فیلم سرقت، سارقان را لو داد

انتشار فیلم سرقت، سارقان را لو داد


سارقان موبایل‌قاپ وقتی فهمیدند که یکی از طعمه‌هایشان تصاویر ضبط شده هنگام سرقت را در شبکه‌های اجتماعی منتشر و برای شناسایی آنها مژدگانی درنظر گرفته است، خودشان را لو دادند.
به‌گزارش همشهری، از مدتی قبل شکایت‌‌های مشابهی در اختیار پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران قرار گرفتند که از فعالیت 2سارق موبایل‌قاپ حکایت داشت. بررسی‌ها نشان می‌داد که سارقان با پرسه‌زدن در خیابان‌های مختلف پایتخت و حوالی ایستگاه‌های اتوبوس سراغ افرادی می‌روند که در حال صحبت با گوشی تلفن همراه خود هستند و در یک لحظه گوشی آنها را می‌قاپند و متواری می‌شوند.
با افزایش سرقت‌ها، تیمی از مأموران برای شناسایی و دستگیری دزدان وارد عمل شدند و در تحقیق از مالباختگان و همچنین بررسی تصاویر ضبط شده در دوربین‌های مداربسته مشخصات ظاهری دزدان و موتورسیکلت آنها را به‌دست آوردند اما از آنجا که دزدان هنگام سرقت شماره پلاک موتورشان را پوشانده بودند، ردگیری آنها کار ساده‌ای نبود.
درحالی‌که تحقیقات برای یافتن سرنخی از سارقان موبایل‌قاپ ادامه داشت، آنها در جریان یکی از سرقت‌هایشان گوشی موبایل دختر جوانی را سرقت کردند و متواری شدند. دختر جوان که در تلاش بود هر طوری شده سارقان را شناسایی کند، توانست فیلمی را که دوربین‌‌های مداربسته‌ای در نزدیکی محل سرقت ضبط کرده بودند به‌دست آورد. او سپس این فیلم را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشت و از مردم خواست که در شناسایی دزدان به او کمک کنند. وی حتی برای شناسایی سارقان گوشی‌اش جایزه و مژدگانی هم درنظر گرفت و همین باعث شد فیلم‌ سرقت به سرعت دست به‌دست شود و در ادامه باعث شناسایی دزدان شود.
دختر جوان که برای ارائه اطلاعات درباره سارقان به اداره آگاهی رفته بود، توضیح داد: چند روز از انتشار فیلم سرقت گذشته بود که فردی به اکانت شخصی من مراجعه و با ارسال چندین پیام اعلام کرد که سارق گوشی من است و می‌خواهد هر طوری شده رضایت مرا جلب کند به شرطی که فیلم را از صفحه‌ام حذف کنم. بعد از پیام او تصمیم گرفتم راهی اداره پلیس شوم و ماجرا را اطلاع دهم.
با اظهارات شاکی، مأموران که سرنخ‌ مهمی از یکی از دزدان به‌دست آورده بودند موفق شدند او را که جوانی به نام فرید و 22ساله است، شناسایی کنند. در ادامه همدست وی به نام احمد 24ساله نیز شناسایی شد و هر دو متهم در مخفیگاهشان در محدوده خیابان مختاری دستگیر شدند.
سرهنگ محسن معظمی گودرزی، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران با بیان این خبر گفت: با کشف 2گوشی سرقتی از مخفیگاه متهمان، هردو سارق چاره‌ای جز اعتراف نداشتند و به بیش از 40فقره موبایل قاپی در محدوده شمال تهران اعتراف کردند. به گفته وی تاکنون 31نفر از شاکیان هر 2 متهم را به‌عنوان سارق گوشی‌هایشان شناسایی کرده‌اند و تحقیقات تکمیلی از آنها ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید