• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
پنج شنبه 3 بهمن 1398
کد مطلب : 93621
+
-

مادرید برزیلته

مادرید برزیلته

درباره فلورنتینو پرس، رئیس باشگاه رئال مادرید گفته می‌شود که او از بازیکنان آرژانتینی یا سیاهپوست متنفر است. ماکلله را که بهترین هافبک دفاعی تاریخ بود به‌دلیل رنگ پوستش و اینکه او نمی‌توانسته مثل زیدان بازیکن مقابلش را دریبل کند به چلسی فروخت. بازیکنان آرژانتینی زیادی در دوره او خریداری نشدند. گاگو و ایگواین هم با اصرار سرمربی وقت در نقل‌ و انتقالات زمستانی به تیم اضافه شدند که بعدا ایگواین با وجود آمار خوب گلزنی به‌خاطر به خطر نیفتادن موقعیت بنزما در فهرست فروش قرار گرفت. دی‌ماریا هم تنها به این دلیل که می‌خواست دستمزدش افزایش یابد به قیمت گزافی به منچستریونایتد فروخته شد. در عوض، پرس هر سال بازیکن برزیلی می‌خرد. عشق او به نیمار هم بر کسی پوشیده نیست و اگر مخالفت زیدان نبود، در همین تابستان سومین بار برای خرید بازیکن محبوبش تلاش می‌کرد و این‌بار موفق می‌شد. رئال مادرید در نقل‌وانتقالات ژانویه امسال هم یک بازیکن برزیلی دیگر به نام ژسوس راینیر خرید، درست در روزی که راینیر 18ساله شد. این بازیکن به کاسمیرو، مارسلو، وینیسیوس، میلیتائو و رودریگو اضافه شد تا تعداد برزیلی‌های حاضر در رئال به عدد5 برسد. رئال‌مادرید با کمک جونی کالافات (ایجنت) بارسلونا، اتلتیکو، پاری سن ژرمن و منچسترسیتی را در خرید راینیر خسوس پدیده برزیلی شکست داد. لوکاس سیلوا هم تا همین دو سه‌ماه پیش تحت قرارداد رئال بود تا اینکه بالاخره موفق شد به تیم گرمیو در کشورش برود. پرس در 3فصل اخیر برای 3 بازیکن نوجوان برزیلی 125میلیون یورو هزینه کرد؛ وینیسیوس (50)، رودریگو (45) و راینیر (30). در فصل06- 2005، 5برزیلی در سانتیاگو برنابئو بودند؛ رونالدو نازاریو، روبرتو کارلوس، سیسینیو، باپتیستا و روبینیو. رابطه عاشقانه بین رئال و فوتبال برزیل به‌خاطر فردی به نام جونی کالافات هم هست. او که رئیس کمیته استعدادیابی باشگاه است، چند سالی است تورش را در برزیل پهن کرده است. بارسلونا در سال‌های اخیر همه برزیلی‌هایی که به رئال رفتند را می‌خواست اما رقابت را به کالافات باخت و تنها توانست آرتور ملو را بگیرد که رئال تلاشی برای خریدنش نکرد و کوتینیو هم گران‌ترین خرید باشگاه بود و پیش از انتقال به‌حدی ستاره شده بود که در رقابت بین استعدادیاب‌ها نمی‌گنجید. در موضوع انتقال نیمار به بارسلونا هم رئال پیش بود اما حرص پدر نیمار که یکی از دو مدیر برنامه نیمار جوان بود باعث شد در دقیقه90 این بازیکن به سمت بارسا بچرخد، درحالی‌که بعدها یک ویدئو از زمان نوجوانی او و کوتینیو منتشر شد که هر دو در آن اعتراف می‌کردند رئالی هستند یا رئال بهترین باشگاه دنیاست. در رئال فلورنتینو پرس به بازیکن آرژانتینی یا سیاه خوش‌آمد گفته نمی‌شود مگر آنکه یک بازیکن سیاه، برزیلی هم باشد. در سال‌های اخیر برزیلی‌های دیگری هم به برنابئو آمده‌اند؛ ازجمله دنیلو، امرسون، کاکا، فلاویو، فابری، ساویو، زی‌روبرتو، فابینیو (هافبک فعلی لیورپول) و...
ستاره‌های آرژانتینی زیادی هم در تاریخ باشگاه دیده شدند که بیشتر آنها خارج از دوران پرس خریداری شدند؛ دی‌ماریا، گارای، هاینتزه، ساویولا، ایگواین، گاگو، والتر ساموئل، کامبیاسو، ردوندو، اسکار روجری و البته آلفردو دی‌استفانوی افسانه‌ای.
در فصل10- 2009همین علاقه‌ای که رئال به برزیلی‌ها دارد، در دوران ریاست رامون کالدرون به بازیکنان هلندی وجود داشت. ستاره‌های هلندی مثل فان‌نیستلروی، اسنایدر، آرین روبن، درنته، فان‌درفارت و هونتلار همزمان عضو این باشگاه اسپانیایی بودند. با بازگشت فلورنتینو پرس، پروسه «هلندی‌زدایی» در باشگاه آغاز شد و همه بازیکنان هلندی کنار گذاشته شدند غیراز درنته که بی‌کیفیت‌ترین آنها بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :