• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
پنج شنبه 3 بهمن 1398
کد مطلب : 93599
+
-

ادامه تخلیه سربازان آسیب‌دیده در حمله به عین‌الاسد

ادامه تخلیه سربازان آسیب‌دیده در حمله به عین‌الاسد


2هفته پس از حمله موشکی ایران به پایگاه هوایی عین‌الاسد در عراق، کار تخلیه نیروهای آمریکایی آسیب‌دیده از این حمله همچنان ادامه دارد.
وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد شمار دیگری از سربازان آمریکایی به بیمارستان مجهز ارتش آمریکا در آلمان منتقل شده‌اند. به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، تعداد نیروهای جابه‌جا شده اعلام نشده اما به‌نظر می‌رسد مسئولان نظامی در عراق درباره شمار افراد آسیب دیده از این حمله، به مخفی‌کاری رو آورده‌اند.
پیش از این اعلام شده بود که 11سرباز آمریکایی به‌خاطر ضربه‌احتمالی به ناحیه سر از عین‌الاسد به بیمارستان نظامی آمریکا در آلمان و مراکز درمانی در کویت منتقل شده‌اند. ساعاتی پس از حمله، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا شمار تلفات و زخمی‌های حمله موشکی ایران را صفر اعلام کرده‌بود؛ ادعایی که از همان موقع از سوی رسانه‌ها با شک و تردید روبه‌رو شد. او هفته گذشته نیز در پاسخ به خبرنگاران تأکید کرد که هیچ فردی در حمله ایران به عین‌الاسد آسیب ندیده است.
سخنگوی فرماندهی مرکزی نیروهای آمریکایی در خاورمیانه در گفت‌وگو با خبرگزاری آسوشیتدپرس، انتقال دوباره سربازان مستقر در عین‌الاسد به آلمان را تأیید کرده اما از ارائه آمار در مورد تعداد این افراد خودداری کرده است. این خبرگزاری به نقل از بیل اربن نوشته است:‌ «درحالی‌که ارزیابی در مورد آسیب‌های احتمالی به نیروها همچنان ادامه دارد، گروه دیگری از سربازان به بیمارستان نظامی ما در شهر لنداشتول منتقل شده‌اند.» گفته می‌شود این نیروها برای بررسی ضربه به مغز به آلمان اعزام شده‌اند. ضربه به مغز یا concussion نوعی جراحت مغزی است که در تصویربرداری‌های معمول رادیوگرافی، سی‌تی‌اسکن و ام‌آر‌آی قابل مشاهده نیست و نیازمند بررسی بیشتر و درمان طولانی‌مدت است. بیمارستان آمریکا در لنداشتول در جنوب غرب آلمان، بزرگ‌ترین و مجهزترین بیمارستان نظامی پنتاگون خارج از مرزهای آمریکاست.
طی روزهای اخیر، موضوع سلامت سربازان آمریکایی که در زمان حمله موشکی ایران در پایگاه عین‌الاسد بوده‌اند بحث‌برانگیز شده است. بعضی اقدام ارتش آمریکا در انتقال سربازان را دیرهنگام خوانده‌اند و معتقدند نشانگر تلاش آمریکا برای پنهان کردن مجروح‌شدن سربازانش است. موج‌‌گرفتگی در اثر شدت انفجارها، معمول‌ترین آسیبی است که احتمالا سربازان آمریکا در حمله اخیر با آن مواجه شده‌اند.

این خبر را به اشتراک بگذارید