• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
دو شنبه 21 اسفند 1396
کد مطلب : 9359
+
-

نوروز را تلخ نکنیم

سرهنگ مراد مرادی|معاون اجتماعی پلیس تهران:

در چهارشنبه آخر سال برخی نوجوانان و جوانان به‌خاطر رفتارهای غیرمسئولانه و غیرعاقلانه، ممکن است دست به کارهایی بزنند که سال نو را برای خود و اطرافیان تلخ کنند. متأسفانه در چهارشنبه آخر هر سال شاهد مجروح شدن تعدادی از شهروندان و گاهی از دست دادن جان آنان هستیم و همه این اتفاقات در حالی رخ می‌دهد که با رعایت برخی نکات ساده می‌شود از همه این اتفاقات تلخ جلوگیری کرد. می‌شود با هوشیاری و مشارکت همه شهروندان امنیت چهارشنبه آخر سال را به راحتی برقرار و کاری کرد که نوروز همراه با سرور و شادی برای همه خانواده‌ها باشد. اما برای رسیدن به این هدف رعایت این نکات اساسی الزامی است.
در آستانه سال نو و چهارشنبه‌سوری می‌توانید با آموزش و کنترل فرزندان خود، از وقوع حوادث ناگوار پیشگیری کنید.
پدر و مادرها باید تلاش کنند فرزندان خود را در جشن‌ها و شادی‌ها همراهی کرده و مواظب سلامت آنان باشند. آنها باید فرزندان خود را نسبت به عواقب خطرناک بازی با مواد منفجره و آتش‌زا آگاه کنند.  صدای ناشی از انفجار برای نوزادان، خانم‌های باردار، بیماران و سالمندان بسیار خطرناک است؛ پس به جوانان و نوجوانان توصیه می‌شود از استفاده مواد محترقه خطرناک خودداری کنند. درصورت اطلاع از خرید و فروش و توزیع مواد آتش‌زا ماجرا را به مرکز فوریت‌های پلیسی 110اطلاع دهید تا مأموران مانع از بروز اتفاقات تلخ برای شهروندان شوند. مراقب فرزندانتان باشید و از نگهداری مواد آتش‌زا و تهیه و ساخت وسایل آتش بازی دستی توسط آنها جلوگیری کرده و این مسئله را جدی بگیرید. مراقب رفتارهای خطرناک و ناهنجار افراد بوده و درصورت مشاهده چنین افرادی حتما واحدهای گشتی نیروی انتظامی یا پلیس 110را باخبر کنید.
شهروندان عزیز باید در روزهای نزدیک به سال نو، بیش از پیش با درایت و عقلانیت قبل از هرکاری به عواقب آن بیندیشند و رفتارها و تصمیم‌های مسئولانه داشته باشند.

این خبر را به اشتراک بگذارید