• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 2 بهمن 1398
کد مطلب : 93550
+
-

طارمی در راه جزیره

طارمی در راه جزیره

مهدی طارمی به گزینه جدی استون‌ویلا تبدیل شده و این باشگاه انگلیسی مذاکرات جدی‌اش را برای انتقال این مهاجم ایرانی با ریوآوه آغاز کرده است. این خبری است که لیال توماس، خبرنگار شبکه اسکای آن را توییت کرده و مدعی شده طارمی قرار است پس از مباوا ساماتا که از خنک بلژیک راهی استون‌ویلا شده، به بیرمنگام سفر کند. ارزش انتقال احتمالی طارمی به لیگ برتر انگلیس، مبلغی حدود 5 تا 6‌میلیون یورو تخمین زده شده است. این در حالی است که پیش از این رسانه‌های معتبر پرتغال ازجمله آبولا، خبر مذاکره پورتو و ریوآوه بر سر طارمی را رسانه‌ای کرده بودند و احتمال می‌دادند این بازیکن در آخرین روزهای نقل‌و‌انتقالات زمستانی راهی تیم دوم لیگ پرتغال شود. حتی این رسانه‌ها بنفیکا و اسپورتینگ را هم رقیب جدی پورتو بر سر جذب طارمی می‌دانستند. حالا در این شرایط باید دید طارمی فوتبالش را در لیگ پرتغال ادامه می‌دهد یا اینکه راهی استون‌ویلا می‌شود تا پس از علیرضا جهانبخش، دومین بازیکن ایرانی لیگ جزیره در فصل جاری لقب بگیرد.
  آمار قابل‌قبول
بدون هیچ تردیدی عملکرد قابل‌قبول طارمی در ریوآوه باعث شده تا باشگاه‌های بزرگ پرتغال و استون‌ویلا به مشتریان جدی این بازیکن تبدیل شوند. طارمی تا به امروز 13‌بازی در لیگ پرتغال برای ریوآوه انجام داده و روی هم رفته 829‌دقیقه برای تیم هفتم جدول فوتبال بازی کرده است. او در این مدت 6‌گل زده و میانگین هر 138‌دقیقه یک‌گل را در کارنامه‌اش ثبت کرده است. اینطور که مشخص است آب‌و‌هوای پرتغال بدجور به طارمی ساخته، چراکه او حتی در لیگ ستارگان قطر و لیگ خودمان هم نتوانسته بود چنین میانگینی را به ثبت برساند. طارمی پیش از انتقال به لیگ پرتغال، 30‌بازی برای الغرافه در لیگ ستارگان انجام داد و در 2385‌دقیقه، 13‌گل برای این تیم زد. او در لیگ ایران هم 87‌بازی لیگی برای پرسپولیس انجام داد و در 6851‌دقیقه، 45‌گل با پیراهن قرمز به ثمر رساند. این آمار نشان می‌دهد طارمی در لیگ ایران به‌طور میانگین هر 152‌دقیقه یک‌گل برای پرسپولیس زده و در لیگ قطر هر 183‌دقیقه یک‌گل با پیراهن الغرافه به ثمر رسانده است. او حتی امسال در جام‌های حذفی پرتغال هم عملکرد قابل‌قبولی داشته و توانسته هر 157‌دقیقه یک‌گل به ثمر برساند. او امسال 5‌بازی برای ریوآوه در جام‌های حذفی پرتغال انجام داده و در 472‌دقیقه، 3‌گل وارد دروازه رقبا کرده است. حالا به این داستان تخصص طارمی به گرفتن پنالتی را هم اضافه کنید تا مشخص شود چرا این مهاجم تنها پس از یک‌نیم‌فصل حضور در اروپا این همه مشتری پیدا کرده است. طارمی امسال رکورد گرفتن 3‌پنالتی در یک‌بازی را داشته است!


ستاره دوم
مهدی طارمی تنها ستاره ایرانی این فصل پرتغال نبوده است. مهرداد محمدی که فصل گذشته در 29‌بازی لیگ برتر ایران تنها 6‌گل برای سپاهان به ثمر رساند، در 16‌بازی برای آوس در لیگ پرتغال، 7‌گل زده و در جدول گلزنان روی پله پنجم جدول ایستاده است. البته مهرداد به‌طور میانگین هر 197‌دقیقه یک‌گل برای آوس به ثمر رسانده و در مقایسه با طارمی میانگین پایین‌تری داشته است. به این نکته هم باید اشاره داشت که مهاجمان ایرانی حاضر در لیگ پرتغال هردو دروازه بنفیکا، صدرنشین لیگ این کشور را باز کرده‌اند. محمدی امسال در لیگ پرتغال به بنفیکا گل زده و طارمی هم در جام‌حذفی دروازه این تیم را باز کرده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید