• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
چهار شنبه 2 بهمن 1398
کد مطلب : 93537
+
-

پرواز را به‌خاطر بسپار

مروری بر 10فیلم با محوریت سقوط هواپیما

پرواز همیشه دلهره‌آور است. اما آنچه بیش از هر چیز امنیت پروازها را دستخوش دلهره و نگرانی کرده، تصاویر یا خاطراتی است که از حوادث هوایی در ذهن ثبت کرده‌ایم. سایت «موویز» در گزارشی به معرفی چند فیلم با محوریت سقوط هواپیما پرداخته است؛ داستان انسان‌هایی که بعد از سقوط، زندگی‌شان به مخاطره افتاده است. تلاش برای زنده‌ماندن، تن‌دادن به اتفاقات باورنکردنی و گاهی تسلیم‌شدن خط اصلی این حوادث در سینماست.

زنده Alive 
کارگردان: فرانک مارشال
بازیگران: ایتان هاوک، وینسنت اسپانو و...
فیلم از داخل هواپیما کلید می‌خورد. بازیکنان تیم راگبی از اروگوئه عازم شیلی می‌شوند و به‌علت بدی آب و هوا، در دامنه کوه‌های ‌آند سقوط می‌کنند. بعضی مسافران کشته می‌شوند، اما عده‌ای دیگر که زنده مانده‌اند، تصمیم می‌گیرند زندگی‌شان را نجات دهند. از جذابیت‌های این فیلم، واقعی‌بودن اتفاقاتی است که در آن رخ می‌دهد. تیم راگبی بعد از تلاشی هفتاد و دو روزه توانستند جان سالم به در ببرند.

دور افتاده Cast Away
کارگردان: رابرت زمکیس
بازیگران: تام هنکس، هلن هانت، پل سانچز و...
مامور پست شرکت فدرال اکسپرس است که هواپیمایش در جزیره‌ای سقوط و 4سال به بدترین شکل زندگی می‌کند و مجبور می‌شود تنها، بدون اینکه وسیله‌ای برای زندگی داشته باشد، برای زنده‌بودن بجنگد. تام هنکس برای بازی در نقش چاک، 25کیلوگرم وزن کم کرد تا چهره‌اش درست شبیه یک فرد تنها در یک جزیره دورافتاده باشد.

شوالیه و روز Knight and Day
کارگردان: مایکل کورتیز
بازیگران: کامرون دیاز و تام کروز
«جون» زن ساده‌ای است که در هواپیما با جاسوسی به اسم میلر همسفرشده و بعد از چند ساعت با هم آشنا می‌شوند. میلر که با ارگان‌های سیاسی درگیر است، قصد دارد هواپیما را در یک دشت بنشاند اما سقوط می‌کند.

پرواز ققنوس The Flight of the Phoenix
کارگردان: رابرت آلدریچ
بازیگران: جیمز استوارت، ریچارد آتنبار و...
خلبان فرانک تاونز، در یکی از روزهای کاری مجبور به فرود اضطراری در صحرا می‌شود. 2 نفر از مسافران در این حادثه کشته می‌شوند و یک نفر دیگر به‌شدت مجروح می‌شود. زمان به سختی می‌گذرد و ذخیره آب بازماندگان به حداقل می‌رسد. کارلوس که ادعا می‌کند طراح ماکت‌های هواپیماست تصمیم به ساخت یک هواپیمای یک موتوره می‌گیرد. یکی از نکات مهم این فیلم سینمایی، امیدی است که در دل قربانیان حادثه سقوط موج می‌زند.

جان سخت2   Die Hard2
کارگردان: رنی هارلین 
بازیگران: بروس ویلیس، بانی بدلیا، ویلیام آترتن و...
جان مکلین، شب کریسمس در فرودگاهی در نزدیکی واشنگتن، منتظر است تا همسرش با هواپیما بیاید اما در همان موقع، مقامات فرودگاهی نیز منتظر ورود هواپیمای دیگری حامل ژنرال رامون اسپرانزا هستند که برای محاکمه به آمریکا آمده است. سقوط هواپیما در این فیلم تنها اتفاق هیجان‌انگیز آن نیست. صحنه‌های اکشن و درگیری‌هایی که بین تروریست‌ها و جان مکلین رخ می‌دهد، این فیلم را دیدنی می‌کند.

لبه تیغ The Edge
کارگردان: لی آماهوری
بازیگران: آلکبالدوین، آنتونی هاپکینز و...
چارلی و روبرت، دو مردی هستند که داستان فیلم سینمایی لبه تیغ را جلو می‌برند. یکی از این مردان میلیونر است و دیگری زندگی عادی دارد. آنها سردرگم و بدون تجهیزات در حادثه هوایی و سقوط هواپیما، در جنگلی سرگردان می‌شوند.

پرواز کان ایرCon air
کارگردان: سیمون وست
بازیگران: نیکلاس کیج، جان مالکوویچ و...
نیکلاس کیج در این فیلم نقش کامرون را ایفا می‌کند که آدم خونسرد و بی‌آزاری است. او قصد دارد با پرواز کان ایر به خانه‌اش برود. هواپیمایی که کامرون سوار شده، درست وسط یک رستوران عجیب و غریب سقوط می‌کند.

مقصد نهاییFinal Destination
کارگردان: جیمز وانگ
بازیگران: دوون ساوا، الی لارتر و...
داستان سقوط یک فروند هواپیما که یکی از مسافران، سقوط آن را حدس می‌زند اما کسی به حرف او گوش نمی‌کند. دست آخر الکس می‌تواند 8نفر را نجات دهد و بقیه از بین می‌روند.

هیندنبورگ The Hindenburg
کارگردان: روبرت ویس
بازیگران: جورج، سی اسکات و...
سرهنگ فرانتس ریتره ماموریت دارد تا امنیت پرواز کشتی هوایی هیندنبورگ را برای عبور از اقیانوس اطلس برعهده بگیرد و اقدامات احتمالی برای خرابکاری را خنثی کند. بعد از اینکه هواپیما از زمین بلند می‌شود ریتر به دو نفر از مسافران مشکوک می‌شود. بعد از انفجار کشتی هوایی، ریتر به همراه 35نفر از مسافران کشته می‌شود.

بی‌باک Fearless
کارگردان: پیتر ویر
بازیگران: جف بریجز، ایزابلا روسلینی و رز پرز
ماکس کلاین معمار اهل سان‌فرانسیسکو و شریکش سوار هواپیما می‌شوند، اما در راه هیستون در یک مزرعه ذرت، هواپیما سقوط می‌کند. شریک ماکس می‌میرد و او نجات پیدا می‌کند. او به‌عنوان قهرمان زنده‌مانده از حادثه معرفی می‌شود اما مشکلات روانی به شکل جدی به این مرد فشار وارد می‌کند و کار را به جایی می‌رساند که پلیس به او شک کند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید