• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
چهار شنبه 2 بهمن 1398
کد مطلب : 93465
+
-

میهمان همیشگی

میهمان همیشگی

یوسف بن علوی، وزیر امور خارجه عمان که برای دیداری کوتاه و در چارچوب رایزنی های مستمر سیاسی 2 کشور به ایران سفر کرده است بعد از ظهر دیروز با محمد جواد ظریف دیدار و گفت‌وگو کرد. طرفین در این دیدار ضمن تاکید بر روابط برادرانه، ممتاز و راهبردی 2 کشور در خصوص آخرین تحولات منطقه ای گفت‌وگو و تبادل نظر کردند. 

این پنجمین دیدار بن علوی با ظریف در سال جاری بوده است. وزیر خارجه عمان  نخستین‌بار اردیبهشت و سپس در مرداد ماه و آذر ماه هم به ایران سفر کرده بود،  او آخرین بار 2 هفته قبل برای حضور در نشست مجمع گفت وگوهای منطقه ای که 17 دی ماه برگزار شد به تهران آمد. محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران هم در حدود یک ماه اخیر 3 بار به مسقط رفته است ، دوم دی برای رایزنی، 22 دی برای تسلیت درگذشت سلطان قابوس و دیدار با سلطان هیثم پادشاه جدید عمان و هفته قبل هم ظریف در مسیر بازگشت از هند برای دیدار با وزیر خارجه کانادا به مسقط رفت. 

دیدار ظریف و بن علوی در دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت خارجه و در همان اتاقی برگزار شد که ظریف و سردار قاسم سلیمانی در آن هر سه شنبه باهم جلسه برگزار می کردند.
عمان در سال های دور نقش میانجی را در روابط ایران و آمریکا بر عهده داشت اما از بعد از میزبانی مسقط از نخست وزیر رژیم صهیونیستی که با انتقاد شدید ایران همراه بود روابط 2کشور به سردی گرایید.

این خبر را به اشتراک بگذارید