• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
سه شنبه 1 بهمن 1398
کد مطلب : 93448
+
-

دایی؛ برنده احتمالی الاکلنگ

دایی؛ برنده احتمالی الاکلنگ

بهروز رسایلی| مسئولان فدراسیون فوتبال اعلام کرده‌اند سرمربی جدید تیم ملی تا پایان هفته مشخص خواهد شد و البته که هم‌اکنون حدس‌زدن نام او چندان سخت نیست؛ علی دایی! بعد از منتفی‌شدن حضور برانکو در تیم ملی، نوعی بازی الاکلنگی بین دایی و امیر قلعه‌نویی شکل گرفت؛ به این ترتیب که هر لحظه بخت یکی از آنها برای رسیدن به نیمکت تیم ملی بیشتر می‌شد. با وجود این و در شرایطی که بخش بزرگی از افکار عمومی نسبت به هیچ‌کدام از این دو گزینه اقبال چندانی نداشت، نهایتا به‌نظر می‌رسد شهریار این جدال را از قلعه‌نویی خواهد برد. در حقیقت دایی در شرایط فعلی چند برتری نسبت به امیر دارد که او را به نیمکت تیم ملی نزدیک‌تر می‌کند.
  تیم ندارد
اولین مزیت دایی نسبت به قلعه‌نویی این است که هم‌اکنون تیم ندارد. قلعه‌نویی هم‌اکنون هدایت سپاهان را بر عهده دارد و با این تیم در کورس قهرمانی است. گرفتن امیر از تیم اصفهانی قطعا با مقاومت‌ها و التهاب‌هایی همراه خواهد شد. حضور همزمان این مربی در سپاهان و تیم ملی هم یک الگوی دهه شصتی منسوخ است. دایی اما بعد از اخراج از سایپا بیکار است و به راحتی می‌تواند با فدراسیون فوتبال قرارداد امضا کند.
   مورد حمایت بازیکنان است
در طول این مدت بارها شاهد حمایت برخی بازیکنان از علی دایی بوده‌ایم. سردسته این گروه هم سردار آزمون است. آزمون آشکارا به دایی ابراز ارادت می‌کند و جالب است که با طرف مقابل الاکلنگ، رابطه کاملا معکوس دارد. اوایل ظهور آزمون در سطح اول فوتبال ایران، قلعه‌نویی مدعی شد این بازیکن کشف او بوده اما سردار علنا این موضوع را تکذیب کرد! مهدی طارمی هم دیگر بازیکن مهم تیم ملی است که از دایی حمایت می‌کند. طارمی اصلا فوتبالش را مدیون دایی است.
   کی‌روش دستش را بالا برده!
شاید مثل برانکو که به صراحت پیش‌بینی کرد فوتبال ایران به‌زودی آماتور خواهد شد، کارلوس کی‌روش هم به همین جمع‌بندی رسیده بود و به همین دلیل در آخرین روزهای حضورش روی نیمکت تیم ملی، دست علی دایی را بالا برد! احتمالا او می‌دانست فوتبال ایران با این وضعیت نابهنجار دیگر قدرت جذب مربی بزرگ خارجی را ندارد و به همین دلیل تلویحا دایی را به‌عنوان یک گزینه خوب برای هدایت تیم ملی معرفی کرد. به هر حال همان عکس و یکی، دو مصاحبه تحسین‌آمیز از سینیور، هم‌اکنون به سند اعتبار دایی برای پذیرفتن این پست تبدیل
 شده است.
  در فدراسیون پایگاه دارد
مدیران فدراسیون از بردن نام دایی لذت می‌برند. غیرامثال اسلامیان، شیعی و فریدون اصفهانیان که به وضوح در مورد انتخاب دایی حرف می‌زنند، ابراهیم شکوری که الان سرپرست پست دبیرکلی است، سابقه شاگردی شهریار را در سایپا و پرسپولیس دارد. هنوز یادمان نرفته سال گذشته همین روزها در جریان افتتاحیه مسابقات جام ملت‌های آسیا، علی دایی چگونه گوشی موبایلش را به شکوری داد تا آقای تازه دبیرکل شده، از او در کنار مهدی مهدوی‌کیا عکس یادگاری بگیرد؛ یعنی در این حد!

این خبر را به اشتراک بگذارید