• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
سه شنبه 1 بهمن 1398
کد مطلب : 93356
+
-

پسر جوان که با خاله‌اش اختلاف داشت یک تراژدی رقم زد و او، همسر و 2فرزندش را به قتل رساند

قتل‌عام خاله و خانواده‌اش

داخلی
قتل‌عام خاله و خانواده‌اش


پسر جوان که از مدت‌ها قبل با خاله‌اش دچار اختلاف شده بود در اقدامی جنون آمیز او را به همراه همسر و 2فرزندش با شلیک گلوله به قتل رساند. هرچند این متهم بعد از جنایت گریخته بود، اما پلیس 8ساعت بعد او را دستگیر کرد.
به گزارش همشهری، این حادثه هولناک در خانه‌ای واقع در کوی سهند بناب اتفاق افتاد. تعدادی از همسایه‌ها که پس از شنیدن صدای شلیک چند گلوله به کوچه آمده بودند، مرد جوانی را دیدند که با عجله از آنجا دور می‌شد. بعد از آن دیگر صدایی از خانه شنیده نمی‌شد و همهمه، محله را فرا گرفته بود. هیچ‌کس به درستی نمی‌دانست در خانه چه اتفاقی افتاده است، اما صدای تیراندازی که چند دقیقه قبل شنیده شده بود از یک حادثه تلخ حکایت داشت. در این شرایط بود که مردم با پلیس تماس گرفتند و درخواست کمک کردند.
دقایقی بعد، نخستین گروه از مأموران به محل حادثه رسیدند و در آنجا با صحنه هولناکی مواجه شدند. ساکنان آنجا که خانواده‌ای 4نفره شامل پدر، مادر و 2فرزند پسر و دختر می‌شدند هر یک در گوشه‌ای از خانه افتاده و بر اثر شلیک گلوله جان‌شان را از دست داده بودند. وقتی این خبر به بیرون از خانه رسید، موجی از وحشت به جان همسایه‌ها افتاد. آنها از شنیدن این خبر که همین چند دقیقه قبل در همسایگی‌شان اعضای یک خانواده به قتل رسیده‌اند شوکه شده بودند. دقایقی بعد به دستور بازپرس جنایی، اجساد قربانیان در میان بهت و حیرت همسایگان به پزشکی قانونی منتقل و تحقیقات برای رازگشایی از ابعاد پشت پرده این جنایت آغاز شد.
در جریان تحقیقات مقدماتی وقتی همسایه‌ها درباره خروج مرد جوانی از خانه قربانیان صحبت کردند معلوم شد که همان مرد، عامل این جنایت است. یکی از همسایه‌ها می‌گفت که او از اقوام این خانواده است. او گفت آنطور که شنیده مرد جوان خواهرزاده زن جانباخته است که از ساعتی قبل به خانه خاله‌اش رفته بود و پس از شنیده شدن صدای شلیک گلوله‌ها با عجله از آنجا بیرون رفته است.
وقتی کارآگاهان به تحقیق درباره این خانواده پرداختند معلوم شد پسر جوان از مدتی قبل با خاله‌اش دچار اختلاف شده بود و بر سر همین اختلافات چندین مرتبه با یکدیگر بگومگو داشته‌اند، اما همه از اینکه این اختلافات به حدی رسیده که موجب چنین جنایت تکان‌دهنده‌ای شده باشد در حیرت بودند. هیچ‌کس از مخفیگاه پسر جوان اطلاعی نداشت، اما شواهد نشان می‌داد بعد از این کشتار خانوادگی از شهر به مقصد نامعلومی خارج شده است.
در شرایطی که چند ساعت از این حادثه گذشته بود مأموران به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می‌داد تنها مظنون این جنایت از بناب به استان کردستان گریخته است. به همین دلیل گروهی از مأموران بدون فوت وقت، راهی این استان شدند. این اطلاعات حاکی از آن بود که متهم در شهرستان سقز مخفی شده است. وقتی مأموران مخفیگاه او را به‌طور دقیق شناسایی کردند آنجا را به محاصره خود در آوردند و در عملیاتی غافلگیرکننده توانستند متهم را 8ساعت بعد از قتل دستگیر کنند.
متهم در جریان بازجویی‌های مقدماتی به قتل خاله‌اش، همسر و 2فرزند او اعتراف کرد و گفت: به‌دلیل اختلافات خانوادگی دست به این جنایت زده است.
سرهنگ سهراب شفقی، فرمانده انتظامی بناب در این‌باره به پایگاه خبری پلیس گفت: به‌دنبال وقوع قتل اعضای یک خانواده 4 نفره و با توجه به اهمیت موضوع، شناسایی و دستگیری قاتل یا قاتلان در دستور کار کارآگاهان پلیس قرار گرفت. وی ادامه داد: با تحقیقات و اقدامات به موقع، سریع و هوشمندانه کارآگاهان پلیس، متهم که بعد از انجام قتل به شهرستان سقز در استان کردستان متواری شده بود در کمتر از 8 ساعت با همکاری پلیس آگاهی این شهر دستگیر و به پلیس آگاهی شهرستان بناب منتقل شد. وی درباره انگیزه متهم از ارتکاب این جنایت خانوادگی گفت: متهم به‌دلیل اختلاف خانوادگی وارد خانه خاله‌اش شده و او و اعضای خانواده‌اش را با شلیک گلوله به قتل رساند. 
به گفته او، متهم هم‌اکنون در بازداشت به ‌سر می‌برد و تحقیقات در این‌باره ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید