• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
دو شنبه 30 دی 1398
کد مطلب : 93278
+
-

شایعات پیرامون کیمیا علیزاده

روزنامه بیلد از حضور تکواندوکار ایران در هامبورگ خبر داده ولی گفته که او تا 3سال نمی‌تواند برای این کشور مبارزه کند

روزنامه بیلد آلمان دیروز با یک عکس همه را غافلگیر کرد؛ کیمیا علیزاده در آلمان است. بیلد عکسی از کیمیا و همسرش حامد معدنچی منتشر کرده. آنها در مرکز شهر هامبورگ و مقابل ساختمان معروف این شهر،  ساختمان شهرداری عکس گرفته‌اند. مهم‌تر از عکس، تیتر بیلد است: «ایرانی فراری می‌خواهد برای آلمان به میدان برود».  کیمیا علیزاده، تکواندوکار ایرانی است؛ تنها زنی که در المپیک برای ورزش ایران مدال گرفت اما او برای همیشه از تیم ملی ایران خداحافظی کرده است. 19دی بود که کیمیا با انتشار عکسی خبر داد که به هلند رفته و با تیم ملی این کشور تمرین می‌کند.

خبر مهاجرت او و کنار کشیدنش از تیم ملی برای هیچ‌کس قابل باور نبود. حتی روزهای اول مسئولان ورزش مدعی شدند که او برای ادامه تحصیل به هلند رفته، اما پست اینستاگرامی کیمیا، همه را مطمئن کرد که تصمیم کیمیا مسابقه‌دادن برای کشوری غیر از ایران است. بیلد در گزارش دیروز،  پست اینستاگرام کیمیا را هم منتشر کرده بود. این روزنامه از زبان محسن عطار، مدیر برنامه‌های کیمیا نوشته بود که او چطور از هلند به آلمان رفته است: «من به‌دنبال آنها رفتم و از هلند به آلمان آوردمشان. شرایط زندگی‌شان در هامبورگ فراهم شده و قرار است در این شهر زندگی کنند.» 

بیلد با خود کیمیا هم گفت‌وگو کرده. او اظهار امیدواری کرده است که بتواند برای آلمان به میدان برود ولی گفته از 4 کشور کانادا،  بلغارستان، هلند و بلژیک هم پیشنهادهایی دارد. کیمیا حتی ادعا کرده: «بلغارستان وعده داده که در 2‌ماه می‌تواند به من تابعیت بدهد.»
رفتن کیمیا علیزاده از ایران بی‌موقع به‌نظر می‌رسد. پرونده سهمیه‌هایی که از طریق رنکینگ فدراسیون جهانی به تکواندوکاران داده می‌شد،  بسته شده و کیمیا فقط از طریق مسابقات قاره‌ای می‌تواند سهمیه بگیرد. اما با توجه به قوانین بعید است که او بتواند به سهمیه برسد. بیلد در این‌باره نوشته: ‌«طبق قانون کمیته بین‌المللی المپیک یک ورزشکار تا 3سال نمی‌تواند برای کشور دیگری مسابقه بدهد،  مگر اینکه کمیته ملی المپیک کشور مبدأ با تغییر تابعیت موافقت کند.»  با توجه به پست انتقادی کیمیا علیزاده در اینستاگرام،  به‌نظر نمی‌رسد که ایران به تغییر تابعیت او رضایت بدهد. با این حال، محسن عطار به بیلد گفته است اگر آلمان به فدراسیون تکواندو و کمیته ملی المپیک ایران درخواست بدهد،  او می‌تواند رضایت آنها را بگیرد. طبق ادعای بیلد اگر کمیته ملی المپیک ایران موافقت نکند، کیمیا تا 3سال بعد از آخرین مسابقه رسمی‌اش برای ایران، نمی‌تواند برای هیچ کشور دیگری به میدان برود. آخرین مسابقه‌ای که کیمیا علیزاده برای ایران داده است،  مسابقه تیمی جام‌جهانی است که سوم شهریور امسال برگزار شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید