• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
دو شنبه 30 دی 1398
کد مطلب : 93273
+
-

در انتظار پرتاب ظفر

در انتظار پرتاب ظفر

روز گذشته در مراسمی ماهواره‌های ظفر یک و ۲ تحویل سازمان فضایی شد تا این 2ماهواره در نوبت پرتاب با ماهواره‌بر سیمرغ قرار بگیرند.

به‌گزارش همشهری، وزیر ارتباطات روز گذشته در توییتر خود نوشت: با تلاش دانشمندان جوان ایرانی، «ماهواره‌های ظفر یک و ۲» که تست‌های موفق خود را پشت‌سر گذاشته‌اند، امروز راهی پایگاه فضایی می‌شوند تا به‌زودی فرایند قرار گرفتن آنها در مدار طی شود.
تهیه نقشه کاربری اراضی، تهیه نقشه پایش توسعه شهری، تهیه نقشه مرز پهنه‌های کشاورزی، تهیه نقشه پایش تغییرات در عرصه‌های طبیعی و جنگلی، تهیه نقشه پهنه‌بندی و پایش تغییرات دریاچه‌های دائمی و فصلی، شناسایی مناطق تخریب شده بعد از بحران در نواحی شهری و به روزرسانی نقشه‌های ساختاری شناسایی گسل‌ها و چین‌ها ازجمله ویژگی‌هایی است که ماهواره‌های ظفر به آن مجهز هستند. برای هدایت، کنترل و دریافت و ارسال داده به این ماهواره 3 ایستگاه زمینی ماهدشت، قائمشهر و قشم درنظر گرفته شده است. این ماهواره قرار است در مدار پایین LEO با باند فرکانس S&F قرار بگیرد.

براری، رئیس سازمان فضایی کشوردر مورد ساخت ظفر یک و ۲ توضیح داده که از این ماهواره 2نمونه ساخته شده که درصورت قرار نگرفتن ماهواره ظفر یک در مدار، ظفر۲ بلافاصله برای پرتاب و قرار‌گیری در مدار آماده شود.
ماهواره ظفر یک با قابلیت عکسبرداری رنگی با قدرت تفکیک بهتر از ۲۵متر و ماهواره ظفر2 با قابلیت عکسبرداری با قدرت تفکیک بهتر از ۱۶متر طراحی شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید