• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 29 دی 1398
کد مطلب : 93179
+
-

شهردار تهران در بازدید از همشهری مطرح کرد

جامعه، نیازمند امید

خبر
جامعه، نیازمند امید

شهردار تهران عصر دیروز به همشهری آمد تا ضمن شنیدن برخی از موضوعات رسانه‌ای مرتبط با اخبارهای داغ 2ماه اخیر، دغدغه‌های جامعه را نیز برای روزهای آینده مطرح کند.
پیروز حناچی با بیان اینکه همشهری روزنامه‌ای تاثیرگذار است، گفت: «به اعتقاد من، نگاه منفی در قضاوت منصفانه و نگاه اجتماعی‌مان اثر گذاشته است. ما ناخودآگاه داریم ناامیدی را به یکدیگر پمپاژ می‌کنیم که در شرایط سخت این مسئله، حل مسائل را سخت‌تر می‌کند. من از همشهری امید می‌خواهم.»
او در ادامه با اشاره به خاطرات خود از دوره تحصیلی دبیرستانش، اظهار کرد: یکی از معلم‌های من در دوره دبیرستان، مرحوم دکتر اسدی لاری که پیش از انقلاب هم در مقاطع بسیار زندان را نیز تحمل کردند و متاسفانه نوه‌هایش در حادثه هواپیما جان باختند چند تکیه کلام داشت. ایشان می‌گفت: «زندگی یعنی امید و حرکت.» چراکه اگر امید از مردم گرفته شود دیگر چیزی نمی‌ماند.» به گفته شهردار تهران، شرایط اکنون آنقدرها هم که عده‌ای قصد دارند جلوه دهند بد نیست؛ در حالی که با امید و تلاش می‌توان آینده را به بهترین شکل ساخت. حناچی افزود: «خیلی اوقات مزیت‌ها و قابلیت‌های خودمان را نمی‌بینیم و اکنون باید منصفانه قضاوت کرد.»
حناچی همچنین در خصوص رشادت‌های سپهبد شهید قاسم سلیمانی گفت: «با وجود همه احترامی که برای کسانی‌که در مرزداری کشور تلاش می‌کنند وجود دارد، ادای احترامی برای سردار سلیمانی صورت می‌گیرد که شاید برای خیلی از افراد دیگر اینچنین نباشد. مطمئنا در شخصیت سردار سلیمانی، خصیصه‌ای وجود داشته که در سایرین نبوده است. به‌طور نمونه نقطه تیز مبارزه با داعش یا سابقه ایشان در 8سال دفاع مقدس را ممکن است خیلی‌های دیگر داشته باشند اما  سردار سلیمانی یک ویژگی داشت که در قرآن هم به ما خیلی توصیه شده: «اشدا علی الکفار، رُحما بینهم» در عراق اهل سنت، ایزدی‌ها و شیعه برای ایشان احترام قائل هستند. در ایران نیز همین طور و همه قشری را در تشییع پیکرشان می‌توانستیم ببینیم. شخصیت‌های ملی ما باید چنین روحیه‌ و جذابیتی داشته باشند. البته خدا ممکن است چنین ویژگی‌هایی را به همه ندهد اما این نقشه راه است.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید