• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
شنبه 28 دی 1398
کد مطلب : 93112
+
-

نامجو‌مطلق:  مربی خارجی ریسک است

فدراسیون در مقابل کویتی‌ها با اقتدار برخورد کند



محمد زارعی | مجید نامجومطلق، بازیکن سابق استقلال و تیم ملی کشورمان با حضور فرهاد مجیدی در رأس کادرفنی آبی‌ها، به‌عنوان دستیار اول در کنار او کار می‌کند. برای اینکه از آخرین وضعیت استقلال آگاهی پیدا کنیم، با نامجومطلق گفت‌وگو کرده‌ایم.

مربی استقلال در ابتدا درباره شرایط تیم می‌گوید: «تقریبا آماده هستیم و فقط امیدواریم میلیچ هم بیاید. قرار است بیاید و ما امیدواریم این اتفاق بیفتد. بعد از آن در یکی، دو پست هم باید تقویت شویم.» نامجو‌مطلق با اشاره به شرایط شیخ دیاباته بعد از تعطیلات نیم‌فصل، گفت: «وضعیت دیاباته خوب است البته همانطور که می‌دانید بازیکنان هنگام تعطیلات استراحت می‌کنند اما کم‌کم به شرایط خوب خود می‌رسند. شیخ هم زود به شرایط ایده‌آل می‌رسد.» استقلال به دلیل مشکلات پزشکی نتوانست ایبینی را جذب کند. نامجومطلق درخصوص اینکه اگر فرایند جذب بازیکن خارجی به تأخیر بیفتد این باشگاه متضرر خواهد شد، تأکید کرد: «البته خیلی هم دیر نمی‌شود. ما اگر ایبینی را می‌گرفتیم هم نمی‌توانستیم در آسیا از او استفاده کنیم. الان هم اگر بازیکن جدید جذب شود، در این مرحله آسیا نمی‌توانیم از او استفاده کنیم. با این حال معتقدم اگر زودتر بازیکنی را جذب کنیم، زودتر با تیم هماهنگ می‌شود. اما نکته حائز اهمیت اینکه ما به دقت بررسی‌ها را انجام می‌دهیم که گزینه خوبی را بگیریم.»
نامجو‌مطلق درباره مسئولان باشگاه الکویت، رقیب استقلال در لیگ قهرمانان آسیا که مدعی شدند بازی این تیم به‌دلیل مسائل امنیتی خارج از کشورمان برگزار خواهد شد، گفت: «متأسفانه این شرایط پیش آمده. فدراسیون در این خصوص باید با اقتدار برخورد کند تا به‌راحتی تیم‌ها نتوانند از حضور در ایران انصراف دهند.» 
وی درخصوص اینکه ممکن است با تصمیم وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال تیم‌های ایرانی از لیگ قهرمانان آسیا کنار بکشند، تأکید کرد: «اگر چنین تصمیم کلی گرفته شود، ما هم تابع هستیم. به هرحال اگر بدعت شود که هر تیمی نخواست از حضور در ایران انصراف دهد چند هفته بعد درباره تیم ملی هم که شرایط حساسی برای صعود به جام جهانی دارد ممکن است عراق و بحرین بگویند ما برای بازی به ایران نمی‌آییم. اینها به ضرر ایران است.» او افزود: «ما باید در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا این مسئله را برای مسئولان آسیایی اثبات کنیم که می‌توانیم امنیت بازی‌ها را تامین کنیم. ما همین الان هم مشکلی برای بازی با الکویت نداریم و صددرصد آماده هستیم اما طرف کویتی می‌خواهد بازی را عقب بیندازد.» این بازیکن سابق تیم ملی کشورمان درخصوص انتخاب مربی ایرانی برای تیم ملی گفت: «به‌نظر من در شرایط فعلی فوتبال کشورمان بهترین گزینه مربی داخلی است و هرسه گزینه دایی، قلعه‌نویی و گل‌محمدی گزینه‌های خوبی هستند. در این فرصت کمی که داریم، ریسک است مربی خارجی بیاوریم.»

این خبر را به اشتراک بگذارید