• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
پنج شنبه 26 دی 1398
کد مطلب : 93008
+
-

عالیجناب مامان‌خانوم

ویترین
عالیجناب مامان‌خانوم

«عالیجــــــناب مامان‌خانوم» داستان بلندی است که مهدی حجوانی آن را برای کودکان نوشته است.
ابتدای کتاب درآمـــدی با عنوان «سلام مامانی» دارد که حجوانی چنین شروعش کرده است: «تا حالا شنیده‌اید که یک بانو در تمام عمرش حرف‌های بامزه بزند و کارهایی کند که قابل پیش‌بینی نیستند؟ مثلا در دوران کودکی بدون اطلاع بزرگترها مهمان دعوت کند. یا وقتی بزرگترها به عروسی دعوت‌اند و نمی‌خواهند بچه‌ها را با خود ببرند، ابتکاری بزند. یا وقتی مهمان سر سفره از او می‌پرسد که آیا سبزی‌ها شسته شده‌اند، کم نیاورد و جواب دندان‌شکن بدهد یا در 97 سالگی عاشق مسافرت و عکس‌گرفتن و موبایل و پفک و سینمارفتن باشد.
این پدیده جالب، مامان من است و این کتاب کوچک خاطره‌هایی از زندگی، کارها و حرف‌های اوست. من این خاطره‌ها را سال‌های سال یا خودم تجربه کردم یا از فامیل شنیدم و در یک دفترچه، یادداشت کردم. حالا این کتاب تصویری با تصویرگری‌های هنرمندانه‌ عاطفه ملکی‌جو همه‌ آن خاطره‌ها را در دل خودش جمع کرده و پیش روی شما گذاشته است.
 اسم کوچک مامان «خانم» است. بزرگترهایش از بچگی او را خانومی صدا زده‌اند. ما بچه‌ها و نوه‌ها و نتیجه‌ها، او را مامان‌خانوم صدا می‌زنیم. خواهرزاده‌ها به او خاله خانومی می‌گویند و برادرزاده‌ها عمه‌خانومی ... »
عالیجناب مامان‌خانوم را نشر افق در 64 صفحه با شمارگان 2هزار نسخه
به بهای 23هزار تومان منتشر کرده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید