• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
چهار شنبه 25 دی 1398
کد مطلب : 92928
+
-

فیفا بهاروند را رئیس می‌داند، ای‌اف‌سی تاج را !

فیفا بهاروند را رئیس می‌داند، ای‌اف‌سی تاج را !

15روز پس از انتشار خبر استعفای مهدی تاج، سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا همچنان او را به‌عنوان رئیس فدراسیون فوتبال ایران می‌شناسد. این در حالی است که در سایت فیفا، نام حیدر بهاروند به‌عنوان پرزیدنت فوتبال ایران دیده می‌شود. البته این سایت بهاروند را همزمان به‌عنوان نایب‌رئیس هم معرفی کرده است!
عجیب‌تر از ماجرای رئیس فدراسیون، نادیده‌گرفتن استعفای علی کفاشیان در سایت فیفا و ای‌اف‌سی است. از نظر این دو وب‌سایت، کفاشیان همچنان نایب‌رئیس فدراسیون فوتبال ایران است، این در حالی است که خبر استعفای او اسفند‌ماه سال گذشته منتشر شده است. کفاشیان چند هفته پیش، وقتی قرار شد برای تاج جانشین انتخاب شود، افشا کرد که هیچ‌گاه استعفانامه کتبی ننوشته است و از نظر قانونی او هنوز نایب‌رئیس فدراسیون است.
طبق مقررات فدراسیون‌های ملی موظفند تغییرات در هیأت رئیسه و پست‌های اجرایی‌شان را به کنفدراسیون قاره‌ای و فیفا گزارش بدهند. اما آیا فدراسیون فوتبال ایران استعفای تاج را به این دو نهاد بین‌المللی گزارش کرده است؟ سؤال مهم‌‌تر این است: آیا تاج اصلا استعفا داده است؟ پاسخ را کسی دقیق نمی‌داند چون تاکنون متن استعفای کتبی او در هیچ جا حتی وب‌سایت فدراسیون فوتبال منتشر نشده است. داستان اما به همین جا ختم نمی‌شود. رفتار مدیران فدراسیون فوتبال نه‌تنها سایت فیفا و ای‌اف‌سی را به دردسر انداخته که حتی باعث سردرگمی کاربران وب‌سایت رسمی خود فدراسیون ایران هم شده. طبق اطلاعات بخش فارسی این وب‌سایت (تا زمان تنظیم این گزارش) مهدی تاج همزمان رئیس فدراسیون است و حیدر بهاروند نایب‌رئیس فدراسیون و رئیس سازمان لیگ. در این بخش نامی از علی کفاشیان دیده نمی‌شود. اما در بخش انگلیسی وب‌سایت فدراسیون نه‌تنها تاج رئیس است که عکس علی کفاشیان هم همچنان کنار دیگر اعضای هیأت رئیسه دیده می‌شود! 

این خبر را به اشتراک بگذارید