• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
چهار شنبه 25 دی 1398
کد مطلب : 92923
+
-

امید هست، ولی کم است

امید هست، ولی کم است

تیم ملی امید ایران از ساعت13:45 امروز در سومین و آخرین بازی از مرحله گروهی رقابت‌های قهرمانی آسیا مقابل امیدهای چین قرار می‌گیرد. شاگردان حمید استیلی در 2بازی قبلی صاحب یک تساوی و یک باخت شده‌اند و حالا شانس کمی برای صعود از گروهC و احتمالا کسب سهمیه المپیک دارند. زیر 23‌ساله‌های ایران برای رسیدن به جمع 8تیم برتر آسیا باید امروز با اختلاف 2گل، چین را شکست بدهند و در انتظار شکست ازبکستان باشند که در بازی همزمان به مصاف کره‌جنوبی می‌رود.

  جنگ گلزن‌ها و گل نزن‌ها
ایران در هر 2 بازی قبلی‌اش گل‌زده و چین در مقابل هیچ‌یک از 2حریف قبلی موفق به گلزنی نشده است. اگر هر 2تیم به این عادت ادامه بدهند، ایران مقابل چین پیروز خواهد شد و فقط باید چشم‌انتظار شکست ازبکستان باشیم. ازبکستان با 4امتیاز روبه‌روی کره‌جنوبی می‌ایستد تا درصورت پیروزی جای این تیم را در صدر گروه بگیرد. ازبک‌ها اگر صدرنشینی می‌خواهند باید کره را ببرند و اگر به مقام دوم راضی باشند با کسب یک تساوی بدون هیچ حرف‌وحدیثی به هدف خود می‌رسند. درصورت تساوی 2 تیم، کره‌جنوبی هم بدون دردسر صاحب مقام اول گروه می‌شود و به همین دلیل است که احتمال رقم خوردن این نتیجه بیش از هر نتیجه دیگری خواهد بود.

  چین روی هوا قوی‌تر است
در مقایسه 2 تیم ایران و چین، امیدهای ایران که به هر 2 حریف قبلی گل زده و یک امتیاز هم از آنها گرفته‌اند قوی‌تر از حریف سرخپوش امروز به‌نظر می‌رسند. در آنالیزهای سایتAFC نیز تقریبا تمام آمارهای ایران بهتر از چین بوده و تنها آیتمی که چینی‌ها در آن برتر نشان داده‌اند، برتری در نبردهای هوایی است. شاگردان حمید استیلی در دوئل‌های هوایی اصلا آمار خوبی ندارند و شاید در بازی با چین هم روی همین نقطه ضعف فرصت‌هایی را در اختیار حریف بگذارند. ایران در بازی با ازبکستان 59درصد از دوئل‌های هوایی را باخت و در بازی با کره‌جنوبی وضع از این هم بدتر شد و آمار 2 تیم در نبردهای هوایی 78-22 به سود حریف بود. در واقع امیدهای ایران به‌طور میانگین 32درصد از دوئل‌های هوایی خود را طی این 2 بازی برده‌اند. اما این آمار برای چینی‌ها 41درصد بوده است. با توجه به قد کوتاه چشم ‌بادامی‌ها که همیشه برتری هوایی را مقابل این تیم‌ها نصیب ایران کرده است، آماری که در این رقابت‌ها به‌دست آمده کمی عجیب به‌نظر می‌رسد.

  فتح چین از روی زمین
در سایر آمارهایی که سایتAFC منتشر کرده برتری با ایرانی‌ها است. ایران به‌طور میانگین 42درصد مالکیت توپ داشته، اما چینی‌ها فقط 32درصد مالک توپ بوده‌اند. در دوئل‌های زمینی ایران 49-40 از چین برتر است و در تعداد پاس هم ایران با ردوبدل کردن 588 پاس طی 2بازی قبلی برتر از چین نشان داده که بازیکنانش 471پاس به هم داده‌اند. ایران در مقابل ازبکستان و کره مجموعا 30بار شوت زده و چین فقط 18بار موفق به 
شوت زنی شده است. در آمار شوت‌های داخل چارچوب نیز برتری 6-4 با ایران است. جالب اینکه چین در مقابل ازبکستان حتی یک‌بار هم موفق نشده به چارچوب دروازه حریف شوت بزند. ایران امروز با چنین تیمی بازی دارد و به‌نظر نمی‌رسد مشکلی برای زمین زدن چین داشته باشد، اما ملی‌پوشان ما برای برآورده کردن آرزوی صعود باید امیدوار باشند ازبکستان هم مقابل کره‌جنوبی زمین بخورد.

این خبر را به اشتراک بگذارید