• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
سه شنبه 24 دی 1398
کد مطلب : 92837
+
-

هیس به منتقدان

هیس به منتقدان

ایگور کولاکوویچ، سرمربی صربستانی تیم ملی والیبال ایران چند ساعت پس از صعود تیمش به المپیک توکیو، با انتشار عکسی، منتقدانش را دعوت به سکوت کرد. او در اینستاگرام زیر این عکس نوشت: «من می‌خواهم از مردم شگفت‌انگیز ایران به‌خاطر حمایتی که همیشه از تیم ملی والیبال دارند، تشکر کنم و حضور والیبال ایران در المپیک توکیو را به آنها تبریک بگویم. برای برخی از افراد هم که خودشان را کارشناس می‌دانند، من فقط این پیام را دارم.»
منتقدان کولاکوویچ چه کسانی هستند؟ به‌نظر می‌رسد او بیش از همه، گزارشگران و مفسران شاغل در صدا و سیما را نشانه گرفته باشد.جواد محتشمیان، یکی از
 شناخته‌ شده‌ترین گزارشگران تلویزیونی، بارها از کولاکوویچ انتقاد کرده است. در گفت‌وگو با همشهری او تأکید می‌کند که با وجود صعود به المپیک، همچنان این مربی را فردی شایسته برای نشستن روی نیمکت تیم ملی ایران نمی‌داند:«اگر در ست پنجم بازی با کره‌جنوبی آقای معروف کمرش را نگرفته بود، معلوم نبود نتیجه چه می‌شد. وقتی از نتیجه حرف می‌زنیم مثل این است که بچه‌های دبیرستانی را بگذاریم جلوی دبستانی‌ها و بعد بگوییم دیدید بردند! سطح والیبال ما همان است که در بازی با چین دیدیم. یعنی از همه تیم‌های آسیایی بالاتر هستیم ولی وقتی در یک بازی مثل کره، نیاز به تعویض یا چیزی باشد، کولاکوویچ قفل می‌کند. دفعه اولش نیست، صدمش هم نیست؛کارش همین است.»
محتشمیان توضیح می‌دهد که در بازی با کره‌جنوبی وقتی بازی به‌خاطر مصدومیت سعید معروف متوقف شد، او گزارشگر بازی بود و می‌دانسته این مصدومیت جدی نیست:
« من در آن صحنه حتی نگفتم خدا کند معروف چیزی‌اش نشده باشد، از این جملاتی که معمولا سر مصدومیت‌ها می‌گوییم. چون می‌دانستم برای چه آن کار را کرد. بروید فیلم بازی را ببینید. همان وقفه باعث شد بازی را ببریم.»در پاسخ به این سؤال که آیا نقش کولاکوویچ در صعود تیم ملی به المپیک پررنگ‌ بوده، محتشمیان می‌گوید:« به هیچ وجه! اگر نقشش پررنگ بود چرا نتوانست در جام جهانی نتیجه بگیرد؟ تیم اصلا دست او نیست. او کاره‌ای نیست اصلا. بهش می‌گویند این را بگو، می‌گوید. دقیقا آدمی است که فقط دستور می‌گیرد. بروید فیلم بازی با کره را ببینید. جایی که وقت استراحت می‌گرفت، کی صحبت می‌کرد؟ اینها مستند است. همه کارها را معروف می‌کرد. دو سه بار خواستم این را بگویم، دوباره گفتم نگویم بهتر است، بگذار مردم خودشان ببینند.»
محتشمیان مدعی است که پیش از مسابقات مرحله انتخابی المپیک هم پیش‌بینی کرده بود که تیم ایران به این بازی‌ها صعود خواهد کرد:«گفته بودم صعود می‌کنیم ولی کارمان سخت است.»
او می‌گوید که ترجیح می‌دهد منتظر گروه‌بندی بازی‌های المپیک بماند و بعد از آن عملکرد کولاکوویچ و شاگردانش را پیش‌بینی کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید