• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
سه شنبه 24 دی 1398
کد مطلب : 92833
+
-

نیمکت ایرانیزه شد

نیمکت ایرانیزه شد

باشگاه پرسپولیس سرانجام موفق شد با کالدرون قطع همکاری کند. البته تلاش رسانه‌ای برای خراب کردن سرمربی آرژانتینی همچنان ادامه دارد. انصاری‌فرد برای راضی نگه داشتن هوادارانی که سرمربی تیم صدرنشین لیگ را از دست داده‌اند، با حمیداوی، مالک شهرخودرو برای آزادسازی یحیی گل‌محمدی وارد مذاکره شد و دیروز یحیی را به‌عنوان سرمربی جدید تیم معرفی کرد.
  فسخ فرشاد
فرشاد احمدزاده بازیکنی بود که در لیست مازاد یحیی قرار داشت. از احضار شبانه او به باشگاه مشخص شد مربی بعدی او را نمی‌خواهد. فرشاد نیمه‌شب یکشنبه قراردادش را فسخ و بعدا اعلام کرد برای کمک به باشگاه با چنین چیزی موافقت کرده است. او می‌خواست در ادامه چیزهایی را بگوید که منصرف شد و آنها را ناگفته گذاشت. به‌علاوه، برای اضافه کردن بازیکن جدید در آخرین روز نقل‌وانتقالات نیم‌فصل، لازم بود که بازیکنانی مثل فرشاد و آدام همتی از لیست خط بخورند. حتی گفته می‌شود کریم باقری دلیل جدایی فرشاد بوده. احمدزاده تا عصر دیروز به تراکتورسازی لینک شده بود.
  رضایت  شهرخودرو
مذاکرات با باشگاه مشهدی خوب پیش رفت. البته از این لحاظ که در آخرین روز نقل‌وانتقالات انصاری‌فرد موفق شد تکلیف جانشین کالدرون را روشن کند وگرنه از نظر مالی هزینه زیادی روی دست باشگاه ماند. شنیده شده که پدیده برای آزاد کردن سرمربی خود 6میلیارد تومان نقد خواسته بود که پرسپولیس چانه زد و آن را به نصف تبدیل کرد که همین هم قرار شد در دو قسط پرداخت شود. همین شنیده‌ها حاکی است دستمزد خود یحیی که طبق اخبار غیررسمی به 4میلیارد در هر فصل می‌رسید، در پرسپولیس به کمی بیشتر افزایش یافته و برای نیم‌فصل امسال 2.4میلیارد تومان خواهد بود. قرارداد او طبق اعلام مدیرعامل پرسپولیس یک‌سال‌ونیمه و تا پایان فصل آینده خواهد بود. گویا آپشن‌هایی هم برایش درنظر گرفته شده ازجمله قهرمانی در لیگی که پرسپولیس در نیم‌فصل صدرنشین آن است و قهرمانی در جام حذفی که تنها دو بازی آن باقی مانده است.
  تکلیف نیمکت پدیده
گفته می شود باشگاه اعلام کرده نیازی به دستیاران یحیی ندارد. علیرضا منصوریان تقریبا توسط همان تیمی که یحیی را به پرسپولیس رساندند، به پدیده پیشنهاد شده که با توجه به مشکلی که از قبل بین این مربی و مهدی رحمتی وجود دارد به‌نظر می‌رسد این انتقال منتفی باشد. از درون باشگاه شهر خودرو خبر رسیده که سرمربی بعدی بومی خواهد بود. معمولا در این‌جور مواقع ردپای خداداد عزیزی، هادی برزگر و حنطه پیدا می‌شود. مجتبی سرآسیابی که سرپرست شهر خودرو بود هم یکی از گزینه‌هاست. برای تیمی که چند وقت دیگر باید در رقابت‌های باشگاهی آسیا شرکت کند، این گزینه‌ها نمی‌تواند کافی باشد. شاید باشگاه موفق شود رضایت مهاجری را برای بازگشت و رها کردن نساجی جلب کند.
ماجرای دستیاران
کریم باقری اعلام کرده بود تنها درصورتی می‌ماند که سرمربی جدید او را بخواهد. باشگاه اصرار داشت او را که مقبول هواداران است نگه دارد. گل‌محمدی دستیارانش را ازجمله داوود فنایی و حمید مطهری را از پدیده با خودش به پرسپولیس آورد که هر دو سابقه بازی برای پرسپولیس را دارند.
  ماندنی شدن رفتنی‌ها
افشین پیروانی که کالدرون اصرار داشت از تیم جدا شود، به‌عنوان سرپرست ماندنی شد. دیگر برنده قطع همکاری باشگاه با کالدرون کسی نبود جز امید عالیشاه که با نظر یحیی او هم در تیم ماند.
  واکنش سیاسی
در روزهایی که اتفاقات ناگوار و اخبار سیاسی از در و دیوار مملکت بالا می‌رود، جدایی گل‌محمدی واکنش غیرفوتبالی هم در پی داشت. نصرالله پژمان‌فر نماینده مشهد در مجلس در فاصله حدود 5هفته تا انتخابات مجلس درباره این اتفاقات گفت: «آقایان وزیر! با کدام مجوز به ‎شهرخودرو اجبار می‌کنید که سرمربی خود را در آستانه بازی‌های آسیایی به ‎پرسپولیس انتقال دهد. آقای ‎سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان و آقای ‎رحمانی وزیر صنعت، خود را آماده پاسخگویی در صحن علنی مجلس کنید.»
  چالش‌های یحیی
یحیی در اول فصل تردید داشت به پرسپولیس بیاید چون گرفتن جای برانکو که سه لیگ پیاپی را برده بود سخت است و همچنین قرعه پرسپولیس در 5هفته اول چنان فشرده بود که می‌توانست آینده یک مربی را تباه کند. حالا هم چیزی عوض نشده و کالدرون تیمی را که 3 قهرمانی پیاپی دارد در صدر جدول و نیمه‌نهایی جام حذفی تحویل داده و همان قرعه سخت ابتدای فصل هم همچنان برای دور برگشت باقی است. ضمن اینکه 2 بازی آسیایی هم بین اینها باید برگزار شود. باشگاه علاوه بر هزینه‌های آزادسازی او و دستمزدش باید با شکایت برانکو و دستیارانش و همچنین شکایت بودیمیر و کالدرون در فیفا دست‌وپنجه نرم کند. شاید انصاری‌فرد تصور کرده یک روز که از خواب بیدار شدیم، همه این بدهی‌های کابوس‌وار تمام و فراموش شده است.

شهر خودرو مجبور به صدور رضایتنامه شد!
باشگاه شهر خودرو عصر دیروز بیانیه‌ای درخصوص جدایی یحیی صادر کرد که نشان می‌دهد مشهدی‌ها مجبور به صادر‌کردن رضایتنامه سرمربی موفق خود شده‌اند. در بخش‌هایی از بیانیه باشگاه پدیده آمده است: 
« باشگاه پرسپولیس پس از جدایی سرمربی خارجی خود خواستار جذب سرمربی شهرخودرو برای هدایت پرسپولیس شد که البته پاسخ ما بازهم منفی بود، اما دوباره تماس‌ها شروع شد و همه برای این انتقال، در این برهه حساس با باشگاه ما تماس گرفتند تا رضایتنامه گل‌محمدی را بدهیم، اما دریغ از یک تماس از داخل استان خراسان رضوی! به خواست هواداران و پایبندی به برنامه‌های بزرگی که در شهرخودرو داریم تا جایی که زورمان رسید، پای سرمربی‌مان ایستادیم و تمام راه‌ها را نیز به‌تنهایی طی کردیم اما در نهایت نشد که نشد و مجبور شدیم رضایتنامه سرمربی تیم‌مان را برای هدایت پرسپولیس امضا کنیم.»
 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :