• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
سه شنبه 24 دی 1398
کد مطلب : 92819
+
-

عملیات نجات سیل‌زدگان

پیروزحناچی: به شهرداران مناطق دستور داده شد کمک‌های شهروندان تهرانی را جمع‌آوری و به مناطق سیل‌زده ارسال کنند

عملیات نجات سیل‌زدگان

بارندگی‌‌های پراکنده اگرچه باعث بارش برف در شهر تهران نشد، اما برخی از استان‌های جنوبی کشور مانند سیستان و بلوچستان و هرمزگان دچار سیل شدند. به گزارش همشهری، شدت سیل باعث تخریب برخی خانه‌ها شد و خسارت زیادی برجا گذاشت که با ادامه بارندگی همچنان بیشتر می‌شود. «ایوب دامنی» رئیس شورای شهر ایرانشهر در پیامی به نمایندگان مجلس عنوان کرد که ۲ شبانه‌روز است راه‌های ارتباطی و مخابراتی بخش‌هایی از سیستان و بلوچستان قطع شده است.
شهرداری تهران که کمتر از یک سال قبل به سیل‌زدگان استان‌های گلستان و خوزستان کمک‌رسانی کرده بود اکنون نیز آماده ارسال کمک‌های خود به مناطق سیل‌زده است. «پیروز حناچی» شهردار تهران در حساب توییتری خود اعلام کرد: «متأسفانه طی۳روز گذشته سیل سبب آب‌گرفتگی، تخریب برخی منازل و اختلال در زندگی مردم شریف سیستان و بلوچستان شده است.پیرو گفت‌وگو با استاندار محترم آن استان، به شهرداران مناطق دستور داده شد تا با برپایی غرفه‌هایی کمک‌های شهروندان تهرانی را جمع‌آوری، تجمیع و به مناطق سیل‌زده ارسال کنند.»

نماینده سیستان و بلوچستان و عضو هیأت‌رئیسه شورای‌عالی استان‌ها با اشاره به اینکه ارتباط مناطق سیل‌زده با بقیه استان قطع شده است، بیان کرد: شهرستان‌های نیکشهر، چابهار و ایرانشهر درگیر سیل هستند و روستاهای مناطق دشتیاری، زر‌آباد، بن و قصر قند زیر آب رفته‌اند. راه ارتباطی بیش از۵۰۰ روستا قطع شده است و تنها در منطقه قصر قند ۱۱۳ روستا در محاصره سیل قرار دارند.
«عزیز سارانی» بیان کرد: مردم در روستاها به‌وسیله سیل محاصره‌شده‌اند و به‌شدت نیازمند آب آشامیدنی و مواد غذایی هستند. راه‌ها زیر سیل مانده و دسترسی زمینی وجود ندارد. امکانات هوایی هم در استان نداریم. تنها یک بالگرد در استان وجود دارد که توانایی رساندن مواد غذایی و آب آشامیدنی و انتقال مصدومان روستا را ندارد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید