• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
سه شنبه 24 دی 1398
کد مطلب : 92779
+
-

جوکر با 11نامزدی صدرنشین اسکار2020

آرش نهاوندی _ روزنامه‌نگار

اسامی نامزدهای نهایی مراسم اسکار2020 اعلام شد. فیلم «جوکر» با نامزدی در 11رشته، ازجمله در رشته‌های بهترین فیلم، بهترین کارگردان و بهترین بازیگر، بیشترین تعداد نامزدی در میان فیلم‌ها را از آن خود کرده است.به نوشته نیویورک تایمز، فیلم‌های «مرد ایرلندی»، «1917» و «روزی‌روزگاری در هالیوود» نیز در 10رشته نامزد شده‌اند. پس از آن نیز فیلم «جوجو ربیت»، «زنان کوچک»، «داستان یک ازدواج» و «انگل» نیز 6 نامزدی کسب کرده‌اند. فیلم انگل نخستین فیلمی است که از سینمای کره‌جنوبی در رشته بهترین فیلم سال کاندیدا می‌شود. به‌رغم تلاش‌ها برای متنوع‌تر‌کردن اعضای آکادمی اسکار، امسال نام هیچ زنی در رشته بهترین کارگردان به چشم نمی‌خورد. در عوض اسکارلت یوهانسون برای بازی در فیلم داستان یک ازدواج در رشته بهترین بازیگر زن و برای ایفای نقش در فیلم جوجو ربیت در رشته بهترین بازیگر نقش مکمل زن کاندیدا شده است. در میان کمپانی‌های تولید و توزیع فیلم، فیلم‌های ساخته‌شده توسط نتفلیکس در مجموع‌ در 20رشته نامزد شده‌اند. بنابر اظهارات منتقدان، اسکار2020 نیز مانند هفتاد‌و‌هفتمین دوره مراسم گولدن گلوب میدان رویارویی هالیوود قدیم و جدید خواهد بود. مراسم اهدای جوایز اسکار در روز 10فوریه2020 (21بهمن1398) برگزار می‌شود.
فهرست نامزدهای نهایی رشته‌های مختلف اسکار2020 عبارتند از: 
رشته بهترین فیلم‌: فورد مقابل فراری، مرد ایرلندی، جوجو ربیت، جوکر، زنان کوچک، روزی روزگاری در هالیوود، داستان یک ازدواج، انگل، 1917.
رشته بهترین فیلم‌ خارجی: انگل (کره‌جنوبی)، درد و افتخار (اسپانیا)، بینوایان (فرانسه) سرزمین عسل (مقدونیه شمالی)، کرپوس کریستی (لهستان).
رشته بهترین بازیگر مرد نقش اول: آنتونیو باندراس به‌خاطر ایفای نقش در فیلم درد و افتخار، لئوناردو دی‌کاپریو به‌خاطر بازی در روزی روزگاری در هالیوود، آدام درایور به‌خاطر ایفای نقش در داستان یک ازدواج، خواکین فونیکس به‌خاطر بازی در جوکر، جاناتان پرایس به‌خاطر نقش‌آفرینی در فیلم دوپاپ.
رشته بهترین بازیگر زن نقش اول: سینتیا اوریو به‌خاطر بازی در هریت، اسکارلت یوهانسون به‌خاطر ایفای نقش در داستان یک ازدواج، سائورس رونان به‌خاطر بازی در زنان کوچک، رنه زلوگر به‌خاطر ایفای نقش در فیلم جودی، چارلیز ترون به‌خاطر بازی در بمب شل.
رشته بهترین کارگردان: مارتین اسکورسیزی برای ساخت مرد ایرلندی، کوئنتین تارانتینو برای کارگردانی روزی روزگاری در هالیوود، بونگ جون هو برای ساخت فیلم انگل، سم مندس برای کارگردانی 1917، تاد فیلیپس به‌خاطر ساخت فیلم جوکر.
رشته بهترین بازیگر نقش مکمل مرد: تام هنکس برای فیلم یک روز زیبا در محله، آنتونی هاپکینز برای بازی در دو پاپ، آل‌پاچینو به‌خاطر نقش‌آفرینی در مرد ایرلندی، جو پشی به‌خاطر بازی در مرد ایرلندی، برد پیت برای ایفای نقش در روزی روزگاری در هالیوود.
رشته بهترین بازیگر نقش مکمل زن: کاتی بیتز به‌خاطر بازی در فیلم جواهر ریچار، لورا درن به‌خاطر ایفای نقش در داستان یک ازدواج، اسکارلت یوهانسون به‌خاطر بازی در فیلم جوجو ربیت.
رشته بهترین فیلم‌ مستند: کارخانه آمریکایی، لبه دمکراسی، سرزمین عسل، برای سما، غار.
رشته بهترین فیلم کارتونی: چگونه اژدهای خود را تربیت کنید: دنیای پنهان، بدنم را از دست دادم، کلاوس، لینک (ارتباط) گمشده، داستان اسباب‌بازی‌۴.
رشته بهترین تدوین: فورد مقابل فراری، مرد ایرلندی، جوجو ربیت، جوکر، اَنگل.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :