• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
سه شنبه 24 دی 1398
کد مطلب : 92731
+
-

پایان بزرگ‌ترین حریق قرن در استرالیا

«ابرحریق» استرالیا که لقب بزرگ‌ترین حریق قرن را به‌خود اختصاص داده بود، صبح دیروز کنترل شد.
آتش‌نشانان استرالیا با اعلام این خبر گفته‌اند که مرطوب‌شدن شرایط آب‌وهوایی در روزهای آینده به مهار آتش‌سوزی‌ها به‌ویژه در مناطق روستایی کمک می‌کند.
خبرگزاری فرانسه به نقل از آتش‌نشانان ایالت نیوساوث ولز استرالیا اعلام کرد که سرانجام در مبارزه با آتش‌سوزی وسیع کوه‌های «گوسپر» در حومه شمال‌غربی سیدنی که به‌مدت حدود 3ماه از کنترل خارج بود، موفق شدند. به گفته مقامات این منطقه، اکنون تنها بخش کوچکی از این منطقه در آتش‌ می‌سوزد.
آتش‌سوزی استرالیا منطقه‌ای از یک پارک ملی را به حجم 3برابر لندن سوزاند و منجر به ایجاد چندین آتش‌سوزی دیگر به وسعت بیش از ۸۰۰هزار هکتار معادل منطقه‌ای بزرگ‌تر از اتریش شد.
آتش‌سوزی‌های اخیر استرالیا ویرانی‌های بسیاری برجای گذاشت و اداره هواشناسی آن کشور اعلام کرد: پس از یک دوره طولانی خشکسالی، بارندگی‌هایی تا ۵۰میلی‌متر برای مناطق درگیر آتش‌سوزی پیش‌بینی شده است.
با وجود تحت کنترل درآمدن «ابرحریق» استرالیا، ده‌ها آتش‌سوزی کوچک‌تر وجود دارد که هنوز مهار نشده‌اند.
آتش‌سوزی‌های ناشی از تغییرات اقلیمی باعث شد از سراسر جهان برای کمک به جوامع انسانی و جمعیت حیوانات، حمایت مالی روانه استرالیا شود. برآوردها حاکی است در آتش‌سوزی‌های اخیر استرالیا یک‌میلیارد حیوان تلف شد و درختان و درختچه‌های بی‌شماری از بین رفته‌اند.
استرالیا تنوع جانوری و گیاهی بالایی دارد و این کشور دارای زیستگاه بسیاری از گونه‌های جانوری و گیاهی منحصربه‌فرد است.
وزیر محیط‌زیست استرالیا نیز به‌تازگی اعلام کرده که در برخی مناطق، ممکن است جمعیت کوالاها در ردیف حیوانات در معرض خطر قرار بگیرد.
   مقامات محلی در استرالیا همچنین با کمک بالگرد به توزیع مواد غذایی در میان گونه‌های جانوری که از آتش‌سوزی‌های اخیر جان سالم به در بردند اقدام کرده‌اند.
به گزارش سی.ان.ان، «مت کین» وزیر انرژی و محیط‌زیست ایالت نیوساوث ولز در استرالیا اعلام کرد: مقامات محلی در تلاش برای کمک به‌گونه‌ای از کیسه‌داران و تغذیه آنها در راستای اقدامات حمایتی از حیات‌وحش هستند. گفته شده بیش از یک تن سیب‌‌زمینی و هویج با استفاده از بالگرد در مناطق مختلف گرفتار در حریق توزیع شده است.
به گفته وزیر انرژی و محیط‌زیست ایالت نیوساوث ولز، توزیع موادغذایی مکمل یکی از راهکارهای کلیدی در بهبود حیات‌وحش و ترمیم گونه‌های در معرض خطر همچون گونه‌های کیسه‌دار است. ارزیابی‌های اولیه حاکی از آن است که زیستگاه جمعیتی از کیسه‌داران در آتش‌سوزی‌های اخیر سوخته است. مت کین افزود: این اقدام گسترده‌ترین عملیات توزیع موادغذایی به این شکل در میان گونه‌های حیوانی کیسه‌دار است.
تنها در ایالت نیوساوث ولز نزدیک به نیم‌میلیارد حیوان تحت‌تأثیر حوادث اخیر قرار گرفته‌اند که احتمال تلف شدن میلیون‌ها مورد از آنها وجود دارد. این آمار شامل گونه‌های پرنده، خزنده و پستانداران به استثنای خفاش‌هاست.

این خبر را به اشتراک بگذارید