• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
دو شنبه 23 دی 1398
کد مطلب : 92718
+
-

مرهم یک صعود بر زخم سقوط

تیم ملی والیبال ایران مقتدرانه به المپیک توکیو صعود کرد. محمد موسوی و سعید معروف دو ستاره تیم، پیش و پس از بازی از غم این روزهای مردم ایران نوشتند

مرهم یک صعود بر زخم سقوط

تیم ملی ایران آسان‌تر از چیزی که تصور می‌شد چین را شکست داد و به المپیک صعود کرد؛ در 3ست پیاپی با امتیازهای 25-14، 25-22و 25-14. این دومین صعود پیاپی والیبال ایران به بازی‌هایی بود که در 40سال اخیر تیم‌های ورزشی ایران فقط دو بار آن را تجربه کرده‌اند. یک‌بار تیم بسکتبال در 2008و بار دیگر 4سال پیش در ریو که همین تیم والیبال فرصت صعود به آن را پیدا کرد.

دیروز ستاره تیم ملی ایران، در بازی و بیرون از بازی، محمد موسوی بود. او که با 16امتیاز(5حمله، 9دفاع و 2سرویس) امتیازآورترین بازیکن میدان شد، یک شب پیش از بازی در اینستاگرام از غم مرگ هموطنانش در سقوط هواپیمای خط هوایی اوکراین نوشت:« آنقدر عصبیم که نمی‌تونم تایپ کنم، نمی‌دونم از چی بگم از کجا بگم، ناراحتم که به جز پست گذاشتن تو‌ اینستاگرام هیچ غلط دیگه‌ای نمی‌تونم بکنم‌، چی شد که به اینجا رسیدیم‌؟... احساس غرور می‌کردم که من و هم تیمیام ‌بعضی وقت‌ها‌ باعث دل خوشی‌‌ مردم می‌شیم ولی الان دارم خجالت می‌کشم ‌که مردم کشورم تو‌ این وضعیت تأسف‌بار هستن و من بعد از گرفتن امتیاز تو‌ بازی بر حسب عادت خوشحالی کنم. الان که دارم این متنو می‌نویسم ساعت ۱۲:۳۰شب به وقت چین هست و فردا یکی از سرنوشت‌سازترین بازی‌های عمرم رو پیش رو دارم ولی نه من نه هیچ کدوم از بچه‌های تیم خواب به چشممون نمیاد، یه حسی بهم میگه اصلا واسه چی بریم تو‌ زمین؟ که چی بشه؟ گیریم که رفتیم المپیک که چی؟ منی که نمی‌تونم‌ ذره‌ای از غم این ملت کم کنم چه سود دیگه‌ای واسم داره؟»
 او نوشته‌اش را با این جملات تمام کرد:« به خدا قسم اولین باره توی زندگیم که احساس پوچی می‌کنم، احساس به درد نخور بودن. می‌دونم دیگه تسلیت گفتن شده یه کلیشه ولی دوست دارم هموطنای‌ نازنینم که عزیزی رو تو ‌این ۲‌ماه گذشته از دست دادن ما رو هم تو غم خودشون شریک بدونن. ایشالا یه روز خوب میاد.»
روز خوب والیبال دیروز بود. بازیکنان تیم ایران درحالی‌که مچ‌بند مشکی به‌دست داشتند، با صلابت تیم چین را در سالن شهر جیانگمن، در حضور هزاران تماشاگر چینی زمینگیر کردند.
بازی فینال مرحله انتخابی المپیک را تیم ایران با ترکیب شهرام محمودی، میلاد عبادی‌پور، سعید معروف، محمد موسوی، پوریا فیاضی و علی شفیعی آغاز کرد. لیبروی تیم هم محمدرضا حضرت‌پور بود.ایگور کولاکوویچ، سرمربی صربستانی تیم ایران تنها در ست آخر برای دقایقی به پوریا یلی و جواد کریمی بازی داد.

سعید معروف، کاپیتان تیم ملی ایران، پس از این صعود مقتدرانه، در اینستاگرام نوشت:« امروز در جانِ مستاصل و غمگینِ ما رمق و توانی برای جشن گرفتنِ این پیروزی و رسیدن به آرزویی که سال‌ها برایش تلاش کرده بودیم، نیست. پیش از والیبال، تیم بسکتبال ایران هم به المپیک 2020توکیو صعود کرده بود. این در حالی است که فوتبال نزدیک به 44سال است به المپیک نرفته و با شکست دیروز مقابل کره‌جنوبی، ممکن است همچنان در حسرت صعود بماند.

این خبر را به اشتراک بگذارید