• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
دو شنبه 23 دی 1398
کد مطلب : 92672
+
-

سیل از سر هرمزگان گذشت

هرمزگان
سیل از سر هرمزگان گذشت

 هرمزگان در چند روز گذشته با بارش بی‌سابقه‌ای روبه‌رو شد که خسارت‌های بسیاری به زیرساخت‌های آن وارد کرد و 2 کشته برجا گذاشت. به گزارش گروه ایرانشهر، خسارت 15 میلیارد تومانی به  300 هکتار از زمین‌های گوجه‌فرنگی در پارسیان، قطع برق ۵۱ روستا در بخش سندرک و 5 روستای قشم و شهرک صنعتی گچین، قطع آب بستک و منطقه فرامرزان، مسدود شدن مسیرهای میناب به هشتبندی، میناب به جاسک، بشاگرد به گافر و پارمون، میناب به کرگان، بستک به لار، بندرلنگه به پارسیان، رودان به زیارتعلی، ارمک به پارسیان، رویدر به کهورستان و جاسک به بشاگرد و گوهران به سردشت، قطع آب در بندر خمیر، آب‌گرفتگی ۳۵ منزل در سیریک، قطع شدن راه ارتباطی مردم روستاهای دودر، کنارجو، زمین ملأ، سرگلم و روستای لبنی بالا با مرکز بخش و سیریک بر اثر طغیان رودخانه چالاک در بخش بمانی بخشی از مشکلات پیش‌آمده برای هرمزگانی‌ها بود.
علاوه بر همه خسارت‌های مالی، یک جوان بستکی در اثر ورود به آبنمای یکی از رودخانه‌های فصلی جان خود را از دست داد. گروه‌های مختلف مردمی از روز جمعه در پی مفقود شدن این جوان به دنبال او می‌گشتند که عصر شنبه جسد این جوان در پایین‌دست رودخانه پیدا شد. همچنین 2 بشاگردی که قصد عبور از رودخانه طغیانی پاهتگ این شهرستان را داشته‌اند، گرفتار شدند و یک نفر از آنها جان باخت و جسد او یک کیلومتر پایین‌تر از رودخانه پیدا شد.
اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری، و عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور، هرکدام به‌طور جداگانه از آخرین وضعیت سیل در استان هرمزگان باخبر شدند و دستور لازم برای هماهنگی و ارائه خدمات بهتر به مناطق سیل زده را دادند.
بعد از چند روز بارندگی پرشدت و خسارت‌های فراوان، هرمزگان روز گذشته (یک‌شنبه) شرایط نسبتا آرامی را نسبت به استان همسایه یعنی سیستان ‌و بلوچستان گذراند.

این خبر را به اشتراک بگذارید