• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
دو شنبه 23 دی 1398
کد مطلب : 92666
+
-

آمادگی ۱۰۰ وکیل برای کمک به خانواده‌های جانباختگان هواپیما

خبر
آمادگی ۱۰۰ وکیل برای کمک به خانواده‌های جانباختگان هواپیما


بیش از ۱۰۰وکیل دادگستری از سراسر ایران با صدور بیانیه‌ای با بازماندگان قربانیان هواپیمای اوکراینی ابراز همدردی کرده و برای معاضدت حقوقی به آنها اعلام آمادگی کرده‌اند. 
در این بیانیه که روز یکشنبه منتشر شد، آمده است:‌ ما وکلای دادگستری کشور ضمن همدردی عمیق و تسلیت مجدد به خانواده‌های جانباختگان در حادثه هوایی بوئینگ۷۵۲ که از سوی ستاد کل نیروهای مسلح به‌عنوان خطای انسانی از آن یادشده است از قوه قضاییه و نهادهای ذیربط پیگیری دقیق ابعاد مختلف واقعه و تعقیب مسببان و عاملان حادثه و جبران کلیه خسارات وفق اصل‌۳۴ و ۳۵ قانون اساسی و برخورد قاطعانه را در راستای پاسخ به افکار عمومی و احترام به اصل شفافیت و دادرسی عادلانه خواستاریم.
این وکلای دادگستری در این بیانیه تأکید کرده‌اند: بی‌شک هر چند مصالح نظام و حاکمیت دارای اهمیت باشد اما هیچ مصلحتی بالاتر از صداقت و حقیقت و احترام به شعور جمعی ملت ایران و حق آگاهی عمومی در همه زمینه‌ها نیست چرا که رمز ماندگاری بر صداقت و شفافیت است. 
امضا‌کنندگان این بیانیه تأکید کرده‌اند: به‌منظور حفظ و صیانت از حقوق بازماندگان عزیزانی که در این حادثه جان باختند و نیازمند دفاع و اقامه دعوا هستند آمادگی خود را جهت پیگیری و دفاع از حقوق حقه افراد ذیحق اعلام می‌داریم. هواپیمای خطوط هوایی اوکراین روز چهارشنبه پس از برخاستن از فرودگاه امام خمینی بر اثر خطای انسانی و به‌صورت غیرعمد مورد اصابت قرار گرفت و در نتیجه این حادثه ۱۷۶مسافر و خدمه ازجمله ۱۴۶مسافر ایرانی جان‌باختند.

این خبر را به اشتراک بگذارید