• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
دو شنبه 23 دی 1398
کد مطلب : 92664
+
-

خروج شستا از بنگاه‌داری


مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: ما به‌دنبال کاهش سهام خود به زیر ۵۰درصد در مجموعه شرکت‌های سازمان تامین اجتماعی هستیم و شستا قطعا از بنگاه‌داری خارج می‌شود. 
به گزارش مهر، مصطفی سالاری درباره اقدامات صورت گرفته برای خروج از بنگاه داری در شرکت‌های سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا) اظهار داشت: چند سالی است که موضوع خروج از بنگاه‌داری از شستا اعلام کرده‌ایم و این موضوع به این معناست که سهام تأمین اجتماعی در شرکت‌های سرمایه‌گذاری این سازمان کمتر از ۵۰درصد باشد.
وی بیان داشت: هم‌اکنون مدیرعامل، کارکنان و کارمندان مجموعه شستا زیرنظر سازمان تأمین اجتماعی قرار دارند و ما برای خروج از بنگاه‌داری باید سهام خود را به کمتر از ۵۰درصد برسانیم و در بخش‌های دیگر سهام خریداری کنیم و سرمایه‌گذاری لازم را داشته باشیم. 
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: هم‌اکنون این اقدام صورت گرفته است و سهم سازمان تأمین اجتماعی از شرکت‌های سرمایه‌گذاری در مجمع عمومی سالانه مشخص می‌شود و مابازای سهامی که داریم سود لازم را دریافت می‌کنیم.
سالاری بیان داشت: تمامی صندوق‌های بازنشستگی در دنیا خروج از بنگاه‌داری را انجام داده‌اند و این کار مثمر ثمر بوده است و ما نیز باید به این سمت پیش برویم. وی گفت: ما به‌دنبال آن نیستیم که کارخانه‌دار  شویم ولی باید سهامدار باشیم و این اقدام ما میزان ارزش سهام ما را در آن شرکت کم نمی‌کند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید