• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
دو شنبه 23 دی 1398
کد مطلب : 92657
+
-

حادثه درکانادا، تحقیق در دادسرای تهران


با گذشت 7‌ماه از مرگ آتشین پدر و 2 دخترش در کانادا، مادر خانواده با شکایت خانواده همسرش به دادسرای جنایی تهران احضار شد. او ماجرای مرگ همسر و 2 دخترش را شرح داد و گفت پدر خانواده خانه را به آتش کشیده و فرزندانش را به قتل رسانده است.
به گزارش همشهری، 25می‌2019 (چهارم خرداد‌ماه امسال)گزارش یک حادثه آتش‌سوزی ایالت کلگری کانادا به آتش‌نشانی و پلیس اعلام شد. آتش‌نشانان کانادایی پس از حضور در محل به مهار شعله‌های آتشی که از داخل خانه‌ای مسکونی زبانه می‌کشید پرداختند و پس از ورود به آنجا با صحنه دلخراشی روبه‌رو شدند. پدر و 2 دختر 22ساله و 15ساله‌اش در میان شعله آتش گرفتار شده و به‌شدت سوخته بودند. پدر و یکی از دختران جانشان را از دست داده بودند اما دختر دیگر زنده بود. در این شرایط پلیس ایالت کلگری کانادا تحقیقات در این باره را آغاز کرد.
تحقیقات در این حادثه نشان می‌داد که پدر خانواده که در جریان این آتش‌سوزی عمدی فوت شده بود، ایرانی است. او سال‌ها قبل به همراه همسر ایرانی و 2 دخترش به‌نام‌های درسا و درنا به کشور کانادا سفر کرده و در آنجا ساکن شده بودند. این مرد 56ساله اما از مدت‌ها قبل با همسرش اختلاف پیدا کرده و از او جدا شده بود. حضانت دختر بزرگ‌تر به مادر سپرده شده و دختر کوچک با پدرش زندگی می‌کرد. ظاهرا روز حادثه مادر خانواده در خانه نبود و بررسی‌های پلیس کانادا حکایت از این داشت که پدر خانواده عمدا خانه را به آتش کشیده تا دست به‌خودکشی بزندچندی بعد از بیمارستان خبر رسید که دختر دیگر خانواده نیز جان باخته است. تحقیقات پلیس کانادا نشان می‌داد که دختران ایرانی پیش از مرگ نزد دوستان ‌شان از رفتارهای آزاردهنده پدرشان گلایه کرده بودند. حتی چند ساعت قبل از حادثه، دختر بزرگ خانواده به نام درسا توییت کرده و نوشته بود که «پدر ما را دوست ندارد. او مدام به ما دروغ می‌گوید و اذیت‌مان می‌کند» .
چند روز قبل خانواده مرد ایرانی که ساکن شهر شیراز هستند راهی دادسرای جنایی این شهر شدند و از عروس‌شان شکایت کردند. آنها گفتند: حدود یک سال قبل متوجه شدیم که پسر و عروس‌مان به‌شدت با یکدیگر اختلاف دارند. حتی خبر جدایی آنها را هم شنیدیم. چند وقت بعد خبر مرگ پسر و 2 نوه‌مان را شنیدیم. اما عروس‌مان در این حادثه زنده مانده و اصلا در خانه نبوده است. با توجه به اختلاف‌هایشان احتمال می‌دهیم که عروسمان در این آتش‌سوزی نقش داشته است.  
با این شکایت، ‌پرونده با نیابت قضایی از دادسرای شیراز به دادسرای جنایی تهران فرستاده شد و پیش روی قاضی ساسان غلامی، بازپرس شعبه سوم قرار گرفت. با دستور قاضی جنایی تهران مادر خانواده (عروس شاکیان) به دادسرا احضار شد. این زن گفت: بعد از جدایی از شوهرم دادگاه حضانت دختر بزرگم را به من داد اما دختر کوچکم پیش پدرش بود. در تکاپو بودم تا حضانت او را هم به‌عهده بگیرم، اما این حادثه وحشتناک رخ داد. روز حادثه برای انجام کاری از خانه بیرون رفته بودم که ظاهرا بعد از رفتن من شوهرم به خانه‌ام آمده و هم خودش را به آتش کشید و هم آنها را. من به هیچ عنوان نقشی در ماجرا نداشتم و خودم تا مدت‌ها شوکه بودم. وی ادامه داد: دخترانم همیشه از رفتارهای پدرشان می‌رنجیدند. به‌طوری‌که مدام در توییتر و فیس بوک از اذیت‌های پدرشان می‌نوشتند و آرزوی مرگ برای او می‌کردند.
قاضی جنایی پس از انجام تحقیق از این زن پرونده را به دادسرای جنایی شیراز فرستاد.

این خبر را به اشتراک بگذارید