• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
دو شنبه 23 دی 1398
کد مطلب : 92626
+
-

جذاب‌های CES 2020

معرفی 10مورد از برترین فناوری‌هایی که در نمایشگاه الکترونیک مصرفی امسال به نمایش درآمدند و خیلی‌ها را مجذوب خود کردند

جذاب‌های CES 2020

ساسان شادمان منفرد_روزنامه نگار

نمایشگاه الکترونیک مصرفی یا همان CES، مکانی است برای اجماع جهانی همه کسانی که در زمینه فناوری‌های مصرفی فعالیت می‌کنند. این مرکز به‌مدت 50سال  محلی برای نمایش نوآوری‌ها و فناوری‌های دستیابی به موفقیت بوده است؛ جایی که در آن نسل جدید نوآوری‌هایی که قرار است به بازار عرضه ‌شود، در معرض دید عموم قرار می‌گیرد. در CES 2020 نیز مطابق دوره‌های قبل، فناوری‌هایی عرضه شده که جالب‌توجه و خاص بود‌ه‌‌اند. در اینجا به برخی از آنها اشاره می‌کنیم.

پاور بانکی برای استارت شاسی‌بلندها
Mophie Powerstation Go
شرکت موفی محصولی را برای نخستین بار در این نمایشگاه عرضه کرده که ویژگی‌های خاصی دارد. این وسیله که «نیروگاه GO» نام دارد در واقع یک پاوربانک است، اما با قابلیت‌های خارق‌العاده. به‌عنوان مثال می‌شود با این پاوربانک کوچک، یک خودروی شاسی‌بلند را استارت زد! این دستگاه حتی با کابل‌های مخصوص این کار به بازار عرضه می‌شود. نیروگاه GO دارای دو خروجی USB-A و یک درگاه خروجی AC است. ضمن اینکه می‌تواند به‌عنوان یک شارژر بی‌سیم نیز مورد استفاده قرار بگیرد. «نیروگاه GO» از پنجشنبه گذشته به بازار عرضه شده و قیمت آن نیز 160دلار است.

رایانه تاشو
Lenovo ThinkPad X1Fold
شرکت «لنوو» می‌گوید، نخستین رایانه تاشوی جهان را ساخته است. این تبلت با صفحه نمایش 3/13 اینچی OLED رزولوشن تصویر 1536× 2048دارد که برابر با‌ آی‌پد 7/9 اینچی اپل است. این محصول را می‌توان یک نوت‌بوک کوچک و با حملی آسان دانست. این دستگاه دارای یک جک است که می‌توان آن را به‌راحتی باز و مثل یک لپ‌تاپ از آن استفاده کرد. صفحه‌کلید این دستگاه، هنگامی که از آن استفاده نمی‌کنید، خودش را به‌طور مغناطیسی به پایین رایانه متصل می‌کند. بنابراین تصور نمی‌شود که این صفحه‌کلید مانند لوازم جانبی است و نیاز به اتصال به دستگاه دارد.

مینیمالی برای خانه
LG’s 2020NanoCell OLED TVs
این تلویزیون خارق‌العاده ساخت شرکت ال‌جی، توانایی تولید تصویر 8K واقعی را دارد. سازنده در اصل، طراحی مینیمالیستی جالبی را به مشتریان ارائه کرده و در این میان یک پردازنده جدید فوق‌العاده به نام پردازنده
AI Alpha 9Gen 3AI را در آن به‌کار برده است. ال‌جی در عین حال ادعا کرده که این تلویزیون قدرت بیشتری دارد و الگوریتم‌های یادگیری عمیق هوش مصنوعی پیشرفته‌تری در آن مورد استفاده قرار گرفته است. اینگونه مشخص است، این تلویزیون می‌تواند بهترین تصویر 8K جهان را ارائه کند. شرکت، این مدل را در ابعاد 77و 88 اینچی تولید خواهد کرد.

دوربین امنیتی بی‌سیم
Arlo Pro 3Floodlight Camera
دوربین Pro 3Floodlight جدیدترین دوربین امنیتی شرکت Arlo است که به‌منظور اضافه شدن به سیستم امنیتی موجود Arlo Pro 3  طراحی شده است. این دوربین کاملا منحصر به فرد، نخستین دوربین امنیتی است که دارای نورافکن بوده و کاملا بدون سیم است. پنل LED خمیده نورافکن آن می‌تواند بین دو تا 3هزار لومن نور بتابد. تابش نور نورافکن این دوربین، بسته به آن دارد که از باتری
(2 هزار لومن) استفاده یا آن را به برق خانه‌تان (3هزار لومن) متصل کنید. قیمت این سیستم 249دلار برآورد شده و به‌نظر می‌رسد که در بهار امسال به بازار عرضه شود.

ساعت همه‌فن‌حریف
Suunto 7
Suunto 7، در اصل تمام چیزی است که شما از یک ساعت هوشمند ورزشی انتظار دارید. این دستگاه دارای GPS داخلی، سنسور ضربان قلب و ارتفاع‌سنج است و می‌تواند تا 70تمرین مختلف از جمله شنا، اسکی، پیاده‌روی، دویدن و دوچرخه‌سواری را پیگیری کند. ضمن اینکه این ساعت ضد‌آب و ضد‌آلودگی نیز هست. این نخستین مدلی است که روی Wear OS اجرا می‌شود و سیستم‌عامل آن گوگل است. همچنین این نخستین ساعت هوشمند Suunto است که به شما امکان می‌دهد نقشه‌های آفلاین را نیز دانلود کنید. به این ترتیب می‌توانید تمرینات دقیق را حتی هنگامی که گوشی هوشمندتان در خانه نیست، کنترل کنید. این ساعت هم‌اکنون با 499دلار در دسترس است.

شاهکار قیمت
Sennheiser HD 450BT Headphones
این مدل از هدفون‌های شرکت سنهایزر، مدل «قطع صداهای اضافه»(noise-canceling) هستند. با قیمتی که کارخانه این محصول را روانه بازار خواهد کرد، می‌توان آن را در زمره بهترین‌های ارائه شده در CES 2020 دانست.
HD 450BT، تنها 220دلار قیمت دارد و در مقایسه با مدل«قطع صداهای اضافه» قبلی که قیمتش 400دلار بود، بسیار به‌صرفه به‌نظر می‌رسد. هدفون HD 450BT با USB-C شارژ می‌شود و پس از یک شارژ کامل، می‌تواند حدود 30ساعت کار ‌کند. شرکت قرار است از ‌ماه آینده میلادی این محصول جدید را روانه بازارهای جهانی کند.

گرانِ ساکت
Samsung Galaxy Chromebook
بدون شک یکی از برجسته‌ترین نوآوری‌های ارائه شده در CES 2020، دستگاهی است که سامسونگ آن را در معرض نمایش قرار داد. این نخستین گالکسی کروم‌بوک سامسونگ بوده و احتمالا برجسته‌ترین نسخه کروم‌بوکی محسوب می‌شود که تاکنون در دنیا ساخته شده است. این لپ‌تاپ 2در یک، صفحه نمایش 4K OLED دارد که در کروم‌بوک یا لپ‌تاپ‌های 13اینچی دیگر استفاده نشده است. طبق ادعای سامسونگ، این باریک‌ترین کروم‌بوک جهان است که 38درصد از مک‌بوک ایر هم نازک‌تر است. این زیبای قدرتمند، گران‌قیمت، سریع و بدون فن است و تقریبا هیچ صدایی ندارد. کروم بوک گالکسی، 999دلار است و اوایل سال2020به بازار می‌آید.

طبخ هوشمندانه استیک
Weber Connect Smart Grilling Hub
شرکت وبر دستگاهی را معرفی کرده که هر کباب‌کردنی‌ای را می‌تواند به کباب هوشمند تبدیل کند. این دستگاه هوشمند با حسگرهای دما و اپلیکیشن
 Weber Connect کار می‌کند. پس از قرار دادن حسگرها در غذای خود، اعلان‌های گوشی هوشمند را دریافت می‌کنید که به شما می‌گوید زمان دقیق طبخ استیک مدنظرتان فرارسیده و باید آن را برای سرو کردن آماده کنید. در اصل، اگر شما برای پختن یک استیک کامل نیاز به کمک دارید، این «دستیار گام‌به‌گام کباب‌کردن» می‌تواند در این زمینه به شما یاری برساند. پیش‌بینی می‌شود این وسیله، 130دلار قیمت داشته باشد و اوایل سال‌جاری میلادی به بازار بیاید.

کنسول دستی نینتندو
Alienware Concept UFO
آیا «نینتندو سوئیچ» یک کنسول بازی با سیستم‌عامل تمام ویندوز10است؟ در اصل باید گفت که این ایده پشت پرده مدل مفهومی Alienware UFO قرار‌دارد. به‌عنوان یک مدل مفهومی، شرکت ممکن است این دستگاه را هرگز به بازار ارائه نکند، اما این واقعیت که Alienware توانسته یک مدل از این کنسول را برای نمایش در CES تولید کند نمی‌توان کتمان کرد. چنین امری نشان می‌دهد که احتمال دارد یک کنسول بازی واقعا برتر از سری کنسول‌های دستی به‌زودی راهی بازار شود. این کنسول می‌تواند نینتندو را در این عرصه در زمره پیشگامان قرار دهد. بیایید امیدوار باشیم که سرانجام کسی یک نسخه‌ای می‌سازد که شما هم بتوانید آن را بخرید.

سونی همه را غافلگیر کرد
Sony Electric Car
درحالی‌که همه در انتظار معرفی کنسول بازی پلی‌استیشن5 بودند، سونی یک خودروی مفهومی را در CES 2020 رونمایی کرد! این خودرو به‌وسیله تیم روباتیک و هوش مصنوعی سونی ساخته شده است. این کانسپت هنوز نامی هم ندارد، اما به‌صورت موقت آن را «پیله امن» نامیده‌اند. البته نام «ویژن اس سونی» هم به آن داده شده است. این خودرو دارای 33حسگر متفاوت در داخل و خارج خود است و صفحه نمایش پهن دارد. شرکت‌های بلکبری و بوش نیز در ساخت قطعاتی از این خودرو دخیل بوده‌اند. این خودروی الکتریکی قدرت پیشرانه خود را از باتری‌هایی با طراحی جدید می‌گیرد.

جایگزین PS5
درحالی‌که همه در انتظار معرفی کنسول بازی پلی‌استیشن5 بودند، سونی یک خودروی مفهومی را در CES 2020 رونمایی کرد! این خودرو به‌وسیله تیم روباتیک و هوش مصنوعی سونی ساخته شده است

 

این خبر را به اشتراک بگذارید