• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
پنج شنبه 19 دی 1398
کد مطلب : 92435
+
-

والیبال ایران بوی المپیک می‌دهد

والیبال ایران بوی المپیک می‌دهد

لیلی خرسند| صعود تیم ملی والیبال ایران به نیمه‌نهایی مسابقات انتخابی المپیک قطعی شد؛ ولی نتیجه بازی‌ امروز مشخص می‌کند که به‌عنوان تیم اول صعود می‌کند یا تیم دوم.
اتفاقات گروه A این مسابقات، گروهی که ایران در آن بازی می‌کند، چیزی غیر از پیش‌بینی‌ها نیست، اما در گروه B شکست استرالیا در مقابل قطر همه پیش‌بینی‌ها را به هم ریخت. حالا قطر‌ صدرنشین است و شانس اول حضور در مرحله نیمه‌نهایی. اگر این تیم صعود کند، یکی از 2تیم کره‌جنوبی و استرالیا زودتر از پیش‌بینی‌ها، شانس حضور در المپیک را از دست می‌دهند.
ایران دیروز با قزاقستان بازی کرد و این تیم را در 3 ست، 28-26، 25-16و 25-15شکست داد. ایگور کولاکوویچ، سرمربی ایران که پیش‌بینی می‌کرد تیمش بازی راحتی در پیش دارد، به نفرات اصلی استراحت داد و با ترکیب جواد کریمی، پوریا یلی، مرتضی شریفی، مجتبی میرزاجانپور، علی‌اصغر مجرد، علی شفیعی و محمدرضا موذن به میدان رفت.
ایران که در بازی اول هم چین‌تایپه را شکست داده بود، امروز با میزبان چین بازی می‌کند. چین در بازی اول قزاقستان را برده و دیروز عصر هم  به سختی و در 5 ست چین‌تایپه  را شکست داد.
بازی‌های گروه‌ B، امروز قبل از بازی‌های گروهA برگزار می‌شود و شاید سرمربی ایران با توجه به نتایج آن گروه، تصمیم بگیرد بازنده بازی با چین باشد یا برنده. به هر حال هدف اصلی ایگور حضور تیمش در فینال و صعود به المپیک توکیو است.
در گروه مقابل، قطر در 3ست 25-15، 25- 21و 25- 23 استرالیا را شکست داد. قطر روز اول هم هند را در 3 ست برد. بازی امروز این تیم با کره‌جنوبی تکلیف تیم‌های صعود‌کننده این گروه را مشخص می‌کند. اگر قطر بتواند کره را شکست بدهد، استرالیا با پیروزی مقابل هند به‌عنوان تیم دوم صعود می‌کند، اما با شکست قطر، هر 3 تیم در تعداد پیروزی‌ها برابر می‌شوند، ست شماری و امتیاز شماری تکلیف صعودکنندگان را مشخص می‌کند.
دیروز در نشست خبری بعد از بازی با قزاقستان از سعید معروف، کاپیتان ایران درباره شگفتی قطر سؤال شد. او گفت: فعلا ترجیح می‌دهد به نتایج بازی‌های گروه دیگر توجه نکند: «ما فعلا درباره نتایج گروه دیگر فکر نمی‌کنیم، فردا باید بدون هیچ شگفتی چین را شکست دهیم. نتایج دیگر بازی‌ها برای ایران فرقی نمی‌کند. نتیجه بازی با چین برای ایران در مراحل نیمه نهایی و نهایی مسابقات مهم و تعیین‌کننده است. در چند سال گذشته همیشه با چین بازی سختی داشته‌ایم. هم‌اکنون خیلی احساس آمادگی و قدرت داریم و به پیروزی مقابل چین امیدوارم.» 
برخلاف معروف، کولاکوویچ در نشست خبری، از اهمیت بازی قطر و استرالیا برای ایران صحبت کرد: «همه بازی‌های این تورنمنت برای ایران اهمیت زیادی دارد، همانطور که برای دیگر تیم‌ها نیز اهمیت دارد. در گروه ما، وضعیت مشخص است و ایران و چین به مرحله نیمه نهایی صعود کرده‌اند. اما نمی‌دانم حریف ایران در مرحله نیمه نهایی چه تیمی است. قطر با ارائه یک بازی خوب مقابل استرالیا همه را سورپرایز و کره هم با بازی خوب کار را برای استرالیا سخت کرد. استرالیا یکی از بهترین تیم‌های شرکت‌کننده در این رقابت‌هاست، اما مسابقات انتخابی المپیک مهم است و همه شانس دارند و با همه قدرت آمده‌اند. تیم‌های صاحب نام با فرم خوبی به این رقابت‌ها آمده‌اند و برای هر تیمی رفتن به توکیو فوق‌العاده جذاب است.» 
بازی‌های امروز از ساعت 5:30صبح شروع می‌شود. اگر استرالیا بتواند هند را ببرد، باید منتظر نتیجه بازی قطر و کره‌جنوبی باشد که ساعت 9صبح برگزار می‌شود. ایران و چین هم ساعت 15:30بازی می‌کنند. تیم‌ها تا شنبه استراحت می‌کنند. شنبه بازی‌های مرحله نیمه‌نهایی برگزار می‌شود و برنده‌ها ساعت 14:30روز یکشنبه در بازی فینال به میدان می‌روند. قهرمان این بازی، تیمی است که به المپیک می‌رود.

این خبر را به اشتراک بگذارید