• دو شنبه 28 اسفند 1402
  • الإثْنَيْن 8 رمضان 1445
  • 2024 Mar 18
چهار شنبه 18 دی 1398
کد مطلب : 92357
+
-

همشهری وضعیت‌جدید‌منطقه خاورمیانه را پس از ترور‌سردار‌قاسم‌سلیمانی بررسی می‌کند

خاورمیانه پس از سردار

ظریف به کشورهای همسایه توصیه کرد امنیت همسایگان را فدای آمریکا نکنند - سردارحسین‌علایی، تحلیلگر سیاسی- نظامی: با شناختی که از سردار قاآنی دارم، او یک سردار سلیمانی دیگر است - بیش از 65هزارنظامی‌آمریکایی درکدام نقاط خاورمیانه مستقر هستند؟- کابینه اسرائیل هرگونه مشارکت در ترور سردار سلیمانی را رد کرد - 200میلیون یورو برای تقویت بنیه دفاعی نیروی قدس اختصاص یافت

6 روز از ترور شهید سردار قاسم سلیمانی می‌گذرد و درحالی‌که آمریکایی‌ها از بیم واکنش انتقامی ایران، هر روز در سطوح مختلف هشدارها و تهدیدهای روانی خود را تاکید و تکرار می‌کنند، عراق به کانون تغییر و تحولات بعد از این ترور تبدیل شده‌است. درحالی‌که همه منتظر اقدام تلافی‌جویانه ایران به شکل نظامی هستند، نخستین پیامدهای ترور فرمانده ارشد ایرانی، با نقل و انتقال نظامیان غربی در عراق خودنمایی کرده‌است. پارلمان عراق طرح اخراج نظامیان آمریکایی از این کشور را تصویب کرد، ناتو و ائتلاف غربی مبارزه با داعش عملیات و ماموریت‌های خود را معلق کرده‌اند، آلمان نظامیانش را از عراق خارج کرد، مرکز فرماندهی ائتلاف به بیرون از عراق منتقل شده و ناتو از خروج موقت نیروهایش از این کشور خبر داده‌است. محمدجواد ظریف وزیرخارجه کشورمان در مجمع گفت‌وگوی منطقه‌ای تهران، از پایان حضور نظامیان آمریکایی در منطقه سخن گفت. 
 خاورمیانه بعد از این ترور تکان‌دهنده به چه شکلی درخواهد آمد؟ آینده نفوذ منطقه‌ای ایران چه خواهد شد؟ آمریکا چه تعداد نیروی نظامی در منطقه دارد و این نیروها در کدام کشورها مستقر هستند؟ پاسخ به این سوالات را در گزارش‌های تحلیلی امروز همشهری بخوانید.
 

آینده نفوذ ایران در منطقه

خروج آمریکا از منطقه شروع کار است

 

این خبر را به اشتراک بگذارید