• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
سه شنبه 17 دی 1398
کد مطلب : 92261
+
-

حمله به ترامپ در شب گلدن گلوب

سینما
حمله به ترامپ در شب گلدن گلوب


آرش نهاوندی ـ مترجم

هفتادو هفتمین دوره مراسم جایزه گلدن گلوب با حواشی، شگفتی‌ها و شوک‌های زیاد برگزار شد. سخنان پاتریشیا آرکت در انتقاد از رویکرد دونالد ترامپ در قبال ایران از مهم‌ترین نکات گلدن گلوب2020 بود که از سوی خبرنگاران خبرگزاری‌های مختلف به‌طور ویژه‌ای مورد توجه قرار گرفت.
پاتریشیا آرکت، برنده جایزه گلدن گلوب در رشته بهترین بازیگر مکمل در سریال، مینی سریال یا فیلم تلویزیونی به‌خاطر ایفای نقش در سریال «تظاهر» در سخنانی در زمان دریافت جایزه خود، ضمن تقبیح اقدامات دولت آمریکا در قبال ایران گفت: آمریکا به‌دلیل بالا گرفتن تنش‌ها با ایران در آستانه جنگ با این کشور قرار گرفته است. او در ادامه خواستار مشارکت گسترده مردم (هواداران حزب دمکرات) در انتخابات ریاست‌جمهوری2020 شد. به گزارش سی‌ان‌ان، آرکت سخنان خود را اینچنین آغاز کرد: قدردان شما برای این جایزه هستم و خوشحالم که می‌توانم بابت دریافت جایزه جشن بگیرم اما همچنین می‌دانم که در کتاب‌های تاریخ کشورمان خواهند نوشت در شب 5ژانویه 2020کشور در آستانه جنگ قرار گرفته بود. امروز رئیس‌جمهور آمریکا فردی است که توییت کرده و تهدید می‌کند که 52نقطه (از ایران) را ازجمله سایت‌های فرهنگی این کشور بمباران خواهد کرد.  اکنون زندگی مردم جوانی که در دنیا در حال سفر هستند (به‌دلیل این تهدیدات) در خطر قرار گرفته است. مردم نمی‌دانند اگر جنگ شود، آیا جان فرزندشان به خطر خواهد افتاد و آیا بمبی بر سر کودکان آنها فرود خواهد آمد یا خیر؟ 

انتقادات خواکین فونیکس علیه هالیوود
خواکین فونیکس که برنده جایزه بهترین بازیگر گلدن گلوب به‌خاطر ایفای نقش در فیلم جوکر شده بود، سخنان تندی علیه هالیوود ایراد کرد. او در سخنانی ضمن ادای احترام به سایر نامزدهای رشته بهترین بازیگران مرد فیلم‌های سینمایی هفتادوهفتمین دوره گلدن گلوب گفت: ما چیزی به نام بهترین بازیگر مرد نداریم.
به گزارش ورایتی فیلم، خواکین فونیکس، ضمن انتقاد از دورویی‌ها و متظاهر بودن هالیوود از دست‌اندرکاران برگزاری مراسم گلدن گلوب به‌خاطر درنظر گرفتن غذای مخصوص گیاهخواران برای این مراسم تشکر کرد. او همچنین در سخنانی کنایه‌آمیز از انجمن مطبوعات خارجی هالیوود تشکر کرد که توانسته‌اند ارتباط میان محصولات دامی و تغییرات آب و هوایی را درک کنند، او گفت اختصاص غذای گیاهی به گیاه‌خواران حاضر در مراسم امشب اقدامی جسورانه و دلیرانه بوده است.

بزرگ‌ترین شوک شب
درحالی‌که 17فیلم ساخته شده توسط کمپانی نتفلیکس نامزد دریافت جایزه شده بودند این کمپانی تنها با یک جایزه گلدن‌گلوب هفتاد و هفتم را ترک کرد؛ جایزه‌ای که به لائورا درن به‌خاطر ایفای نقش بازیگر مکمل در فیلم داستان ازدواج اختصاص یافت.

شب روزی روزگاری در هالیوود؛ مرد ایرلندی دست خالی برگشت
فیلم روزی روزگاری درهالیوود اثر کوئینتین تارانتینو 3جایزه بهترین اثر سینمایی موزیکال یا کمدی و جایزه بهترین بازیگر مرد مکمل که به برد پیت اهدا شد و جایزه بهترین فیلمنامه که به کوئینتین تارانتینو اختصاص یافت، را از آن خود کرد. اما از دیگر سو، فیلم مرد ایرلندی که یک فیلم گنگستری به کارگردانی مارتین اسکورسیزی و با حضور بازیگران بزرگی نظیر رابرت دنیرو، ال پاچینو و جو پشی بود و در 5رشته بهترین فیلم، بهترین کارگردان، بهترین فیلمنامه و در 2رشته بهترین بازیگر مکمل کاندیدا شده بود، نتوانست در پایان شب بلند هفتاد و هفتمین دوره مراسم جوایز گلدن گلوب جایزه‌ای را از آن خود کند و دست خالی بازگشت.

1917بزرگ‌ترین شگفتی
درحالی‌که تصور همگان بر این بود که بونگ جون هو، کارگردان اهل کره‌جنوبی به‌خاطر فیلم انگل جایزه بهترین کارگردانی را از آن خود کند و درصورتی هم که این جایزه به مارتین اسکورسیزی و کوئینتین تارانتینو اختصاص می‌یافت کسی دچار شوک نمی‌شد، اما سام مندس توانست با اثر حماسی خود 1917 که درباره جنگ جهانی اول است، جایزه بهترین کارگردانی را از آن خود کند.

تارون ایگرتون برنده بزرگ
درحالی‌که در رشته بهترین بازیگر در یک اثر سینمایی موزیکال یا کمدی، علاوه بر تارون ایگرتون، بازیگران بزرگی نظیر دنیل کریگ، لئوناردو دی‌کاپریو، ادی مورفی و رومان گریفین دیویس، کاندیدا شده بودند، تارون ایگرتون توانست جایزه بهترین بازیگر مرد در این رشته را به‌خاطر ایفای نقش در فیلم راکتمن (مرد راکتی) از آن خود کند.


   
مخالفت جین فوندا 
با افزایش تنش‌ها علیه ایران




جین فوندا، بازیگر مشهور و فعال سیاسی - اجتماعی آمریکایی و دنیل السبرگ، افشاگر اسناد وزارت دفاع آمریکا در تظاهراتی که در اعتراض به کشته شدن سرادر قاسم سلیمانی و افزایش تهدیدهای دولت آمریکا علیه ایران در واشنگتن برگزار شده بود، شرکت کردند. جین فوندا که از زمان جنگ ویتنام فعالیت‌های ضد‌جنگ خود را آغاز کرده و اخیرا نیز مدت کوتاهی به‌دلیل مشارکت در تظاهرات ضد‌تغییرات آب و هوایی بازداشت شده بود، در سخنانی گفت: همه جنگ‌هایی که در منطقه خاورمیانه روی داده باعث کشته شدن مردم این منطقه و کشته شدن مردم کشور ما شده است. این جنگ‌ها همچنین یکی از دلایل از بین رفتن آب و هوای ما بوده؛بنابراین ما دیگر نباید جنگی به پا کنیم، ما نمی‌توانیم بیشتر از این کشته بدهیم و در نتیجه (جنگ‌های ما) مردم کشته شوند و محیط‌زیست از بین برود.

این خبر را به اشتراک بگذارید