• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
سه شنبه 17 دی 1398
کد مطلب : 92254
+
-

جهنم در استرالیا

روزنه
جهنم در استرالیا


شدت آتش‌سوزی‌های گسترده در استرالیا، با وجود بارش باران در حال افزایش است و مقامات هشدار داده‌اند در روزهای آینده، با افزایش دوباره دما، شعله‌های آتش با شدت بیشتری به آسمان بلند خواهند شد.
به‌گزارش بی‌بی‌سی، مقامات همچنین هشدار داده‌اند که آتش‌سوزی‌های بزرگ در ویکتوریا و نیوساوث‌ولز، باعث ایجاد «ابرشعله‌های» جدید خواهد شد. تقریبا تمام قاره استرالیا در آتش می‌سوزد.
استرالیا، درگیر یکی از بی‌سابقه‌ترین آتش‌سوزی‌های تاریخ این کشور است. گرمای بی‌سابقه و ماه‌ها خشکسالی بر شدت این آتش‌سوزی‌ها افزوده است. تا‌کنون، نزدیک به 24نفر در این آتش‌سوزی‌ها که از ‌ماه سپتامبر شروع شده جان خود را از دست داده‌اند. هزاران خانه و صدها میلیون جانور هم در این آتش‌سوزی‌ها جان خود را از دست داده‌اند. نخست‌وزیر استرالیا هشدار داده است که این بحران، ماه‌ها ادامه خواهد داشت.
تصاویر منتشر شده از این آتش‌سوزی‌ها، به‌خصوص تصاویر جنازه‌های سوخته حیوانات بومی استرالیا ازجمله کانگوروها و کوالا‌ها، مردم دنیا را شوکه کرده است. تخمین زده می‌شود، بیش از نیم میلیارد جانور وحشی در این آتش‌سوزی‌ها تلف شده باشند و کارشناسان گفته‌اند دهه‌ها طول می‌کشد تا این لطمه به حیات وحش استرالیا جبران شود. در این میان جمعیت کوالاها به‌شدت آسیب دیده است چون این حیوانات بالای درخت‌ها زندگی می‌کنند و تحرک بسیار کمی دارند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید