• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
سه شنبه 17 دی 1398
کد مطلب : 92231
+
-

موج جنگ در میدان انقلاب

موج جنگ در میدان انقلاب


ضلع غربی میدان انقلاب و درست وسط میدان، روز گذشته با گروهی از جوانانی پوشیده شده بود که خود را «دانشجویان آزاده ایران» معرفی می‌کردند و کفن‌پوش به مراسم تشییع سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی آمده بود. روی کفن این دانشجویان تصاویری سرخ از چهره شهید سلیمانی نقش شده و زیر آن دو شعار نوشته شده بود: «انتقام سختی در راه است» و «مرگ بر آمریکا».
این جوانان روی تعداد زیادی برگه‌های بزرگ مقوا شعارهایی نوشته و بین حاضران توزیع می‌کردند که با استقبال گروهی از تشییع‌کنندگان روبه‌رو شد و آنها هم به جمع این جوانان پیوسته و این پلاکاردهای مقوایی را در دست رو به جمعیت گرفتند. روی این پلاکاردها شعارهایی مانند: «برجامی دیگر: برنامه جامع انتقام ملی»، «ایران دیگر کشور مذاکره و لبخند نیست»، «مالک افتاد زمین تیغ ولی دست علی است»، «سکوت مجوز ترورهای بعدی است»، «نه سازش، نه برجام، انتقام، انتقام»، «اگر مسئولان شک دارند مردم انتقام بگیرند» و... نوشته شده بود. همچنین این جوانان ‌بیانیه‌ای‌ بین حاضران توزیع می‌کردند که در بخشی از آن نوشته شده بود: «خروج از تمامی معاهدات بین‌المللی که آمریکا و هم‌پیمانش یک طرف آن هستند، اقدامی ماقبل انتقام است. امروز دیگر صحبت‌کردن از گام‌های چندگانه خروج از برجام، یا‌ در دستور کار بودن طرح‌های استعماری نظیر FATF توهین به ملت ایران و پایمال‌کردن خون شهداست.» همچنین در ادامه آن نوشته شده: «انتقام سخت از رژیم تروریستی آمریکا، به‌عنوان عامل اصلی این فاجعه، خواسته فوری ملت ایران و مستضعفین جهان است. انتقام از جنایتکاران نه با بیان مواضعی کلی و کلیشه‌ای، که با اقدامات عملی و مشخص صورت می‌گیرد. کمترین اقدام برای انتقام‌گیری از آمریکایی‌ها اخراج کامل و فوری آنها از منطقه به هر طریق ممکن است. اگر پاسخ جنایتکاران از جنس اقدام نظامی آنها و در حد ضربه وارد‌آمده از جانب آنها نباشد، ذلت ابدی پیش روی ملت ایران و دیگر ملل مستضعف خواهد بود. عدم واکنش سخت، به بهانه‌هایی واهی نظیر نیفتادن در دام تنش و جنگ، ننگ ذلتی ابدی را برای ما به بار خواهد آورد. حرکت‌های خود‌جوش مردمی در واکنش به این حادثه، نشان‌دهنده اراده قوی آنها در مبارزه نظامی علیه استکبار جهانی است.»
همچنین روز گذشته بارها در میدان انقلاب آهنگ «‌ای لشکر صاحب زمان آماده‌باش، آماده‌باش، بهر نبردی بی‌امان آماده‌باش آماده‌باش» با صدای صادق آهنگران که از سرودهای مهم 8سال جنگ تحمیلی محسوب می‌شد، پخش شد و یکی از سخنرانان مراسم هم در بخشی از صحبت‌های خود گفت: «برخی از گروه‌های سیاسی و رسانه‌هاشون تو این روزها می‌گن نباید کشور رو به سمت جنگ برد، همین حرف‌ها رو زدید که کار به اینجا کشید؛ باید محکم بایستیم. همه در پاسخ به این حرف فریاد بزنند: هیهات منا‌الذله، هیهات منا‌الذله ...»

این خبر را به اشتراک بگذارید