• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
دو شنبه 16 دی 1398
کد مطلب : 92145
+
-

یک دقیقه بعد از نیمه‌شب

ویترین
یک دقیقه بعد از نیمه‌شب


این رمان 391 صفحه‌ای ویژه نوجوانان است. داستان درباره ادوارد مون است که به تازگی به اعدام محکوم شده و خانواده نابسامانی دارد. پدرش مرده و مادرش زنی الکلی است که بیشتر اوقاتش را بیرون از خانه و با غریبه‌ها می‌گذراند. جو 10سال است برادرش اد را ندیده و حالا عازم سفری از نیویورک به تگزاس است تا برادر محکوم به مرگش را ملاقات کند.
سارا کروسان، نویسنده این رمان ابتدا در دانشگاه فلسفه و ادبیات خواند و مدرک کارشناسی ارشدش را در رشته نوآوری و نویسندگی خلاق گرفت. او برای رمان‌هایش جوایز معتبر متعددی از جمله مدال کارنگی دریافت کرده و سال 2018 به عنوان سفیر ادبیات نوجوانان در ایرلند معرفی شده است. 
سارا کروسان داستان «یک دقیقه بعد از نیمه شب» را تحت تاثیر تماشای فیلمی مستند از زندگی ادوارد ارل جانسون، یک محکوم به اعدام نوشته است. داستان البته به شیوه شعر آزاد روایت شده است. داستان چنین شروع می‌شود: تلفن سبزرنگ /  روی دیوار هال /  به ندرت زنگ می‌خورد /  آنهایی که با مامان کار داشتند، شماره‌ تلفن دستی‌اش را می‌گرفتند.
قبل از برداشتن گوشی /  چند لحظه /  به سر و صدایش گوش سپردم. /  «الو؟»
«یک دقیقه بعد از نیمه‌شب» را کیوان عبیدی آشتیانی به فارسی برگردانده و نشر افق آن را با شمارگان هزار و 100 نسخه به بهای 47هزار تومان منتشر کرده است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید