• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
دو شنبه 16 دی 1398
کد مطلب : 92119
+
-

فروکش موج آنفلوآنزا در کشور


رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، خبر از کنترل اپیدمی آنفلوآنزا داد و گفت: با فروکش کردن بیماری، نگرانی درباره این بیماری مرتفع شده است.
حسین عرفانی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: طی هفته گذشته یعنی از شنبه گذشته (هفتم دی ماه) تا روز جمعه (۱۳دی ماه)، 3‌نفر بر اثر ابتلا به آنفلوآنزا فوت شده‌اند و به این ترتیب تاکنون مجموع موارد فوت شده بر اثر اپیدمی فصلی آنفلوآنزا در سال‌جاری، به ۱۱۳‌مورد رسیده است.وی با بیان اینکه 3 نفر فوتی مربوط به استان‌های تهران، آذربایجان‌غربی و آذربایجان شرقی بوده‌اند، اظهار کرد: طی جمع‌آوری اطلاعات از سامانه‌ها، اپیدمی و همه‌گیری آنفلوآنزا در کشور فروکش کرده است و از این بابت دیگر دغدغه‌ای وجود ندارد. 
موارد بستری عفونت‌های شدید تنفسی به‌شدت کاهش یافته است و نسبت درصد بار مراجعه سندروم «ILI» یا بیماران با علائم تب و سرفه به کل موارد مراجعه‌کننده از عدد ۲.۵ درصد کمتر شده که نشان‌دهنده آن است که بیماری از حالت همه‌گیری خارج و کنترل شده است. 
رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت ادامه داد: در جریان اپیدمی آنفلوآنزا به‌دنبال محدود کردن بیماری و کنترل آن هستیم، اما باید توجه کنیم امکان خروج کامل این مهمان ناخوانده از کشور وجود ندارد و موارد تک‌گیر بیماری ‌را شاهد خواهیم بود. 
قطعا با رعایت بهداشت فردی و رعایت نکات پیشگیرانه می‌توانیم شاهد کاهش موارد تک‌گیر بیماری نیز باشیم. وی با اشاره به اینکه رفتار ویروس آنفلوآنزا در ۹۰ درصد موارد قابل پیش‌بینی است، تصریح کرد: اما نباید از ۱۰ درصدی که با توجه به تغییر و تنوع رفتار عامل بیماری‌زا آن را غیرقابل پیش‌بینی می‌کند نیز غافل بود. درصورتی که شرایط انتقال فراهم باشد با عدم‌رعایت نکات بهداشتی، امکان انتقال بیماری و بروز شرایط اپیدمی مجدد بیماری دور از انتظار نخواهد بود. هرچند تاکنون شواهدی مبنی بر وجود موج دوم بیماری گزارش نشده است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید